*ULVLEK* Mio Min Mio

Sedan kan jag väl avslöja att jag helt glömde bort Kato tills ni andra började surra om den rollen. :o Inte min bästa lek precis... :laugh:
 
Observera gärna hur jag vid varje sia siat en spelare som dött... Men aldrig haft oturen att få den döda spelarens roll till svar på min sia. Jag var både en dödsprofet och en jäkligt säker osäker siare (eftersom jag alltid fick mellan 2 spelare istället för 3... säker på nåt var jag aldrig utom att Habina var ond)
ja herregud !!!:crazy:
varje gång jag lottade fattade jag inte din osannolika tur:rofl:
 
jag kan inte hålla mig måste dela med mig av de uppdateringar som inte kom med i leken:)
jag var särskilt nöjd med denna
för Caisa har gjort en såååå djäkla bra lek hon med och har dessutom nått upp till iaf 13 sidor i LL- konversationen - så hon har haft mycket ( jag menar MYCKET :D) som hon velat säga :love:

Efter att ha fört Mio till Landet i fjärran så återgick Anden i Flaskan att sväva omkring så där som Andar gör .
Mio hade ju egentligen 2 önskningar kvar men hade ju fått allt han någonsin saknat när han kom till Landet i Fjärran, så han behövde inte önska sig något mera .
Så Anden hade semester och hamnade på ett tåg där han hittade till tågbaren där han såg till att bli serverad av finfin whiskey .
Fast någon i tågpersonalen hade spetsat drycken med lite morfin också, så snart blev Anden mer dimmig än vanligt
Vilket var precis vad tågtjänstemannen räknat med , han hade förstått med en gång vad det var som kommit in i serveringsvagnen .
Så illvilligt hade han satt sin plan i verket - att fånga Anden ! Så fort Anden blivit riktigt dimmig så viftade han ner denne i den lilla tomma whiskey flaskan och satte snabbt på korken och sedan när han slutade sitt pass så tog han med sig anden i whiskyflaskan hem
Han väntade tills han såg att det inte var fullt lika dimmigt i hela flaskan innan han öppnade den och krävde sina tre önskningar.
Anden i flaskan var dock rätt sur över att ha blivit drogad så han sa:
Du har visserligen befriat mig , men du var också den som fångade mig - så du får bara en av dina tre önskningar uppfylld
Ge mig dina tre önskningar så ska jag ge dig en av dem
Efter att ha gjort som han lovat så flög Anden i Flaskan iväg igen och såvitt jag vet har ingen sett röken av honom sedan dess

@CajsaLundblad var Osäkra Siaren AKA Anden i Flaskan
 
Sedan kan jag väl avslöja att jag helt glömde bort Kato tills ni andra började surra om den rollen. :o Inte min bästa lek precis... :laugh:

Seriöst? Jag var livrädd för att Kato skulle vara god och försökte räkna ut Hur vi skulle hantera det. Eller om fu lynchades och vi blev av med äpplet. Eller om vi anväde lynchstoppet/Kato gissade rätt på en av oss så Kato fick käket. Så många möjligheter, så många backup planer.
 
Seriöst? Jag var livrädd för att Kato skulle vara god och försökte räkna ut Hur vi skulle hantera det. Eller om fu lynchades och vi blev av med äpplet. Eller om vi anväde lynchstoppet/Kato gissade rätt på en av oss så Kato fick käket. Så många möjligheter, så många backup planer.

Du ser... Du tänkte en massa. Jag flummade bara med. :rofl:
 
Vad tyckte ni om en första lynch där ingen åkte?


I regel tycker jag det är lite svårt att utvärdera iom så många inaktiva och att 3 rök direkt i lynchen. Men jag gillar idén och provar gärna igen i en lek där det kanske är mindre kaos i början. :p

Jag vet inte, men jag upplever också att det blev lite för svårt för goda sidan med så lite info. Den enda som egentligen fick någon info var jag (tror jag?) och jag hade dels ett jäkla flyt och trots det ingen helt tillförlitlig info.
Nu blev det ju som sagt lite konstigt när så många bybor som hade kunnat få info försvann direkt och sen även brunnen rätt omgående. Så vi hade kanske ett jäkla oflyt också. :p
Jag tänker att en variant med kanske... ingen brunn, men byborna får kanske 1-3 rader spioninfo och ingen bybo får info samma natt som en annan? Ju färre bybor, desto oftare får samma spelare spioninfo och vice versa. T.ex. eller någon variant. Men jag vet inte, goda sidan kanske bara hade maximalt med otur också! :rofl:
Tycker ni haft många roliga idéer iaf!

Det var väldigt kul! :up: Och frustrerande som tusan. :rofl:
 
Seriöst? Jag var livrädd för att Kato skulle vara god och försökte räkna ut Hur vi skulle hantera det. Eller om fu lynchades och vi blev av med äpplet. Eller om vi anväde lynchstoppet/Kato gissade rätt på en av oss så Kato fick käket. Så många möjligheter, så många backup planer.
Jag undvek att gissa på någon annan roll än Mios för jag ville inte riskera att pricka en ulv och sen behöva stå med ansvaret för käket! :o :p
 
jag kan inte hålla mig måste dela med mig av de uppdateringar som inte kom med i leken:)
jag var särskilt nöjd med denna
för Caisa har gjort en såååå djäkla bra lek hon med och har dessutom nått upp till iaf 13 sidor i LL- konversationen - så hon har haft mycket ( jag menar MYCKET :D) som hon velat säga :love:

Efter att ha fört Mio till Landet i fjärran så återgick Anden i Flaskan att sväva omkring så där som Andar gör .
Mio hade ju egentligen 2 önskningar kvar men hade ju fått allt han någonsin saknat när han kom till Landet i Fjärran, så han behövde inte önska sig något mera .
Så Anden hade semester och hamnade på ett tåg där han hittade till tågbaren där han såg till att bli serverad av finfin whiskey .
Fast någon i tågpersonalen hade spetsat drycken med lite morfin också, så snart blev Anden mer dimmig än vanligt
Vilket var precis vad tågtjänstemannen räknat med , han hade förstått med en gång vad det var som kommit in i serveringsvagnen .
Så illvilligt hade han satt sin plan i verket - att fånga Anden ! Så fort Anden blivit riktigt dimmig så viftade han ner denne i den lilla tomma whiskey flaskan och satte snabbt på korken och sedan när han slutade sitt pass så tog han med sig anden i whiskyflaskan hem
Han väntade tills han såg att det inte var fullt lika dimmigt i hela flaskan innan han öppnade den och krävde sina tre önskningar.
Anden i flaskan var dock rätt sur över att ha blivit drogad så han sa:
Du har visserligen befriat mig , men du var också den som fångade mig - så du får bara en av dina tre önskningar uppfylld
Ge mig dina tre önskningar så ska jag ge dig en av dem
Efter att ha gjort som han lovat så flög Anden i Flaskan iväg igen och såvitt jag vet har ingen sett röken av honom sedan dess

@CajsaLundblad var Osäkra Siaren AKA Anden i Flaskan


:love::love::love::love::love::love:
 
Seriöst? Jag var livrädd för att Kato skulle vara god och försökte räkna ut Hur vi skulle hantera det. Eller om fu lynchades och vi blev av med äpplet. Eller om vi anväde lynchstoppet/Kato gissade rätt på en av oss så Kato fick käket. Så många möjligheter, så många backup planer.
you go girl :up: tror banne mig att @Lobelia har rätt i sin reflektion att du är som mig -bara lite mindre impulsiv !:love:
 
Nu får jag och mobilen gå och lägga oss. Tack för en jättekul lek. Tror nog jag ska köra om det här. Fast om jag hamnar i lyan igen vill jag vara med någon som tänker mer än Habina (bara skojar;), det var jättekul att vara i lyan med dig (även om jag ibland ville skrika åt dig att sluta vara skum för du förstörde mina planer, särskilt när Caisa blev skum på mig för att du var för snäll mot mig:angel:), tack för denna leken)
 
Mio
Mio hade upplevt ett äventyr utan dess make
Efter att ha fått det Gyllene Äpplet av Tant Lundin så träffade han Anden i Flaskan som förde honom till landet i Fjärran
Där träffade han sin Fader, Konungen av Landet I Fjärram, och fick en allra bästa vän JumJum
Han hade fått den bästa häst som fanns- som tom kunde galoppera på molnen, Miramis
Han hade träffat Nonno, som lärt honom att spela på flöjten , och gett honom en egen.
Han hade suttit vid viskande Brunnen och hört sällsamma gamla sagor och sånger .
Han hade kämpat mot Kato och försökt få honom att få ett riktigt hjärta istället för det i sten
Men nu tog äventyret slut för Mio

@Lobelia var Mio ( modern vapensmed)


Ulvar
Habina

Efter en olycklig start då själva ledaren för lyan var tvungen att flytta till annat gryt , så log lyckan mot Habina !
I en räd då de fångade ytterligare ett barn från Rosengården kom hon över det magiska Gyllene Äpplet !
I triumf återvände hon till Den Svarta Borgen i Landet Utanför och började ta en tugga efter en annan:sneaky:
Allt såg ut att gå perfekt , men så en dag tog hon en väl stor tugga så äpplebiten fastnade i halsen - och även om man har ett stenhjärta så måste man ha luft för att andas.
Så med ett väsande sjönk Habina först ner på knä, innan hon med en hård duns föll ihop på golvet


@Habina Var Ulv som hade det gyllene äpplet


Madalisto
Hon hade gjort sitt bästa för att dölja vart hon egentligen stod, Hade tom nästlat sig in i rosengården ett flertal gånger utan att andra fattat vad hon var för en typ
Men till sist började trädgårdsmästaren fatta misstankar då allt fler rosenbuskar och silverpopplar oförklarligt vissnade och när barnen började att försvinna så blev han allt mer säker på att det fanns en orm i paradiset
Och han larmade alla andra som började hålla utkik och till slut kunde de ringa in
Madalisto


@Madlisto var ULV



kato
som omvandlad till god:
Riddar Kato hade ett hjärta av sten, det var så länge sedan han hade kunnat känna blodet verkligen pulsera i kroppen
Men efter att ha träffat Mio och denne ränt sitt svärd genom hans hjärta av sten så förvandlades hjärtat till att åter pulsera och värmde upp hans kalla själ
Kato kände sig levande igen ! Och kunde känna kärlek och tilltro till människor .

@LenaH var Riddar Kato, som blivit omvandlad till god


som fortfarande ond:
Riddar Kato hade ett hjärta av sten som inte ens ett barn kunde vädja till. En efter en fångade han barnen i Landet i Fjärran till att bli fåglar som flög runt runt runt hans Svarta Borg
Han var så kall och okänslig att nästan inget rådde på honom, utan för att komma åt honom var man tvungen att ha ett svärd som kunde hugga honom och klyva stenhjärtat itu
Inte förrän Mio hittade det svärdet ,smitt av vapensmeden som var kättjad långt långt ner i grottorna för att smida vapen åt Riddar Katos truppen, kunde man rå på Riddar Kato.
Smeden hade smitt detta svärdet under 1000 år för att få det så starkt att det skulle kunna döda Katos stenhjärta .
Mio gav sig iväg mot Svarta Borgen och hamnade i envig med Riddar Kato och lyckades hugga honom så Katos saga var all

@LenaH var Riddar Kato, ond utanför lyan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp