Ulvlek - Once Upon a Time

Ang. kommentarerna om att siaren käkades: jag tror bara det är 3+1 onda med tanke på att det är så få goda specialroller. 4+1 hade ju varit en vanlig fördelning med ett gäng goda specialare till. Dessutom är den utanför lyan får, dvs känner till ulvarna vilket också blir en starkare roll än en utanför lyan som inte känner till dem.

Nu inväntar jag att någon kommer med teorin att jag försöker förvilla ang. antalet onda :p

Jag tänker så här:
Flera har lanserat teorin om att fåret följer första ulvs röst vilket isf innebär att @Lenis skulle kunna vara ulv och @Habina får.
En sak som talar för det är att lyan visste att teorin om att jag var ulv och hemlig får inte stämde, eftersom jag inte är ulv borde hemlig inte vara fåret. Lyan kunde dock inte veta om jag var fåret och därför vara mer säkra på att hemlig var god.

Det är också en av anledningarna till att jag tror det kan finnas en eller två ulvröster på hemlig. En teori som var rätt hyfsad DL1 och som med största sannolikhet var på en god.

Ang. kommentarerna om att siaren käkades: jag tror bara det är 3+1 onda med tanke på att det är så få goda specialroller. 4+1 hade ju varit en vanlig fördelning med ett gäng goda specialare till. Dessutom är den utanför lyan får, dvs känner till ulvarna vilket också blir en starkare roll än en utanför lyan som inte känner till dem.

Nu inväntar jag att någon kommer med teorin att jag försöker förvilla ang. antalet onda :p
Nej, den tanken har slagit mig också faktiskt. Jag hoppas du har rätt.

1. Lenis valde att vara Ariel , en disneyfigur -köpte hus igår och röstade en första röst på hemlig som sedan blivit ifrågasatt av flera , så även jag. Samtidigt är det lätt att bli misstänkt för en första röst på en god som sedan lynchats Så kanske är det troligare att ulvarna döljer sig i andra och tredje rösterna på hemlig ( jag är fräck nog att bortse från min fjärderöst på hemlig så sett -dels för att jag vet min roll, samt för att den var inte avgörande , hemlig hade redan 3 röster på sig och i ledning samt inga dolda röster att ta hänsyn till eller förhäxningar etc)
Men ändå en jag tänker hålla ögonen på i fortsättningen

3. Klara valde tandlöse och Killaloe var den som förklarade för hemlig vad det var en för figur, Röstar sedan på Mirtai för att Niyama skulle kunna vara fåret som vinkar till henne genom att välja en figur från samma film . Poängterar sedan imorse att hon sett att Killaloe svarat på hemligs frågetecken kring vem Tandlöse var och att hon dessutom skulle fatta att Killaoe skulle veta vem tandlöse var . Fortsättermed att fundera över fåret och vinkningar vad det gäller Paddington och sedan forstätter hon med att fundera över om killaloe kan vara ulv som försöker slå blå dunster i ögonen på henne
Alltså jag får liite vinkvibbar här? I så fall är Killaloe fåret och Klara ulven så som jag läser det hela - eller så är det bara två goda som har roligt i lekstarten? Eller en ond /en god ? men definitivt något jag noterat och kommer att vara observant på framöver

4. Paddington valde paddington som sagofigur för att det var hon - typ:D- gillar sedan cirkus val av Simons Cat liksom Killaloes val av Cheshirekatten Kan det vara ett mönster? att gilla kattfigurer? Är den som reagerar först på att hemlig vill hålla någon som god i DL1 Men röstar sedan på LenaH för att hon är den som blir satt åt det godare hållet . Hm vete fabian vart jag har Paddington- har INTE glömt när hon var onda utanför senaste gången och rodde hem hela spelet åt de goda då . Så jag reagerar lite på allt prat om fåret och vinkningar lite. Noterar och är vaksam på henne

5. Mirtai valde att vara Timon (från Lejonkungen) och röstar sedan i nästa inlägg på hemlig för att hon godförklarar LenaH , och den motiveringen har jag ju inga invändningar emot- den var till stora delar samma som jag själv gjorde sedan i min röst på hemlig) Funderar idag på hur det var med vinstvillkoren och funderar på alibiröster vilket Killaloe har frågor på och Mirtai svarar tillbaka på :
att man kan driva på mot ett misstänkt får utan att det "drabbar" den egna sidan. har sedan bara kommit med ett inlägg om rösterna på hemlig med citat av röstinläggen på densamma . Behöver se mer av Mirtai :)

Edit :fetmarkerade även Mirtai i listan såsom jag gjort med de andra innan
postar här så fotrsätter jag med övriga fortlöpande sedan

Senast ändrad:
Jag funderar över hurvida ulvarna verkligen trodde att hemlig var fåret eller ej. Jag tänker att de kanske inte var direkt beredda att offra fåret i första dl om de misstänkte att hemlig hade den rollen? Att om de trodde att hon var får borde det inte vara onda som la (framförallt de sista när man såg att det verkade dra åt det hållet ) rösterna på henne?

Kanske beror det på LenaHs roll? Om hon är ulv tror jag inte de skulle styrt röstningen mot hemlig, men om hon inte är ond kanske dom kände sig säkrare på att hemlig var god? Å andra sidan, om LenaH är ulv kanske de hellre offrade ett ev får än en kollega och att det därmed mycket väl kan bara onda som röstade ut hemlig?

Vet inte vart jag vill komma, min slutsats är att det kan vara antingen genom onda, goda, eller båda som röstade ut hemlig igår. O_o

Jag funderar över hurvida ulvarna verkligen trodde att hemlig var fåret eller ej. Jag tänker att de kanske inte var direkt beredda att offra fåret i första dl om de misstänkte att hemlig hade den rollen? Att om de trodde att hon var får borde det inte vara onda som la (framförallt de sista när man såg att det verkade dra åt det hållet ) rösterna på henne?

Kanske beror det på LenaHs roll? Om hon är ulv tror jag inte de skulle styrt röstningen mot hemlig, men om hon inte är ond kanske dom kände sig säkrare på att hemlig var god? Å andra sidan, om LenaH är ulv kanske de hellre offrade ett ev får än en kollega och att det därmed mycket väl kan bara onda som röstade ut hemlig?

Vet inte vart jag vill komma, min slutsats är att det kan vara antingen genom onda, goda, eller båda som röstade ut hemlig igår. O_o

Men varför skulle de ha trott att hemlig var får? Jag fattar inte den teorin alls.

Rösterna var ju väldigt spridda så jag tror ulvarna bara var nöjda med att den som såg ut att få majoritet inte var en av dom.

Jag följde den första ulven som röstade, men precis innan jag hann få iväg min röst hade en god röstat på samma! :banghead:
:rofl: Jag tänkte att nu har jag hittat en ulv som har försagt sig men så pratar du om någon annan lek! :D Lite trött och måste få i mig lite mat för att få igång hjärnan.
Jag kan numera kalla mig bildödaren i familjen, andra bilen på en månad som har gått sönder när jag har kört den. Eller den här vägrar att starta... Jag var arg för att jag var tvungen att ta den bilen till att börja med och ännu argare när den inte går att starta när jag ska hem... Min man behagade inte svara i telefon men tack och lov fick jag skjuts av en annan hem åtminstone... :cautious:

Men varför skulle de ha trott att hemlig var får? Jag fattar inte den teorin alls.

Rösterna var ju väldigt spridda så jag tror ulvarna bara var nöjda med att den som såg ut att få majoritet inte var en av dom.
Tanken var väl att hon vinkade till Lena genom sin godförklaring? Så om Lena sitter i lyan finns ju möjligheten att ulvarna faktiskt övervägde möjligheten? Om Lena däremot inte sitter där var dom säkert jättenöjda.

Men sedan är ju haken att om Lena sitter i lyan så var ju hon den som låg sämst till vid röstningen efter hemlig, så få kan ju rösterna på hemlig istället vara en räddning av henne. Så oavsett kan ju de onda rösterna gömma sig var som helst.

Det kan jag göra :laugh:

Det är typiskt ulvigt att försöka få lyan att framstå som mindre än vad den är.

Lite på skämt här ovanför, men faktiskt så vill i allafall inte jag räkna på för få onda för det kan bli kallduschigt om de är fler än 4.

Däremot håller jag med principiellt att det är enklare för lyan med färre specialroller, dels för att det är svårare för goda att hitta varandra utan info men också för att det blir lättare för ulvar att gömma sig bland bybor. Så det är inte helt osannolikt att det är 3+1.

Bollen har fått dispens för att missa röstningen ikväll.
Det är ännu oklart om hon är tillbaka imorgon, är en åskådare på hugget redan ikväll och har möjlighet att rösta, hör av dig!

Annars letar jag ersättare så fort jag fått svar ifrån Bollen, hur vid hon kan fortsätta eller ej. Bsf och hemlig kan dock inte ersätta då vi har en lösmynt LL som känner sig ensam på tronen. Lobelia ska ersätta en annan roll men mer om det efter DL.

är tacksam att ni inte spottat ur er inlägg sedan jag var inne igår och idag eftersom jag inte har särskilt mycket tid idag heller.

Tyvärr har jag väl inte blivit klokare efter ytterligare en genomläsning.

Lite spontant från mig, tror det var LenaH som sa att det är svårt att se mönster och vad som ev kan ha hänt i DL1 innan det har gått några dagar och det tycker håller jag med om. Så jag ska försöka se bort från ev samband mellan får å ulv idag och bara försöka se till vad som skrivits i tråden.

Men det resonemanget håller väl bara om LenaH är ulv? Annars fanns det väl ingen anledning för ulvarna att misstänka att hemlig var fåret? Och efter att ha fått svaret på hemligs roll så vet vi ju att det inte var något samband mellan de två.

fortsätter
Det går långsammare nu för jag behöver ju kolla vad som skrivs i tråden samtidigt ju!

6. cirkus Valde Simons Cat Blir spooky både på Lenis och hemlig i nästa inlägg, lenis röst tycker hon känns konstig för att hon upplever det som att lenis röstat på den somm borde vara får(hemlig) och inte den som borde vara ulv: fortsätter att fundera över LenaH om hon är ulv som hemlig vinkar till -eller inte. Fortsätter sedan med att fundera över habina som var först med teorin om att hemlig var fåret och LenaH ulv och verkar fundera några varv till på vad Lenis egentligen menade med sin röstmotivering Fortsatte att fundera över vinkningar vad det gäller killaloe och bollen_
Röstar sedan på habina för att hon borde ha röstat på LenaH utifrån teorierna .
Hm mycket verkar vettigt och analyserande , och inget sticker ut så här långt. Vet inte vart jag har cirkus helt enkelt

7. LenaH Valde Jonatan Lejonhjärta , utan motivering vilket Habina påpassligt notifierade och på frågor om det verkade hon ok att bli lynchad för att det skulle ge någon en bra första DagDL-motivering, vilket sedan Niyama verkade haka upp sig på - dessutom för något jag skulle ha ansett i någon lek längre tillbaka?
Jag vet INTE vart jag har LenaH , men som jag tänkte igår så kunde LenaH lika gärna vara ond som god om hemlig ändå var fåret eller för den delen en ulv som ville få ut en god LenaH och därför valde jag att rösta på den som mest troligt kunde veta vilket .
Nu var hemlig inte fåret så antagligen var det bara vad hon trodde ang LenaH - kanske baserat på att även hon tyckte att det var ok att få röster på sig? Så det jag trodde mig se igår var ju uppenbarligen fel
LenaH känns inte skum så här långt , men hålla henne som god vågar jag inte dock

Lite på skämt här ovanför, men faktiskt så vill i allafall inte jag räkna på för få onda för det kan bli kallduschigt om de är fler än 4.

Nej alltså när man räknar på när det kan vara avgörande lynch och så lär man ju räkna med 5 onda. Jag tyckte bara alla kommentarer om siaren kändes så deppiga, och jag tror ändå det är 4 onda.

Sitter här och försöker bli något klokare på var jag har alla men det går sådär O_o

Jag röstade ju på hemlig igår, inte för att jag nödvändigtvis trodde hon var fåret, utan att det är lättare att slänga ur sig en godförklaring av någon när man har facit. Nu har ju ulvarna inte hela facit, men till största delen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka