*ULVLEK* Mio Min Mio

Jag reagerar på att @Lobelia i efterhand säger sig ha förstått att BSF var god, och att hon dessutom inte kunde se vad folk reagerade på när det gäller hemlig men la inget större krut på att försöka reda ut det heller. En liten fundering på om hon kanske är ulv som försöker se god ut. Men samtidigt kan det vara så att hon faktiskt är god och inte hängde med i diskussionen.
Och jag reagerar på att du påstår att påstår jag "i efterhand säger sig ha förstått att BSF var god"

Dels har jag aldrig påstått att jag förstått att hon är god bara att jag vagt hållit henne åt det goda hållet eller något i den stilen och sedan gjorde jag ju det som du ser nedan.

Jag gissar att BSF inte är i lyan, så spridda röster vi har här så borde ulvarna i så fall se till att det blivit 1-2 till med 2 röster, det hade inte väckt någon mer misstänksamhet än vilken annan andra röst som helst. Visst tenderar de som är uppe för lynch med lottning dra till sig röster men bättre att få en chans än åka ut direkt.

Nu godförklarar jag absolut inte BSF men i brist på bättre så är hon inte mitt förstahandsval.

Och nej jag hängde inte med i diskussionen, eller jag läste men förstod inte vad det var att reagera på men lade inte min begränsade tid på att diskutera det. Föredrog att få in en röst i tid.

Min fundering nu är om du missat eller avsiktligt vill sprida misstankar omkring om mig och i så fall varför. Det är en sak om man kommenterar vad folk skriver en helt annan om man hittar på vad folk gjort och sedan kommenterar utifrån det.

Varför vagt åt goda hållet?
Jag höll bsf neutral, jag hade inte reagerat på något där, men hon hade varit misstänkt, fått röster på sig etc. Och nu känns det som att de flesta som är kvar kan sättas upp på listan efter att ha funderat på det.

Se tidigare inlägg, har skrivit bland annat nedan. Jag gjorde det utifrån röstmönstert första DL

Jag gissar att BSF inte är i lyan, så spridda röster vi har här så borde ulvarna i så fall se till att det blivit 1-2 till med 2 röster, det hade inte väckt någon mer misstänksamhet än vilken annan andra röst som helst. Visst tenderar de som är uppe för lynch med lottning dra till sig röster men bättre att få en chans än åka ut direkt.

Nu godförklarar jag absolut inte BSF men i brist på bättre så är hon inte mitt förstahandsval.

Mandalitso
Jag
LenaH
Lobelia
Snurrfian
Bumpo

Jag vet ju var jag har mig själv, det lämnar 5 st. LenaH tycker jag fortsätter att bidra för lite för att ge mig någon bild, men åh andra sidan är Mirtai skum också och är Mirtai ond är jag böjd att hålla LenaH åt det godare hållet (kanske, hon kan ha alibiröstat... det kanske till och med är troligt då Mirtai varit misstänkt från början. Sitter de i lyan tillsammans kan LenaH gott ha alibiröstat. Så okej, LenaH känns inte åt det godare hållet oavsett Mirtais roll.). Det hon har bidragit med så långt är inget jag reagerat på dock.

Dig har jag inte hunnit sätta mig in i än, det är en av sakerna jag ska göra idag. Inläggen igår kring dl har jag i princip missat då jag var för trött för att hänga med, möjligen kan min lista förändras vad gäller dig, Snurrfian och Bumpo efter att ha gjort det.
--------
(drog igenom lite snabbt nu och reagerar på Snurrfian, innan har det bara känts obekvämt att jag inte reagerat på nåt där och att det känts så vänligt och osnurrigt men nu när jag läser t.ex #230 så funderar jag på om hon inte visste att hemlig var god? Åh andra sidan hade hon ju delvis samma tanke som jag, så jag vet inte... men ska titta närmare på det också.)
--------

Jag är helt öppen för att Madalitso sitter i lyan, som sagt tycker jag hon verkar ha lite för stor koll för att inte ha hjälp. :p Dock kan hon ju få hjälp från LLs också så vet inte riktigt vad mer jag ska gå på där. Rösten igår kanske inte var så välmotiverad, men det är inte lätt om man är ny och tiden rinner iväg heller...

Bumpo sa att hon inte var på topp igår, det gör att det är svårt att bedöma henne. Jag tyckte hon gick lite hårt åt dig av det jag minns dock, och sånt kan ju folk reagera på och det skulle möjligen göra att hon kan plockas bort från listan längre upp (om ulvarna trodde hon skulle snurra till det och inte är i lyan). Dock inte att hon för den delen läggs åt det goda hållet.

Det skulle lämna
Mandalitso
LenaH
Lobelia
Snurrfian
---
Som de som varit minst misstänkta såhär långt? Mig själv misstänker jag inte alls, så ni får väl byta ut mitt namn mot erat eget/lägga till mitt namn om ni inte står på listan. :p
Det gäller vad jag själv har tyckt under spelet och grundat på röster, det har liksom inte varit något som egentligen stuckit ut eller verkat skumt. Det är inte en lista över misstänkta, utan över de minst misstänkta såhär långt. Där det skulle kunna gömma sig ulv/kato. Eller inte.

Jag vet inte om det här makes sense just nu, jag mer "tänker högt" än har det som en teori och det blev nog rörigt. Har du inte uppfattat någon som skummare/mer misstänkt än de andra? Jag inser att det kan variera från olika perspektiv.

Det kan ju lika gärna vara Mirtai, Habina och Bumpo i lyan också liksom (om det nu är 3 st ulvar).

BSF har fått två röster i första DL
Jag en i vardera
Lena H en i första och snurris en i andra.

Av detta skulle jag utläsa att LenaH just nu utifrån lagda röster är minst misstänkt, följd av BSF, snurris och sedan jag mest misstänkt ;) av dem du nämn. Får man inte röster i senaste DL så har den som haft misstankarna släppt dem eller har en som den anser är mer misstänkt.

Första DL är lite speciell då de goda inte vet ett dugg utan mest chansar om inte någon gör bort sig. Ibland kan man utläsa något i efterhand och ibland blir det en bloper så någon avslöjas.

Jag bryr mig själv sällan om att misstänka folk utifrån hur många röster de fått utan mer utifrån hur rösterna faller och vad folk skriver.

Jag måste försvinna ett tag, men kommer tillbaks och lägger en tidig röst innan jag försvinner igen.

Har inte hört något mycket från LenaH, bumpo, Mirtai eller Habina idag. Vill de hålla låg profil nu när det är mer på spel? Särskilt Habina och Mirtai som var misstänkta igår.

Snurrfian och Caisa har skrivit lite, mest som tidigare, Caisa med lite allmänt teoriande och Snurris med teoriande om specifika individer.

Lobelia har mest försvarat sig när Caisa och Snurris skrivit, samt visst teoriande. Skulle kunna vara ulv som tycker sig ligga pyrt till, eller god som inte vill bli lynchad.

Tycker nog fortfarande Habina, Mirtai och Lobelia är skummast (se tidigare inlägg om varför), måste sedan bestämma mig om det är mest skumt att inte skriva eller att försvara sig.

Men det kan ju också vara så att bumpo och LenaH är ulvar som håller väldigt låg profil.

Eller att Snurrfian och Caisa är ulvar och vill förvirra oss med sitt fina teoriande.

(Och nu har jag lyckats göra mig själv osäker på hela världen igen :banghead::banghead::banghead: Bravo :meh:)

Idag blev en dum dag för mig, jag har ganska precis en halvtimme på mig att läsa igenom leken och rösta, sedan kommer jag inte kunna komma in förrän imorgon. :( Så jag kommer inte kunna följa någon lynch så ni andra vet.

Jag en i vardera

Av detta skulle jag utläsa att LenaH just nu utifrån lagda röster är minst misstänkt, följd av BSF, snurris och sedan jag mest misstänkt ;) av dem du nämn. Får man inte röster i senaste DL så har den som haft misstankarna släppt dem eller har en som den anser är mer misstänkt.

Första DL är lite speciell då de goda inte vet ett dugg utan mest chansar om inte någon gör bort sig. Ibland kan man utläsa något i efterhand och ibland blir det en bloper så någon avslöjas.

Jag bryr mig själv sällan om att misstänka folk utifrån hur många röster de fått utan mer utifrån hur rösterna faller och vad folk skriver.

Fast man kan ju vara misstänkt även om man inte får en röst på sig... Ibland gör ju personer skumma saker, men de sakerna är mindre skumma än någon annan, så därför får personen ingen röst på sig. Känns lite väl häftigt att gradera hur mycket misstänkt man är enbart utifrån antal röster.

Jag känner fortfarande att jag inte har något grepp om leken. :crazy:

Mirtai har jag varit misstänkt mot och det blev förstås inte mindre när blacksmithfarm visade sig vara god. Samtidigt kan jag ju rikta exakt samma misstankar mot mig själv och eftersom jag vet min roll blir det knepigt för mig att tro att mirtai är ulv. :arghh:

bumpo. Förutom en diskussion med lobelia har hon inte lämnat så mycket avtryck. Jag känner att jag hänger med i hennes tankar, men det hjälper mig inte precis i jakten på ulvar. Hon KAN förstås vara ulv, jag lämnar alla dörrar öppna just nu.

Snurrfian. Har bondat med caisa på ett sätt jag reagerat på, förklarade bland annat hur hon trodde caisa menade med det "redigerade" inlägget (som allså förmodligen inte alls var redigerat). Jag tycker inte snurrfian varit så knepig, så hon får fortsätta vara neutral.

CaisaLundblad. Blir jag inte klok på, men hon skriver vettigt och förutom det där förbaskade inlägget som fick min ulvradar att gå igång, så är det inget som känns mer misstänkt med henne.

Madalitso. Hade det varit för ett halvår sedan hade min ulvradar gått igång fullständigt, då hon kommer med intressanta tankar och teorier. Men nu har vi haft flera stycken duktiga nya spelare som inte alls betett sig som jag (och flera med mig :angel:) gjorde som nya, så det behöver inte alls betyda att hon är ulv. Jag vet också att det är sällan man hjälper nya i lyan så mycket som man vill tro när man är god och stöter på en duktig ny. :p Så just nu kan hon vara god och hon kan vara ulv. Eller för den delen Kato. Hopplöst när man inte spelat med henne förut. :meh:

LenaH. Känns som ett blankt papper. :o Jag vet att jag läst vad hon skrivit, men VARFÖR fastnar det liksom inte? :banghead:

Lobelia. Blir jag inte heller klok på. Känns som hon har taggarna utåt och jag tyckte hon betedde sig skumt igår. Inte blev det bättre nu när hon skrev att blacksmithfarm verkade åt det goda hållet och att hon inte alls förstod rösterna på hemlig igår. Det skaver, men det måste förstås inte betyda att hon är ulv för det. :cautious:

Jag måste rösta. :crazy:

Habina röstar på lobelia

Då hon betett sig knepigt leken igen, först med diskussionen med bumpo, sedan igår och så idag när hon försöker framhäva att hon anade att blacksmithfarm var god och att det var fel att flera röstade på hemlig, utan att för den skull försöka hindra det på ett annat sätt än att lite försynt skriva det i ett inlägg.

Är det bara jag som inte förstår varför Lobelias diskussion med bumpo var konstig? :confused:

Jag tyckte inte den var jättekonstig. Det jag reagerade lite på var att bumpo förklarade varför hon röstat som hon gjort, men Lobelia fortsatte bara säga att hon tyckte att det var konstigt och att hon därför var mysko på bumpo, för att sedan helt lämna de tankarna, utan vad jag uppfattade det som något tydligt slut, för att säga att Habina var skum. Men jag kan ha missat något.

Försvinner ett tag igen (jag lyckade få ett litet hål mer än jag trodde) och sen måste jag rösta :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag tyckte inte den var jättekonstig. Det jag reagerade lite på var att bumpo förklarade varför hon röstat som hon gjort, men Lobelia fortsatte bara säga att hon tyckte att det var konstigt och att hon därför var mysko på bumpo, för att sedan helt lämna de tankarna, utan vad jag uppfattade det som något tydligt slut, för att säga att Habina var skum. Men jag kan ha missat något.

Försvinner ett tag igen (jag lyckade få ett litet hål mer än jag trodde) och sen måste jag rösta :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ja, men det är ju inte konstigt att man "håller vid sin teori" även om den förklaras så att säga, en ulv försöker såklart förklara bort eventuell teori. Jag uppfattade inte Lobelia som upphakad, hon förklarade bara att hon fortsatt reagerade på det trots bumpos förklaring. Att hon sen gick vidare är inte heller konstigt, det handlade ju om en "förstadagsröst" som var baserad på en annan förstadagsröst.
Nu har jag läst om hela konversationen igen och förstår fortfarande inte vad som är konstigt med Lobelia, jag tycker bumpo snarare drar på för stora växlar över en klen förstadagsröst:

Lobelia röstar (i efterhand då) på bumpo då hon inte verkar leta onda utan inaktiva deltagare.

Men som du kanske kunde utläsa av hela inlägget hamnade jag i tidsnöd på grund av svajig uppkoppling och hade inte möjlighet att gräva mer än så. Jag ville heller inte riskera att missa DL. Hellre en dåligt underbyggd förstadags-röst än att inte rösta alls kan jag tycka personligen.

Det hindar inte att jag hakar upp mig lite på motiveringen. Du försökte inte ens leta ulvar, men för all del du han ju rösta och inte som jag glömde det totalt tills Q frågade mig på fejan.

För mig är det ju liksom för dig en förstadagsröst där man försöker hitta något litet att hänga upp sin röst på. @Klara fick ju röst(er) för att hon duschade. Och jag vet inte hur många hånge BSF rykt för att honmär den enda som skrivit när hon tvingats rösta tidigt och därmed har skrivit något som är möjligt att tolka överhuvudtaget.

Jag vidhåller dock att det är skumt att inte leta ulvar men du lär säkert bättra dig.

Föt att återigen förtydliga då, jag satt på tåget hem med totalt värdelös uppkoppling. Jag är på riktigt glad att nätet höll sig såpass stabilt att jag öht fick i väg en röst igår. Jag kollade snabbt vilka som inte skrivit alls i tråden och när en av de två som inte skrivit spelade sin första lek så var valet enkelt. Det var en totalt värdelös röst jag vet det men valet, som faktiskt inte var mitt utan snarare västtrafiks som vägrar installera wifi på sina tåg, var att inte rösta alls. I min bok är en dåligt underbyggd röst alltid bättre än ingen röst alls.

Jag förstår ärligt talat inte varför du biter dig fast så på en röst som jag dels har förklarat och som faktiskt inte är så himla konstig. Oavsett att det är jag som har lagt den eller inte. Det gör att du ökar på min misstankelista just nu.

Biter fast? Allt förstadagen är dåligt underbyggt och någon måste jag rösta på likväl som du.

Lobelia kan för all del vara ond, det har jag ingen aning om, men jag ser inte det konstiga här alls. :confused:

Jag en i vardera

Jag har såklart inte baserat tankarna enbart på röster, utan även utifrån hur jag uppfattat att det teoriats kring dem. :)
Även om bsf t.ex inte fick några röstar i dl2, så var hon inblandad i en del teorier här och där. Ofta som någon slags kumpan till Myrten - därför såg jag henne fortfarande som hyfsat misstänkt bland några spelare.

Så att bsf blev käkad och inte LenaH (t.ex) får mig att fundera på om LenaH sitter i lyan.
Det var väl typ det jag försökte få fram med att de minst misstänkta skulle kunna vara ulvar. :)

Ja, men det är ju inte konstigt att man "håller vid sin teori" även om den förklaras så att säga, en ulv försöker såklart förklara bort eventuell teori. Jag uppfattade inte Lobelia som upphakad, hon förklarade bara att hon fortsatt reagerade på det trots bumpos förklaring. Att hon sen gick vidare är inte heller konstigt, det handlade ju om en "förstadagsröst" som var baserad på en annan förstadagsröst.
Nu har jag läst om hela konversationen igen och förstår fortfarande inte vad som är konstigt med Lobelia, jag tycker bumpo snarare drar på för stora växlar över en klen förstadagsröst:

Lobelia kan för all del vara ond, det har jag ingen aning om, men jag ser inte det konstiga här alls. :confused:

Som sagt, jag tycker inte heller det var något jättekonstigt, men samtidigt vet jag inte om nån gjort något jättekonstigt (men det kanske bara är jag som är ouppmärksam?), så därför blev hon en av min misstänkta (vilket inte är svårt, då jag hälften av tiden är säker på att alla är jätteskumma, och andra hälften känner mig elak, för alla är säkert goda men missförstådda :rofl::rofl:)

Som sagt, jag tycker inte heller det var något jättekonstigt, men samtidigt vet jag inte om nån gjort något jättekonstigt (men det kanske bara är jag som är ouppmärksam?), så därför blev hon en av min misstänkta (vilket inte är svårt, då jag hälften av tiden är säker på att alla är jätteskumma, och andra hälften känner mig elak, för alla är säkert goda men missförstådda :rofl::rofl:)

Ja alltså, jag har nog aldrig spelat en lek med så lite cirkulerande info, om du inte sitter i lyan förstår jag att det måste vara svårt. Det ÄR svårt. :p

Ja alltså, jag har nog aldrig spelat en lek med så lite cirkulerande info, om du inte sitter i lyan förstår jag att det måste vara svårt. Det ÄR svårt. :p

Det hade varit ren lyx att sitta i lyan. Dom i lyan vet iaf hur många ulvar dom är.:mad:

Det känns skönt att veta att det inte bara är jag som tycker det är svårt. Jag började oroa mig för jag var korkad som inte fattade nånting :nailbiting:

Det hade varit ren lyx att sitta i lyan. Dom i lyan vet iaf hur många ulvar dom är.:mad:

Det känns skönt att veta att det inte bara är jag som tycker det är svårt. Jag började oroa mig för jag var korkad som inte fattade nånting :nailbiting:

Pfft, jag har en del teorier men jag har ingen aning om vilken som är rätt. Det är ju det. Jag har ju fel om alla som inte är onda. Och vi har inte råd att ha fel. :nailbiting:

Så att bsf blev käkad och inte LenaH (t.ex) får mig att fundera på om LenaH sitter i lyan.
Nu är jag alldeles ohyggligt seg men sitter jag i lyan för att jag inte blev käk? :rofl:

Eller vad har jag missat?

Jag hinner bara skumma på mobilen under dagarna så nu ska jag läsa om leken.
(note to self: lek inte när du jobbar mycket och inte sovit längre än till 6.30 på 10 dagar. Lek ffa inte en lek med 700 twistar.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka