Ulvlek - Once Upon a Time

13. Killaloe. Röstar Idahoe, bollen_.
Röstar på mig dag 1, pga att Piff&Puff är elaka :confused: och att jag frågar LL om reglerna verkligen är rätt... Jag kan känna att det nog mest var en förstadagsröst från en som hade bråttom iväg.
Röstar sedan på bollen_ för att denne lagt en väl enkel röst dag 1 (Hej sten i glashus? :p ) och för att BSF käkades som röstat på bollen. Jag tycker resonemanget är lite väl långsökt, samt en lätt röst på någon som inte kommer hinna in och försvara sig.
Jag har inte spelat med Killaloe förut (tror jag?), men det är en jag kommer hålla ett öga på om jag överlever natten.

Alltså, det här tycker jag är alldeles för enkla röster vilket såklart får mig att bli misstänksam. Framförallt rösten från Habina som jag upplever som inte helt oproblematisk.

Javisst, det KAN vara så att Klara hintade genom att rösta på Mirtai men samtidigt saknar jag mer av en analys om varför det inte nödvändigtvis måste vara så (eller har jag missat den?!). Jag tror och tycker att @Mirtai är ett väl enkelt byte alltså och det känns inte helt igenom rimligt.

Då har jag större förståelse för Bollens motivering iom tidsbrist och kanske inte så mycket möjlighet att skapa sig en helhetsbild, samtidigt som jag ju tyckte att bollen var lurig redan igår. Så det sammantaget gör att det inte känns helt vettigt att lägga en andra-röst på Mirtai med en så lös motivering.

Jag velar därför mellan dessa två men
Killaloe lägger sin röst på Habina
eftersom jag tycker att det är alldeles för platt och enkelspårigt att bara gå på Mirtai på grund av Klaras röststatistik

Jag tycker det är konstigt att Killaloe röstar på Habina med motiveringen att hon gör det enkelt för sig genom att rösta på Mirtai, när min upplevelse är att Killaloe's två tidigare röster varit just väldigt enkelt motiverade (se mitt inlägg från imorse ovan). Lite väl mycket stenkastning i glaspalatset för min smak, vilket kan vara ludet.
Därför:

Idahoe röstar på Killaloe

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe

Ledsen att jag inte hunnit skiva något, Har hunnit läsa merparten, fram till mina små inlägg åtminstone. Jag tänkte mig vara hemma för 2 timmar sedan men det gick inte som tänkt :). Lovar att skriva mer sedan.

@Blacksmithfarm skulle du inte kunna lägga in en sån där fin summering på slutet också när du ändå är så söt och gör röstlistor? :love:
Typ "Habina: 2 Mirtai: 2 " osv? :D:idea::love:
DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe

Mirtai 2
Killaloe 2
Habina 2
cirkus 1

:D

Det är ju ingen som jag helst vill rösta på som har en röst, så den är stor risk att den blir meningslös. Och jag tror ju att det finns nån ulv bland de som har röster - men vem?!

. Lite väl mycket stenkastning i glaspalatset för min smak, vilket kan vara ludet.
Därför:
Åh ett glaspalats :love:
Jag trodde att typ halva grejen med ulvlekar var att kasta sten i glashus :D :love:

Fast jag håller inte riktigt med om att det är en så himla enkel röst dag ett och att jag kastar så mycket sten i glashus. Alltså, jag sitter ändå och försöker skriva ihop något, fundera och vända på lite grejer. Det är såklart inget djupsinnigt men jag diskuterar ändå med mig själv och andra. Så skillnaden är rätt stor mellan att fundera och skriva lite "teorier" jämfört med bollens röst på mig med motiveringen att jag "inte gillar Skalman" :confused:

Samma idag, jag saknar problematiserande kring klara/mirtais relation från @Habina vilket jag tycker är synd och misstänkt. Precis som jag tycker det är ludet att gå in och lägga en andraröst baserat på ett övertydligt "samband" så som @bollen__ gör. Vilket jag också skriver, samt att jag själv reflekterar över deras relation. Så antingen har du missat det eller så läser du bara det du vill? ;)

Jag känner mig väldigt tveksam till att Mirtai skulle vara ulv, det känns lite för lätt om Klara har röstat så, mer talar för att Mirtai skulle kunna vara god och Klara tänkte att även om hon åkte så skulle hon kunna få ut en god som konsekvens av det. Det gör att jag kikar på de som har röstat på Mirtai och där ligger Habina först och sen följd av bollen_, vem var det mer som skrev samma sak? Jag vet att jag har läst det tidigare? :banghead: Men gör det Habina till ulv? Ja hon är lite enkel spårig och tänker i flera scenarion men å andra sidan gör Killaloe det då?
Sen har vi LenaHs röst på Cirkus som känns helt out of the blue igen? Lite samma känsla som jag fick av LenaH igår, fast då röstade hon på mig. Sen har vi Cirkus som röstar på Killaloe och följs av Idahoe... Varför känns det som alla utom jag sitter på någon slags info? :confused:
Snurrfian röstar på Habina eftersom jag inte tror att kopplingen mellan Mirtai och Klara är riktigt så enkel att Mirtai är ulv och då tror jag att det är Habina som vill få oss att tro det, tillsammans med övriga lyan.

Goddammit. Här trillar man hem och blir än mer förvirrad trots att det skrivits en del.. Jag blir lite förvirrad av Lenas teoriande och sedan röst, jag vet ju att jag ofta tycker hon är skum så försöker att inte ta intryck av just det, men sedan blev jag fundersam över röständringen och att Q inte försökte få ut henne istället för sig själv. Det där med att rösta på en i taget vet i fasen om jag tycker jag köper. Bollen fick min röst igår av tidspress men hon skriver ju inte mycket och är supersvår att värdera. Jag får iaf inte direkta ulvvibbar av Killa så som vissa andra får.

Lenis röstar på LenaH

Se tidigare inlägg samt detta.

Niyama röstar på Habina
för att det känns som man bör ta ställning mellan de som har röster, och jag tycker hennes röst på Mirtai är för lätt.

Det ser ut som Mirtai, Habina och Kill är de som ligger risigt till. Det är besvärligt att sticka ut hakan så här när jag inte hunnit följa diskussionerna under kvällen.

Den jag reagerat mest på av dem är Kill men det är mest småsaker som att hon menade att hon hade en underbyggd motivering (när det inte fanns något att bygga på) och hakade ner på någon, mins ej vem pga att denne hittade ett skrivfel i reglerna och frågade på det. Tyvärr i brist på bättre får det bli Killaloe, jag hoppas att min känsla inte sviker mig, och så kanske blir en reaktion (röstningsmässigt).

Lobelia röstar på Killaloe

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka