Dock gömmer det sig (i min erfarenhet) ofta nån ulv bland de "ingen" misstänker, så just det är inte konstigt. Men detta får mig att undra om det inte kanske gömmer sig mer än en där...
Så typ du, jag ,Snurris och LenaH sitter i lyan tillsammans (jag skulle tagit med Lobelia och Bumpo,men dom misstänkte varandra nog åt alla igår)? Det är lite elakt av LL att inte berätta det för mig

Skämt åsido, så säger du det så får jag väl tro dig, eftersom du har mer vana en jag och vet sånt.
Nu när jag har tid att leka så får jag väl försöka sammanfatta leken hitintills lite, inklusive de inlägg jag inte hann läsa innan jag röstade.
Habina Skriver under söndagen mest OT, frågar om DL. Svarar att den som fattar leken är avgörande. Skriver sedan inte under måndagen förrens precis innan DL. Röstar sedan Mirtai för att hon röstar på en ny spelare med (vad Habina tycker) dålig motivering (jag menar att Habina tycker Mirtais röstmotivering var dålig) och blir röstad på av BSF, med vad folk verkar vara eniga om var en förtäckt BOP. Skriver sedan ett längre inlägg där hon är något misstänksam mot Mirtai, Snurrfian, Hemlig och Lobelia (om jag förstått rätt). Igår reagerade hon på Caisas inlägg, men backade sedan snabbt när det förtydligades, skulle kunna vara en ulv som försöker riktat misstankar mot någon annan, men som sedan backar snabbt när det visar sig vara en ohållbar teori? Skriver sedan att Snurrfian har intressanta teorier, men att det känns lite väl enkelt och oroar sig över att Caisa och Snurrfian bondar. Frågar sedan om siaren. Blir sedan jätteskum på Hemlig (hennes egna ord) för att hon tycker hennes röst inlägg är oklart (är detta något Habina har problem med i alla lekar, eller är det bara i den här som hon vill att alla inlägg ska vara solklara för att de inte ska vara ulviga?) Oroar sig sedan om dålig aktivitet från alla utom Lobelia och bumpo. Röstar på Hemlig för att Myrten skulle ha alibiröstat och för att hennes röstinlägg var otydligt. Verkar mest road över teorin som Caisa lägger fram när hon röstar på Habina (Ulv som försöker verka snäll genom att skoja när hon blir röstad på?) Får ett förtydligande om Hemligs röstinlägg från Caisa och verkar acceptera detta, men kommenterar inte vidare på det. Verkar sedan vända kappan mot Lobelia, när det visar sig att bumpo inte röstade på henne första DL (vilket tydligen hade varit enda anledningen till att hon reageradde på henne?) och särskilt sen när Lobelia blir misstänksam mot och röstar på Habina. Avslutar med att försvara sin röst på Hemlig mot BSF och säger att hon hade ändrat till Lobelia om hon hann. Har inte skrivit idag.
Mirtai Skrev sitt första inlägg på måndagen, och frågar då om skydden från Mio och Nonno och säger att hon tror bybon som börjar med äpplet kan vara avgörande. Röstar på mig första DL, för att min motivering var dålig och för att jag inte röstade på henne (?). Detta gör att hon får två röster på sig, en från Habina och en från LenaH. Skriver på tisdagen om att det är dåligt att onda får äpplet (vilket hon har rätt i) och påminner q om att hon har lovat att det inte blir några omvandlingar. Funderar sedan om Myrtens röst på Hemlig var en alibiröst, men vill inte säga något säkert då Myrten är för lurig. Röstar sedan på Hemlig för att hennes röst i måndags var konstig och pga Myrtens röst. Detta gör att LenaH och Snurrfian röstar på henne. Mirtai försvarar sin röst då hon inte hade tid att läsa igenom leken ordentligt och inte vill lägga en BOP. Blir tilllsammans med Habina utpekad av BSF som någon som kulle ha kunnat rösta på Hemlig för att verka "skydda" BSF. Har idag undrat över varför BSF blev käkad och funderar över vad som hade kunnat vara spioninfo, även om hon inte tror att någon får spioninfo.
bumpo Skrev när hon hittat leken och sedan på måndag kväll när hon sa att hon fortfarande inte förstod rollistan och verkar inte veta vad hon tror kommer avgöra. Röstade på Sookie (som käkas samma natt), då hon bara hade mobilen, och internetproblem, så hon kunde inte leta ulv, utan röstade på en inaktiv spelare, och ville inte rösta på Loons, som var en ny spelare. Detta leder till att Lobelia efterröstar på bumpo. Detta reagerar bumpo på, då hon redan har förklarat rösten på Sookie, och tycker en dålig röst är bättre än ingen röst. När Lobelia inte ger sig (?) så reagerar bumpo på detta, särskilt som bumpo inte röstade på Lobelia i måndags (?), röstar på Lobelia pga av detta (?), särskilt som Lobelia inte verkar acceptera hennes förklaring (?). Har inte skrivit idag.
Snurrfian Skrev i söndags när hon hittat leken och bad om en obligatorisk fråga. Svarar på måndagen att hon håller med Caisa om att viskande brunnen kan bli avgörande. Kommer in igen sent på måndagen och säger att hon gillar upplägget med att ingen dör första lynchen. Reagerar på att BSF hela tiden återkommer till ulvaran och Kato, och på Hemligs röst, men vill inte lägga en till röst på Hemlig pga Myrtens röst (?) Tycker Habina är skum, men att det är normalt. Klagar på inaktivitet. Röstar på Lobelia för att hon skrivit lite och inte fört leken framåt, vilket skulle kunna vara en ulv som håller lågprofil. Undrar varför bumpo väljer Sookie framför Loons, men verkar acceptera förklaringen (hon återkommer iaf inte till det). Hade igår flera teorier (LenaH räddar BSF, Mirtai skum/oskum för hon röstar på en ny spelare, Mrtyen skyddar BSF, Myrten skyddar Hemlig) och hjälper Caisa försvar hennes så omdiskuterade inlägg. Går inte vidare på dessa teorier. Reagerar sedan på Hemligs röstinlägg, men pratar senare om att det skulle kunna var IRL problem som ligger bakom, och försvar sig mot Lobelia att hon röstade sent för hon var iväg. Pratar om att hon vill se mer från Mirtati och att Caisa gör henne nervös för det tänker för mycket likadant. Röstar på Mirtai för att rösten på Hemlig känns för enkel och för att Mirtai röstade på en ny spelare i måndags. Blir röstad på av mig för att hon verkar virrig, vilket hon inte verkar bry sig det minsta om. Har idag undrat över varför BSF blev käkad, om detta var Habina/Mirtai eller någon som ville rikta misstankar mot dem. Säger också att hon reagerat på Lobelia, men vet inte om hon är ond eller förvirrad god.
CaisaLundblad Skriver på söndagen om ett fel i rollistan och svarar på obligatoriska frågan med att det finns många viktiga roller, men att information och därav viskande brunnen är viktigast. Försöker på måndag sammanfatta vad som skrivits men kommer inte fram till så mycket. Diskuterar lite med BSF om hennes svar på den obligatoriska frågan. Tycker min motivering när jag röstdae på BSF var svag (det var den), men verkade förstå att jag inte hade så mycket att gå på och snöade inte in sig på det. Reagerar lite på Hemligs röst på BSF. Röstar till sist på LenaH, för att hon varit mindre aktiv och hennes röriga inlägg skulle kunna vara ett försök att hålla goda off-balans och hindra dem från att förstå ordentligt (?) Igår skrev hon ett lite otydligt inlägg, som trots förklaring blev gårdagens stora händelse (?) Skrev inte så mycket under dagen pga tågresa, mobil och smärtstillande. Röstas på av Hemlig pga ovannämnda inlägg. Reagerar på vad Habina skrivit om BSF och tycker hon har flugit under radar, röstar pga av detta på Habina. Tycker Mirtai, Lobelia och bumpo skrivit lite för lite för att man ska reagera på, tycker Hemlig skaver, men tror det kan bero på IRL. Reagerar inte på något hos Snurrfian och tycker LenaH har flugit under radar. Tycker jag har för bra koll. Har idag försökt räkna onda goda och undrat över varför BSF käkades, samt funderat över om inte fok med tidigare låg profil kan vara ulvar. Skrev att hon idag reagerat lite på Snurrfian och att jag fortfarande har för bra koll, men säger sedan också att det kan vara fel, men att hon itne har någon som känns speciellt skum just nu.
LenaH Skrev att hon hittat leken i söndags. Svarade på obligatoriska frågan i måndags att hon tror en tapper bybo skulle vara avgörande. Kommer in nära DL på måndagkväll och tycker inte BSF är något att reagera på och verkar inte ta illa upp av Caisas röst. Reagerar själv på Hemlig och Mirtai, väljer att rösta på Mirtai då hon röstade på en ny spelare som gjorde ambitiösa teoriinlägg. Kom inte in förrens precis innan DL igår också och säger då att hon inte vill rösta på mig, Caisa och BSF, för vi var aktiva (?) Tycker bumpos röst på Sookie är förståelig. Tyckte Hemlig var skum, men backar när det blev drev på henne och röstar istället på Mirtai, dels för rösten på mig i måndags och dels för att det kändes som att Mirtai hoppade på ett enkelt drev på Hemlig. Har idag bara skrivit om vilken DL som passar henne bäst.