1.
Lenis valde att vara Ariel , en disneyfigur -köpte hus igår och röstade en första röst på hemlig som sedan blivit ifrågasatt av flera , så även jag. Samtidigt är det lätt att bli misstänkt för en första röst på en god som sedan lynchats Så kanske är det troligare att ulvarna döljer sig i andra och tredje rösterna på hemlig ( jag är fräck nog att bortse från min fjärderöst på hemlig så sett -dels för att jag vet min roll, samt för att den var inte avgörande , hemlig hade redan 3 röster på sig och i ledning samt inga dolda röster att ta hänsyn till eller förhäxningar etc)
Men ändå en jag tänker hålla ögonen på i fortsättningen
3.
Klara valde tandlöse och Killaloe var den som förklarade för hemlig vad det var en för figur, Röstar sedan på Mirtai för att Niyama skulle kunna vara fåret som vinkar till henne genom att välja en figur från samma film . Poängterar sedan imorse att hon sett att Killaloe svarat på hemligs frågetecken kring vem Tandlöse var och att hon dessutom skulle fatta att Killaoe skulle veta vem tandlöse var . Fortsättermed att fundera över fåret och vinkningar vad det gäller Paddington och sedan forstätter hon med att fundera över om killaloe kan vara ulv som försöker slå blå dunster i ögonen på henne
Alltså jag får liite vinkvibbar här? I så fall är Killaloe fåret och Klara ulven så som jag läser det hela - eller så är det bara två goda som har roligt i lekstarten? Eller en ond /en god ? men definitivt något jag noterat och kommer att vara observant på framöver
4.
Paddington valde paddington som sagofigur för att det var hon - typ

- gillar sedan cirkus val av Simons Cat liksom Killaloes val av Cheshirekatten Kan det vara ett mönster? att gilla kattfigurer? Är den som reagerar först på att hemlig vill hålla någon som god i DL1 Men röstar sedan på LenaH för att hon är den som blir satt åt det godare hållet . Hm vete fabian vart jag har Paddington- har INTE glömt när hon var onda utanför senaste gången och rodde hem hela spelet åt de goda då . Så jag reagerar lite på allt prat om fåret och vinkningar lite. Noterar och är vaksam på henne
5.
Mirtai valde att vara Timon (från Lejonkungen) och röstar sedan i nästa inlägg på hemlig för att hon godförklarar LenaH , och den motiveringen har jag ju inga invändningar emot- den var till stora delar samma som jag själv gjorde sedan i min röst på hemlig) Funderar idag på hur det var med vinstvillkoren och funderar på alibiröster vilket Killaloe har frågor på och Mirtai svarar tillbaka på :
att man kan driva på mot ett misstänkt får utan att det "drabbar" den egna sidan. har sedan bara kommit med ett inlägg om rösterna på hemlig med citat av röstinläggen på densamma . Behöver se mer av Mirtai
Edit :fetmarkerade även Mirtai i listan såsom jag gjort med de andra innan
postar här så fotrsätter jag med övriga fortlöpande sedan