*ULVLEK* Mio Min Mio

Jag tycker att det är intressant att de valde att käka BSF som ändå var rätt misstänkt, varför valde de inte att spara henne och istället kunnat lyncha henne.

Men var hon det?:confused: I förgår fick hon visserligen röster, men igår verkade de flesta ha svängt om och hon fick ingen röst och verkade inte vara högt upp på någons lista. Det enda var väl när hon sa att en lynch på en god Hemlig skulle kunna se ut som om Mirtai och eller Habina "räddade" henne.

Beroende på vad hemlig visar sig vara så funderar jag över Mirtai och till viss del även Habina som till synes "räddar" mig.
För att det ska verka som om jag är ond om hemlig är god? Fast samtidigt så sätter man sig själv lika mycket i strålkastaren då så kanske inte ändå... Det var en tanke som slog mig när jag sammanställde röstlistan.

Det hade ju kunnat vara en ond som vill verka god, men nu vet vi ju att BSF är god. Är det då Habina och/eller Mirtai i lyan som fick röster redan igår och vill bli av BSF innan hon får ut dem? Eller skulle det ha gjort dem för synliga om de var i lyan? :confused: :banghead:

Jag vet ingenting känns det som nu. Jag ska gå och ta hand om djuren och rida en vända i skogen, och sedan får vi se om jag förstår något när jag kommer tillbaks :banghead::banghead::banghead:

Sannolikheten att viskande brunnen hittat rätt är låg med en gissning, ska vi ha haft chans till info så måste brunnen ha gissat rätt första natten om vi nu inte har en oväntad bybo som kan ha fått info i natt. Möjlig info hjälper inte mycket om den inte kommit ut. Ska kolla extra på BSF inlägg.

Jag håller med om att sannolikheten är väldigt låg att det finns spioninfo ute. Men jag ville ändå nysta i vilken info som, i den bästa av världar, kan finnas hos någon

Men var hon det?:confused: I förgår fick hon visserligen röster, men igår verkade de flesta ha svängt om och hon fick ingen röst och verkade inte vara högt upp på någons lista. Det enda var väl när hon sa att en lynch på en god Hemlig skulle kunna se ut som om Mirtai och eller Habina "räddade" henne.

Det hade ju kunnat vara en ond som vill verka god, men nu vet vi ju att BSF är god. Är det då Habina och/eller Mirtai i lyan som fick röster redan igår och vill bli av BSF innan hon får ut dem? Eller skulle det ha gjort dem för synliga om de var i lyan? :confused: :banghead:

Jag vet ingenting känns det som nu. Jag ska gå och ta hand om djuren och rida en vända i skogen, och sedan får vi se om jag förstår något när jag kommer tillbaks :banghead::banghead::banghead:

Mjae, hon var inte bland de mest misstänkta men det fanns flera som var mindre misstänkta, och varit mindre misstänkta genom leken än bsf.
Att de käkade bsf gör att jag blir mer misstänksam mot de som inte varit speciellt misstänkta än, just för att det känns som att det fanns "bättre" käk som är svårare att vända en lynch mot... Men de vill ju kanske inte käka sig själva. :p Alternativet är att de trodde bsf hade en viktig roll, neutraliserade henne och käkade henne därför/de på nåt sätt misstänkte att hon var troligt oskyddad bybo... Eller så ville de bara förvirra. :p
Dock gömmer det sig (i min erfarenhet) ofta nån ulv bland de "ingen" misstänker, så just det är inte konstigt. Men detta får mig att undra om det inte kanske gömmer sig mer än en där...

Mjae, hon var inte bland de mest misstänkta men det fanns flera som var mindre misstänkta, och varit mindre misstänkta genom leken än bsf.
Att de käkade bsf gör att jag blir mer misstänksam mot de som inte varit speciellt misstänkta än, just för att det känns som att det fanns "bättre" käk som är svårare att vända en lynch mot... Men de vill ju kanske inte käka sig själva. :p Alternativet är att de trodde bsf hade en viktig roll, neutraliserade henne och käkade henne därför/de på nåt sätt misstänkte att hon var troligt oskyddad bybo... Eller så ville de bara förvirra. :p
Dock gömmer det sig (i min erfarenhet) ofta nån ulv bland de "ingen" misstänker, så just det är inte konstigt. Men detta får mig att undra om det inte kanske gömmer sig mer än en där...
Vilka menar du har varit generellt mindre misstänkta?

Edit

Jag tycks ha missat det, BSF var den ända jag höll vagt som åt goda hållet. Resten var typ vagt onda eller neutrala

Vilka menar du har varit generellt mindre misstänkta?

Edit

Jag tycks ha missat det, BSF var den ända jag höll vagt som åt goda hållet. Resten var typ vagt onda eller neutrala

Varför vagt åt goda hållet?
Jag höll bsf neutral, jag hade inte reagerat på något där, men hon hade varit misstänkt, fått röster på sig etc. Och nu känns det som att de flesta som är kvar kan sättas upp på listan efter att ha funderat på det.

De som i min subjektiva åsikt varit "minst" uppe på tapeten är de som i princip inte fått några röster/bara någon enstaka ströröst/inte fått några starkare misstankar riktade mot sig:
Mandalitso
Jag
LenaH
Lobelia
Snurrfian
Bumpo

Jag vet ju var jag har mig själv, det lämnar 5 st. LenaH tycker jag fortsätter att bidra för lite för att ge mig någon bild, men åh andra sidan är Mirtai skum också och är Mirtai ond är jag böjd att hålla LenaH åt det godare hållet (kanske, hon kan ha alibiröstat... det kanske till och med är troligt då Mirtai varit misstänkt från början. Sitter de i lyan tillsammans kan LenaH gott ha alibiröstat. Så okej, LenaH känns inte åt det godare hållet oavsett Mirtais roll.). Det hon har bidragit med så långt är inget jag reagerat på dock.

Dig har jag inte hunnit sätta mig in i än, det är en av sakerna jag ska göra idag. Inläggen igår kring dl har jag i princip missat då jag var för trött för att hänga med, möjligen kan min lista förändras vad gäller dig, Snurrfian och Bumpo efter att ha gjort det.
--------
(drog igenom lite snabbt nu och reagerar på Snurrfian, innan har det bara känts obekvämt att jag inte reagerat på nåt där och att det känts så vänligt och osnurrigt men nu när jag läser t.ex #230 så funderar jag på om hon inte visste att hemlig var god? Åh andra sidan hade hon ju delvis samma tanke som jag, så jag vet inte... men ska titta närmare på det också.)
--------

Jag är helt öppen för att Madalitso sitter i lyan, som sagt tycker jag hon verkar ha lite för stor koll för att inte ha hjälp. :p Dock kan hon ju få hjälp från LLs också så vet inte riktigt vad mer jag ska gå på där. Rösten igår kanske inte var så välmotiverad, men det är inte lätt om man är ny och tiden rinner iväg heller...

Bumpo sa att hon inte var på topp igår, det gör att det är svårt att bedöma henne. Jag tyckte hon gick lite hårt åt dig av det jag minns dock, och sånt kan ju folk reagera på och det skulle möjligen göra att hon kan plockas bort från listan längre upp (om ulvarna trodde hon skulle snurra till det och inte är i lyan). Dock inte att hon för den delen läggs åt det goda hållet.

Det skulle lämna
Mandalitso
LenaH
Lobelia
Snurrfian
---
Som de som varit minst misstänkta såhär långt? Mig själv misstänker jag inte alls, så ni får väl byta ut mitt namn mot erat eget/lägga till mitt namn om ni inte står på listan. :p
Det gäller vad jag själv har tyckt under spelet och grundat på röster, det har liksom inte varit något som egentligen stuckit ut eller verkat skumt. Det är inte en lista över misstänkta, utan över de minst misstänkta såhär långt. Där det skulle kunna gömma sig ulv/kato. Eller inte.

Jag vet inte om det här makes sense just nu, jag mer "tänker högt" än har det som en teori och det blev nog rörigt. Har du inte uppfattat någon som skummare/mer misstänkt än de andra? Jag inser att det kan variera från olika perspektiv.

Det kan ju lika gärna vara Mirtai, Habina och Bumpo i lyan också liksom (om det nu är 3 st ulvar).

Jag funderar på vad som är bäst tid för DL ikväll - hittills är det fler som sagt att det passar bäst med sen dl 23 än den tidiga 20,30 , men det är också några som inte sagt något alls .
Så ger dem chansen att säga sitt också - men vill gärna ge besked om DL senast kl 17 ( gärna tidigare )

Jag funderar på vad som är bäst tid för DL ikväll - hittills är det fler som sagt att det passar bäst med sen dl 23 än den tidiga 20,30 , men det är också några som inte sagt något alls .
Så ger dem chansen att säga sitt också - men vill gärna ge besked om DL senast kl 17 ( gärna tidigare )
Blir det en tidig tid får du gärna plinga mig på messenger, jag kommer att åka inom en timme och kommer antagligen inte hem innan 21... Så då måste jag försöka skriva via mobilen.

Nu när det visade sig att Hemlig just var god så skulle de alltså kunnat se ut som om det var ett räddningsförsök av BSF, vilket nu lyan valde att käka BSF istället för att lyncha henne. Frågan är om det är för att Mirtai och Habina faktiskt sitter i lyan och inte ville bli utpekade, eller för att de inte gör det och lyan vill att vi ska tro det. Jag vet faktiskt inte riktigt.

Jag reagerar på att @Lobelia i efterhand säger sig ha förstått att BSF var god, och att hon dessutom inte kunde se vad folk reagerade på när det gäller hemlig men la inget större krut på att försöka reda ut det heller. En liten fundering på om hon kanske är ulv som försöker se god ut. Men samtidigt kan det vara så att hon faktiskt är god och inte hängde med i diskussionen.

Så typ du, jag ,Snurris och LenaH sitter i lyan tillsammans (jag skulle tagit med Lobelia och Bumpo,men dom misstänkte varandra nog åt alla igår)? Det är lite elakt av LL att inte berätta det för mig :rofl::rofl::rofl:
Skämt åsido, så säger du det så får jag väl tro dig, eftersom du har mer vana en jag och vet sånt.

Nu när jag har tid att leka så får jag väl försöka sammanfatta leken hitintills lite, inklusive de inlägg jag inte hann läsa innan jag röstade.

Habina Skriver under söndagen mest OT, frågar om DL. Svarar att den som fattar leken är avgörande. Skriver sedan inte under måndagen förrens precis innan DL. Röstar sedan Mirtai för att hon röstar på en ny spelare med (vad Habina tycker) dålig motivering (jag menar att Habina tycker Mirtais röstmotivering var dålig) och blir röstad på av BSF, med vad folk verkar vara eniga om var en förtäckt BOP. Skriver sedan ett längre inlägg där hon är något misstänksam mot Mirtai, Snurrfian, Hemlig och Lobelia (om jag förstått rätt). Igår reagerade hon på Caisas inlägg, men backade sedan snabbt när det förtydligades, skulle kunna vara en ulv som försöker riktat misstankar mot någon annan, men som sedan backar snabbt när det visar sig vara en ohållbar teori? Skriver sedan att Snurrfian har intressanta teorier, men att det känns lite väl enkelt och oroar sig över att Caisa och Snurrfian bondar. Frågar sedan om siaren. Blir sedan jätteskum på Hemlig (hennes egna ord) för att hon tycker hennes röst inlägg är oklart (är detta något Habina har problem med i alla lekar, eller är det bara i den här som hon vill att alla inlägg ska vara solklara för att de inte ska vara ulviga?) Oroar sig sedan om dålig aktivitet från alla utom Lobelia och bumpo. Röstar på Hemlig för att Myrten skulle ha alibiröstat och för att hennes röstinlägg var otydligt. Verkar mest road över teorin som Caisa lägger fram när hon röstar på Habina (Ulv som försöker verka snäll genom att skoja när hon blir röstad på?) Får ett förtydligande om Hemligs röstinlägg från Caisa och verkar acceptera detta, men kommenterar inte vidare på det. Verkar sedan vända kappan mot Lobelia, när det visar sig att bumpo inte röstade på henne första DL (vilket tydligen hade varit enda anledningen till att hon reageradde på henne?) och särskilt sen när Lobelia blir misstänksam mot och röstar på Habina. Avslutar med att försvara sin röst på Hemlig mot BSF och säger att hon hade ändrat till Lobelia om hon hann. Har inte skrivit idag.

Mirtai Skrev sitt första inlägg på måndagen, och frågar då om skydden från Mio och Nonno och säger att hon tror bybon som börjar med äpplet kan vara avgörande. Röstar på mig första DL, för att min motivering var dålig och för att jag inte röstade på henne (?). Detta gör att hon får två röster på sig, en från Habina och en från LenaH. Skriver på tisdagen om att det är dåligt att onda får äpplet (vilket hon har rätt i) och påminner q om att hon har lovat att det inte blir några omvandlingar. Funderar sedan om Myrtens röst på Hemlig var en alibiröst, men vill inte säga något säkert då Myrten är för lurig. Röstar sedan på Hemlig för att hennes röst i måndags var konstig och pga Myrtens röst. Detta gör att LenaH och Snurrfian röstar på henne. Mirtai försvarar sin röst då hon inte hade tid att läsa igenom leken ordentligt och inte vill lägga en BOP. Blir tilllsammans med Habina utpekad av BSF som någon som kulle ha kunnat rösta på Hemlig för att verka "skydda" BSF. Har idag undrat över varför BSF blev käkad och funderar över vad som hade kunnat vara spioninfo, även om hon inte tror att någon får spioninfo.

bumpo Skrev när hon hittat leken och sedan på måndag kväll när hon sa att hon fortfarande inte förstod rollistan och verkar inte veta vad hon tror kommer avgöra. Röstade på Sookie (som käkas samma natt), då hon bara hade mobilen, och internetproblem, så hon kunde inte leta ulv, utan röstade på en inaktiv spelare, och ville inte rösta på Loons, som var en ny spelare. Detta leder till att Lobelia efterröstar på bumpo. Detta reagerar bumpo på, då hon redan har förklarat rösten på Sookie, och tycker en dålig röst är bättre än ingen röst. När Lobelia inte ger sig (?) så reagerar bumpo på detta, särskilt som bumpo inte röstade på Lobelia i måndags (?), röstar på Lobelia pga av detta (?), särskilt som Lobelia inte verkar acceptera hennes förklaring (?). Har inte skrivit idag.

Snurrfian Skrev i söndags när hon hittat leken och bad om en obligatorisk fråga. Svarar på måndagen att hon håller med Caisa om att viskande brunnen kan bli avgörande. Kommer in igen sent på måndagen och säger att hon gillar upplägget med att ingen dör första lynchen. Reagerar på att BSF hela tiden återkommer till ulvaran och Kato, och på Hemligs röst, men vill inte lägga en till röst på Hemlig pga Myrtens röst (?) Tycker Habina är skum, men att det är normalt. Klagar på inaktivitet. Röstar på Lobelia för att hon skrivit lite och inte fört leken framåt, vilket skulle kunna vara en ulv som håller lågprofil. Undrar varför bumpo väljer Sookie framför Loons, men verkar acceptera förklaringen (hon återkommer iaf inte till det). Hade igår flera teorier (LenaH räddar BSF, Mirtai skum/oskum för hon röstar på en ny spelare, Mrtyen skyddar BSF, Myrten skyddar Hemlig) och hjälper Caisa försvar hennes så omdiskuterade inlägg. Går inte vidare på dessa teorier. Reagerar sedan på Hemligs röstinlägg, men pratar senare om att det skulle kunna var IRL problem som ligger bakom, och försvar sig mot Lobelia att hon röstade sent för hon var iväg. Pratar om att hon vill se mer från Mirtati och att Caisa gör henne nervös för det tänker för mycket likadant. Röstar på Mirtai för att rösten på Hemlig känns för enkel och för att Mirtai röstade på en ny spelare i måndags. Blir röstad på av mig för att hon verkar virrig, vilket hon inte verkar bry sig det minsta om. Har idag undrat över varför BSF blev käkad, om detta var Habina/Mirtai eller någon som ville rikta misstankar mot dem. Säger också att hon reagerat på Lobelia, men vet inte om hon är ond eller förvirrad god.

CaisaLundblad Skriver på söndagen om ett fel i rollistan och svarar på obligatoriska frågan med att det finns många viktiga roller, men att information och därav viskande brunnen är viktigast. Försöker på måndag sammanfatta vad som skrivits men kommer inte fram till så mycket. Diskuterar lite med BSF om hennes svar på den obligatoriska frågan. Tycker min motivering när jag röstdae på BSF var svag (det var den), men verkade förstå att jag inte hade så mycket att gå på och snöade inte in sig på det. Reagerar lite på Hemligs röst på BSF. Röstar till sist på LenaH, för att hon varit mindre aktiv och hennes röriga inlägg skulle kunna vara ett försök att hålla goda off-balans och hindra dem från att förstå ordentligt (?) Igår skrev hon ett lite otydligt inlägg, som trots förklaring blev gårdagens stora händelse (?) Skrev inte så mycket under dagen pga tågresa, mobil och smärtstillande. Röstas på av Hemlig pga ovannämnda inlägg. Reagerar på vad Habina skrivit om BSF och tycker hon har flugit under radar, röstar pga av detta på Habina. Tycker Mirtai, Lobelia och bumpo skrivit lite för lite för att man ska reagera på, tycker Hemlig skaver, men tror det kan bero på IRL. Reagerar inte på något hos Snurrfian och tycker LenaH har flugit under radar. Tycker jag har för bra koll. Har idag försökt räkna onda goda och undrat över varför BSF käkades, samt funderat över om inte fok med tidigare låg profil kan vara ulvar. Skrev att hon idag reagerat lite på Snurrfian och att jag fortfarande har för bra koll, men säger sedan också att det kan vara fel, men att hon itne har någon som känns speciellt skum just nu.

LenaH Skrev att hon hittat leken i söndags. Svarade på obligatoriska frågan i måndags att hon tror en tapper bybo skulle vara avgörande. Kommer in nära DL på måndagkväll och tycker inte BSF är något att reagera på och verkar inte ta illa upp av Caisas röst. Reagerar själv på Hemlig och Mirtai, väljer att rösta på Mirtai då hon röstade på en ny spelare som gjorde ambitiösa teoriinlägg. Kom inte in förrens precis innan DL igår också och säger då att hon inte vill rösta på mig, Caisa och BSF, för vi var aktiva (?) Tycker bumpos röst på Sookie är förståelig. Tyckte Hemlig var skum, men backar när det blev drev på henne och röstar istället på Mirtai, dels för rösten på mig i måndags och dels för att det kändes som att Mirtai hoppade på ett enkelt drev på Hemlig. Har idag bara skrivit om vilken DL som passar henne bäst.

Lobelia Skrev nått OT inlägg i söndags, skriver sedan inte igen innan måndagens DL, vilket leder till en röst från Snurrfian. Kommer in efter DL och ber om urssäkt, skrever inte mer förrens på tisdag. På tisdagen svarar hon på den obligatoriska frågan med att hon tror att hur folk agerar eller Mio blir avgörande. Efterröstar sedan på bumpo för att hon röstade på en inaktiv istället för att leta onda. Tror inte BSF var ond pga röstmönstret, men var misstänksam mot bumpo, LenaH och Snurrfian för att det röstade sent. Verkar dock släppa detta sedan pga irl faktorn. Fortsätter tycka bumpos motivering är dålig även efter att bumpo försökt förklara, och försvarar sig med att man kan få röster för minsta lilla, säger också att bumpo gnabbar med henne för att hon röstade på bumpo. Kommenterar även Caisas omdebatterade inlägg angående huruvida man kan redigera ett inlägg utan att det syns eller inte. Reagerar sedan på att Habina trodde bumpo röstat på Lobelia och ser detta som ett sätt för Habina att få misstankarna mot bumpo/Lobelia och röstar pga detta på Habina. Blir röstad på av bumpo för att Lobelia fortsätter tycka bumpos förstadagsröst är konstig (?). Säger att hon inte förstå röstandet på Hemlig, och nämner att detta skulle kunna vara en räddningsaktion mot BSF, eller en reaktion på att fok är rädda för att BSF ska åka ut för att hon har konstiga tider. Tycker idag det ser ganska kört ut, tror inte det finns fler bybor, tror inte brunnen hittat någon och pratar om hur det finns för många saker som kan orsaka lynchstopp för att det ska säga en något. Bad Caisa förtydliga det hon sa om mindre misstänkta.

Nu har jag jobbat på det här inlägget i 3 timmar och det fick bli 2 inlägg för det var för långt :banghead::banghead::banghead::banghead: (fick gå tillbaks och redigera Snurrfians del när hon skrev saker). Som det ser ut nu så känns det som att Caisa, bumpo och LenaH verkar snälla (men det kan ju vara som Caisa säger att det då är dom som är onda), medan Mirtai, Habina och Lobelia känns som om de lite "plötsligt" kommer på något som innebär att någon är ond (eller det kanske bara är jag?). Snurrfian har jag ärligt talat ingen aning om var jag har, känns som hon börjar med många teorier, men aldrig går vidare med dem. Dock är jag rädd att jag har lite samma tendens, så det känns inte som något jag borde fästa mig vid.:confused::banghead:

TL;DR Jag fattar ingenting och famlar i mörket :rofl:

@Madalitso Damn :rofl: Det var inget litet inlägg, creds! Ska läsa igenom efter lunch. Som jag skjutit på. För jag vet inte ens vad jag har hemma. :cautious:

@quarter4ever
Jag behöver göra en mindre utflykt till Lidl, så ju förr jag har en dl att förhålla mig till desto bättre! :up: :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka