Ulvlek - Once Upon a Time

+ @Habina

Jag uppfattade att du inte tyckte det var bra att rösta på hemlig eftersom du ville fråga Lenis om det. Sedan gör du det ändå, det var det jag reagerade på

Ok. Det var ju delvis för att jag var tvungen att rösta och delvis därför att jag hellre röstar ut ett får än en god, om jag inte lyckats hitta något som tyder på att någon annan är ulv.

Blir det stavfel så är det kombon mobil och bussåkande som är skyldiga! Min tid försvann idag och jag försöker läsa ikapp på mobilen.
Det jag ser är att folk har reagerat på lenah, det här även jag gjort. Med Q i lyan så kan vad som helst stämma. men jag tycker att det finns en del som skulle kunna peka på att hon är hårig.
Nästa folk har tittat närmare på är Mirtai, men jag är lite inne på tanken att det är väldigt utpekande att rösta på en ulv två gånger på raken i och med att den då blir upptäckt direkt. men samtidigt är det inte omöjligt om Klara kände att ulvarna inte såg henne.
Är det någon som har möjlighet att lägga in båda röstlistorna? Jag skulle vilja få lite överblick, annars får jag kika på det när jag kommer hem.
Är det samma dl tid? @Artline 21:30?
Kolla mina inlägg från idag, har färgade listor nånstans :)

Då brukar jag ta det lite lugnt i början och när några försvunnit (förhoppningsvis inte jag själv :p ) så är det en lagom stor lek kvar ;)

Så gör jag också. Jag orkar inte längre gå igenom alla utan jag läser lite och tar upp det jag reagerar på, väl medveten om att ulvarna kan finnas bland de jag knappt ägnat en tanke. När det blivit lite färre brukar jag försöka se över alla och se helheten mer.

Så gör jag också. Jag orkar inte längre gå igenom alla utan jag läser lite och tar upp det jag reagerar på, väl medveten om att ulvarna kan finnas bland de jag knappt ägnat en tanke. När det blivit lite färre brukar jag försöka se över alla och se helheten mer.
Jag vet att jag brukar kunna få grepp om det när vi är nere på ental, först då känner jag att jag kan skapa mig en hyfsad bild av alla.

Jag vet att jag brukar kunna få grepp om det när vi är nere på ental, först då känner jag att jag kan skapa mig en hyfsad bild av alla.

Ja, det krävs nog ganska få för att jag ska känna det. Och strax efter det brukar jag tröttna och tycka att leken kan ta slut. Så det optimala läget varar inte så länge för mig :p.

För att teoria lite på riktigt nu då innan jag går och gör en @Klara så har jag roat mig med att titta lite på @Snurrfian s inlägg:

Jag börjar undrar om inte @Niyama var något på spåren igår när hon funderade på om du kanske var ulv som inte försvarar dig för att du tror att du är röjd.
Detta har jag redan ifrågasatt - hur skulle jag kunna ha varit eller ens känt mig röjd vid DL?
I och med funderingen kring dig och hemlig, så frågan är om det är så att du är ulv men att det såg ut som om hemlig var fåret. Jag har lite snabbt gått igenom dina inlägg och i varje inlägg nämner du fåret. Att du sen ger dig på mig som relativt ofta eller snarare ganska minnesvärda prestationer som fåret gör att jag undrar om du inte kan tänkas vara fåret utanför lyan och desperat försöker vinka till lyan. I och med att fåret vet vilka som är ulvar så skulle det kunna vara så att Niyama och Paddington är ulvar och du är rädd att de har missat att det är du som är fåret.
Egentligen bär det mig emot att rösta på den som jag tror är fåret, den gör inte så mycket nytta som död men jag har inget bättre alternativ just nu.
Snurrfian röstar på LenaH
Nu med facit i hand så var jag ju inte fåret då.
Du skriver som om du skulle vara siare, det var BSF som tyvärr blev käkad, alltså blir funderingen om du försöker låta som en siare men visar sig vara hårig...

Det blev en aning förhastat, jag försöker hinna med att läsa och skriva innan det var dags för röstning, men hon försvarade sig som sagt inte och försökte dessutom godförklara sig rejält igår.
Hur eller ffa VARFÖR skulle jag försöka agera siare när siaren är död? :)
Här sparkar du verkligen in öppna dörrar?

Och jag undrar fortfarande vad jag skulle försvara mig emot? Att hemlig tyckte jag verkade god?
Godförklaringen bjuder jag på, jag insåg ju själv hur det framstod. :o :p

Med tanke på att Qs teorier om hur andra tänkar så skulle det inte förvånna mig ett dugg om hon just har satt upp den teorin, och på så sätt försöka få dig godförklarad. Efter ett antal lekar så har jag lärt mig att @quarter4ever tänker 11 steg mer än vad jag ens har reflekterat över, så just den biten gör inte att du blir mer god i mina ögon.
Här säger jag som jag gjort i någon tidigare lek när samma fråga varit på tapeten: Ingen talar väl om för mig hur jag ska spela? ;) Det borde ju du (och även @quarter4ever själv :p) veta som varit ond med mig ett antal gånger? :)

Summa summarum så tycker jag Snurris drar upp ganska enkla grejer som i det flesta fall luftats av någon annan först och min känsla säger luden här.

Nu ska jag kasta mig över någon annan!

Ok, jag har läst igenom Klaras inlägg och de ger inte mkt info. Hon nämner tex inte Q som vi ju vet var ulv.

Men att hon röstar på Mirtai två gånger... Jag tror det kan vara en signal till lyan att hon är får. Kruxet är förstås att lyan inte uppfattar signalen utan käkar henne istället. Hm...

Habina röstar på Mirtai

Jag tycker att @Habina verkar ha en poäng i sin teori om att fåret @Klara röstade på @Mirtai 2 gånger i rad för att visa sig för ulvarna. Det känns som en vettig teori för mig när jag inte riktigt har hängt med tyvärr.
bollen__ röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv och fåret Klara försökte visa sig för henne. Vilket tydligen inte gick så bra :p

Alltså, det här tycker jag är alldeles för enkla röster vilket såklart får mig att bli misstänksam. Framförallt rösten från Habina som jag upplever som inte helt oproblematisk.

Javisst, det KAN vara så att Klara hintade genom att rösta på Mirtai men samtidigt saknar jag mer av en analys om varför det inte nödvändigtvis måste vara så (eller har jag missat den?!). Jag tror och tycker att @Mirtai är ett väl enkelt byte alltså och det känns inte helt igenom rimligt.

Då har jag större förståelse för Bollens motivering iom tidsbrist och kanske inte så mycket möjlighet att skapa sig en helhetsbild, samtidigt som jag ju tyckte att bollen var lurig redan igår. Så det sammantaget gör att det inte känns helt vettigt att lägga en andra-röst på Mirtai med en så lös motivering.

Jag velar därför mellan dessa två men
Killaloe lägger sin röst på Habina
eftersom jag tycker att det är alldeles för platt och enkelspårigt att bara gå på Mirtai på grund av Klaras röststatistik

Alltså, det här tycker jag är alldeles för enkla röster vilket såklart får mig att bli misstänksam. Framförallt rösten från Habina som jag upplever som inte helt oproblematisk.

Javisst, det KAN vara så att Klara hintade genom att rösta på Mirtai men samtidigt saknar jag mer av en analys om varför det inte nödvändigtvis måste vara så (eller har jag missat den?!). Jag tror och tycker att @Mirtai är ett väl enkelt byte alltså och det känns inte helt igenom rimligt.

Då har jag större förståelse för Bollens motivering iom tidsbrist och kanske inte så mycket möjlighet att skapa sig en helhetsbild, samtidigt som jag ju tyckte att bollen var lurig redan igår. Så det sammantaget gör att det inte känns helt vettigt att lägga en andra-röst på Mirtai med en så lös motivering.

Jag velar därför mellan dessa två men
Killaloe lägger sin röst på Habina
eftersom jag tycker att det är alldeles för platt och enkelspårigt att bara gå på Mirtai på grund av Klaras röststatistik

Men om jag inte hittar någon annan som känns mer skum, så måste jag ju rösta där?

Men om jag inte hittar någon annan som känns mer skum, så måste jag ju rösta där?
ja självklart ska du rösta på den du tycker är skummast! :) Jag menar bara att jag inte tycker att Klara/Mirtai är helt oproblematiskt och att jag saknar lite fler tankar kring detta från dig - så ja, jag tycker inte det håller helt enkelt (och därför känns du mest skum i mina ögon ;) )

Mina tankar om Klara och Mirtai: Jag tycker själva idén om att rösta på en ulv för att visa sig är jättekonstig, men jag vet att andra skrivit om det förr så Klara kan ju vara en av dem som tycker att det är en bra idé. Och genom att ta samma och rösta på ganska vaga grunder kanske tycker att hon är tydligare och ser mindre slumpartat ut än om hon skulle ta olika ulvar. Att liksom verkligen försöka få kontakt med Mirtai. Ulvarna själva kanske tänkte att de käkade en som verkligen inte borde vara fåret för den röstat på en ulv två dagar i rad. Eller så är Mirtai inte ulv.

Mirtai var den andra som röstade på hemlig och därav en jag reagerade på. Jag tycker alla som röstade där var suspekta, men reagerar nog minst på Lenis röst eftersom den var så pass tidig. Därför tycker jag det här med Klaras röster på Mirtai skaver lite extra. Jag tycker ju att det är osannolikt att göra så (alltså om Mirtai är ulv), men det kanske inte Klara tycker.

Kollade Klaras röstinlägg:
Eftersom jag inte har en aning om vem jag ska rösta på bestämde jag mig för den som la tredje rösten på hemlig. Om lyan inte trodde att hemlig verkligen var får känns det som att en tredje röst på någon som med stor sannolikhet var god skulle hjälpa att säkerställa att den åkte.

Klara röstar på Mirtai

Hon vet ju såklart att det kommer synas ordentligt om hon dör, men med den motiveringen hade det känts mer logiskt att rösta på q4 dvs det känns som hon undvek att rösta på ulven q4?

Lite snabbt före dusch:

Jag har tittat lite på @cirkus inlägg och jag reagerar på att hon inte nämner eller reagerar på qs sistaröst på hemlig utom lite i förbifarten dagen efter?
Cirkus brukar inte vara rädd för att pressa q när hon gör såna grejer när cirkus är god.
Då undrar jag om cirkus är lyapolare med q eftersom hon bara lät det passera?

Lite snabbt före dusch:

Jag har tittat lite på @cirkus inlägg och jag reagerar på att hon inte nämner eller reagerar på qs sistaröst på hemlig utom lite i förbifarten dagen efter?
Cirkus brukar inte vara rädd för att pressa q när hon gör såna grejer när cirkus är god.
Hm... Alltså jag är väldigt kluven just nu. Å ena sidan har duu en poäng i det du skriver, jag har själv reagerat på cirkus spelsätt när jag skrev tidigare idag.
Å andra sidan tycker jag cirkus röstteori om Killaloe är så "out there" att den skulle kunna stämma. Det skulle ju i så fall göra cirkus god, och kanske dig ond som försöker sprida misstankar O_o eller bara feltänkande god. Hmm... :cautious:

Lite snabbt före dusch:

Men va fan, min lya är proppfull vid det här laget :arghh:. Jag tyckte cirkus teorier mot Habina var skumma... behöver gå igenom både cirkus och Habina.

Förresten tror jag inte Klara vinkat så tydligt alls, med tanke på att q4 var ulv och hon lär ju ha dammsugit tråden efter tecken. Alltså det är klart hon kan missa det, men hon brukar ju hitta de mest långsökta saker och bör ju inte ha sett några tecken alls eftersom Klara blev käk.

Lite snabbt före dusch:

Nä jag brukar inte vara rädd för att pressa någon som väckt mina misstankar. Q var inte riktigt högst upp min lista och jag hade inte mer på q än att hon la sista rösten på hemlig. Det tog jag upp i mitt röstinlägg även om det inte var med stora bokstäver. Dessutom gör hon fan alltid så att hon lägger en avgörande röst i första lynch oavsett hennes roll. . Så nej, jag kände att jag ville nog ha mer på fötterna innan jag gav mig på henne och dessutom hade jag snöat in på den där andra trion och vem som skulle kunna vara möjligt får och vem som kunde vara ulv.

Förresten tror jag inte Klara vinkat så tydligt alls, med tanke på att q4 var ulv och hon lär ju ha dammsugit tråden efter tecken. Alltså det är klart hon kan missa det, men hon brukar ju hitta de mest långsökta saker och bör ju inte ha sett några tecken alls eftersom Klara blev käk.
Jo, men Klaras val av figur skulle kunnat ses som en hint, om än en långsökt sådan, oavsett om den nu var menad som det eller inte. Jag gjorde liknande i nån lek, där jag ville få folk att förstå min roll (tror jag drog med mig en ond om jag dog eller nåt sånt), så det går ju. Därmed inte sagt att Klara tänkte så i den här leken. Uppenbarligen uppfattade inte Q den som en hint iallafall... :)

Uppenbarligen så missade lyan det. :laugh:

Jag såg en tänkt vinkning när jag läste igenom Klaras inlägg idag. Hon borde ju rimligen försökt visa sig för lyan för att inte bli käk.

Hm, Snurrfian röstade på q4 dag ett - försök till alibi (som ju dock var värdelöst i det läget)? Jag tyckte ju hennes motivering var minst sagt dålig. Förutom försök till alibi kan det ju också vara lite lugnare att lägga en dåligt motiverad röst på en kollega, eftersom det ofta är den som blir röstad på som synar motiveringen mest. Sen dag 2 lägger hon andra rösten på LenaH (hon svarar på ett inlägg av LenaH):
I och med funderingen kring dig och hemlig, så frågan är om det är så att du är ulv men att det såg ut som om hemlig var fåret. Jag har lite snabbt gått igenom dina inlägg och i varje inlägg nämner du fåret. Att du sen ger dig på mig som relativt ofta eller snarare ganska minnesvärda prestationer som fåret gör att jag undrar om du inte kan tänkas vara fåret utanför lyan och desperat försöker vinka till lyan. I och med att fåret vet vilka som är ulvar så skulle det kunna vara så att Niyama och Paddington är ulvar och du är rädd att de har missat att det är du som är fåret.
Egentligen bär det mig emot att rösta på den som jag tror är fåret, den gör inte så mycket nytta som död men jag har inget bättre alternativ just nu.
Snurrfian röstar på LenaH

Jag upplevde också att LenaH tjatade väldigt mycket om fåret och tycker hon är suspekt, men detta skaver också.

@Snurrfian vad menar du med att fåret inte gör så mycket nytta som död?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka