Ulvlek - Once Upon a Time

Jo, men Klaras val av figur skulle kunnat ses som en hint, om än en långsökt sådan, oavsett om den nu var menad som det eller inte. Jag gjorde liknande i nån lek, där jag ville få folk att förstå min roll (tror jag drog med mig en ond om jag dog eller nåt sånt), så det går ju. Därmed inte sagt att Klara tänkte så i den här leken. Uppenbarligen uppfattade inte Q den som en hint iallafall... :)

Uppenbarligen så missade lyan det. :laugh:

Jag såg en tänkt vinkning när jag läste igenom Klaras inlägg idag. Hon borde ju rimligen försökt visa sig för lyan för att inte bli käk.

Alltså som ulv med någon utanför lyan har man väl en tendens att se små vinkar överallt, och något käk "måste" de ju välja. Så de kan ju förstås ha sett vinkar som de avfärdat, men jag menar att jag tror inte det ger så mycket att leta i Klaras inlägg efter ledtrådar om vilka som kan vara ulvar, eftersom ulvarna som vet vilka de är t.o.m. missade det.

Alltså som ulv med någon utanför lyan har man väl en tendens att se små vinkar överallt, och något käk "måste" de ju välja. Så de kan ju förstås ha sett vinkar som de avfärdat, men jag menar att jag tror inte det ger så mycket att leta i Klaras inlägg efter ledtrådar om vilka som kan vara ulvar, eftersom ulvarna som vet vilka de är t.o.m. missade det.
Det tror jag absolut att du har en poäng i :) :up:

Alltså jag håller med @Niyama i typ allt hon skriver. O_o

Har också för många i lyan. Men jag har en sån där känsla i magen att jag MISSAR nåt supertydligt...

@cirkus vilket inlägg tyckte du innehöll en vink?

Men va fan, min lya är proppfull vid det här laget :arghh:. Jag tyckte cirkus teorier mot Habina var skumma... behöver gå igenom både cirkus och Habina.
Vilka har du där då? Eller frågan kanske är enklare att besvara om jag vänder på det: Vilka är inte i lyan? :p

Måste du komma med såna inlägg nu?:arghh:

Jag har fan inte tid att revidera min hjärna(ska till stallet och natta djuren).

Samtidigt så skaver det ändå lite att den där dialogen är där. Jag tror att min röst får kvarstå.

Ska natta sonen och kommer med stor sannolikhet somna med honom :o

Jag tycker Habina gör det alldeles för lätt för sig med sin röst på mig. Det känns som hon väljer att se ett scenario där Klara hintat till mig och inte ens överväger alternativ

Mirtai röstar på Habina

Tack Idahoe!
Bra jobbat ulvar! :p:up:

Reviderar listan:

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på
quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till
quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

Deltagarlista:
1. Lenis
2. Snurrfian
3. Klara - Fårulv
4. Paddington
5. Mirtai
6. cirkus
7. LenaH
8. bollen__
9. hemlig - Bybo
10. Idahoe
11. Habina
12. quarter4ever - Ulv
13. Killaloe
14 Blacksmithfarm - Siare
15. Niyama

Specialroller kvar:
Minst 1 Ulv (Gissningsvis 2-3 ulvar kvar?)
Ängel
Bybor (Max 9 st)

Höll precis på att skriva om Klara att jag inte riktigt förstod varför hon hakat upp sig på Mrtai. Nu tillkommer ju såklart funderingen om det kan varit ett desperat försök att vinka med hela armen genom att rösta på en ulv två gånger? Hmm...O_o

Jag har inte hunnit gå igenom Lenis och LenaH än men det får vänta till i eftermiddag. Nu ska jag ut en sväng med hunden och hästen i SNÖN :love: som vi fått idag!
Jag har funderat lite på röstning, Klaras röster på Mirtai går att tyda dels på att Mirtai skulle vara ulv och hon försöker vinka till ulvarna, å andra sidan så kan man fundera på om Klara kanske tänkte ut det och därmed röstade på någon som var god för att vi ska rösta ut en god.
@Snurrfian vad menar du med att fåret inte gör så mycket nytta som död?
Det jag menade är att det är bättre att få ut en ulv än den jag trodde var fåret. Nu hade jag uppenbarligen fel, men det gör inte att jag tycker att LenaH känns mindre misstänkt.

Inser att jag har missat inlägg igen, @Niyama skrev nästan samma sak som jag skrev nu, men för en timme sen. Nu är jag vid datorn igen men det tar tid att läsa ikapp... :cautious:

Jag tror inte riktigt på det här Mirtai-spåret och Habina misstänkte jag ju som får (vilket bevisligen var fel) och har därför inte pusslat in henne någon annanstans än idag.

Jag känner nog mer för cirkus idag - även om hon säger sig vara lite off så tycker jag att hon borde gått på quarter4ever lite mer efter DL1.
Jag tycker också att rösten på Killaloe är lite enkel.
Så: LenaH röstar på cirkus

Jag tror inte riktigt på det här Mirtai-spåret och Habina misstänkte jag ju som får (vilket bevisligen var fel) och har därför inte pusslat in henne någon annanstans än idag.

Jag känner nog mer för cirkus idag - även om hon säger sig vara lite off så tycker jag att hon borde gått på quarter4ever lite mer efter DL1.
Jag tycker också att rösten på Killaloe är lite enkel.
Så: LenaH röstar på cirkus
:rofl: Du lyckades feta just när jag citerade! :D

Tack Idahoe!

Jag har funderat lite på röstning, Klaras röster på Mirtai går att tyda dels på att Mirtai skulle vara ulv och hon försöker vinka till ulvarna, å andra sidan så kan man fundera på om Klara kanske tänkte ut det och därmed röstade på någon som var god för att vi ska rösta ut en god.

Det jag menade är att det är bättre att få ut en ulv än den jag trodde var fåret. Nu hade jag uppenbarligen fel, men det gör inte att jag tycker att LenaH känns mindre misstänkt.

Det första man ser av inlägget är:
"
Tack Idahoe!

Bra jobbat ulvar! :p:up:"

:laugh: som om du tackade för berömmet.

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus