Bukefalos 28 år!

Nu började jag läsa leken igen, efter att ha producerat diverse text på engelska. The Sösdala finds were deposited centuries before the stirrup, probably invented in China in the 4th century AD, reached Europe. Och så fortsätter det. Bla, bla. Jag tänkte gå igenom Qs inlägg, men är för trött. Mitt initiala intryck (jag hann en bit före DL) är att hon är skitsvår! Hon täcker in nästan alla möjliga (och omöjliga:p) aspekter av... allt!:crazy: Hur i helvete ska det gå att hitta något som sticker ut?

Förra leken jag spelade blev Q omvandlad och jag var ju misstänksam från början, även om det tog onödigt lång tid att ta henne. Det som gjorde att jag var misstänksam då var magkänsla. Det kändes som att hon efter omvandlingen gick in för att tala om hur svårt allt var mm. Om jag lever imorgon får jag läsa leken från början och se om jag kan fånga några liknande känslor helt enkelt. Nu ska jag stänga butiken!

Imorgon ska jag på middag i Stockholm. Så jag får nog lägga en säkerhetsröst rätt tidigt och sedan rymma in på någon - host - toalett vid DL för att se om jag behöver ändra. (Tanken föds - eller så är jag käkad, så bekvämt!:rofl:) NEJ, jag ska inte hem till @cirkus ! :rofl:

Beträffande övriga (utom Q alltså) tror jag fortfarande att Art är god. Jag tycker att fio borde vara det men måste kolla och hemlig känns skum. Men imorgon är en annan dag och då återkommer jag om jag är vid liv!

Over and out!
 
Ulvarna käkar spionen Artline.

Dag-DL 21.00
Natt-DL imorgon 09.00
Grr, men inte helt oväntat. Artline var ju den de flesta höll som god!

Jag måste sätta mig och jobba nu. Kommer säkert att fundera på leken under tiden, men det blir nog ingen direkt närvaro här förrän runt lunch. Åker bort vid 15.30-tiden. Ska försöka teoria lite och lägga en säkerhetsröst då. Om jag inte hinner det får det bli en toa-röst ikväll, men jag kommer inte att kunna teoria alls efter typ kl 17 då jag stiger av pendeln.
 
Har sett nu, men är på kurs till 17 och sen blir det troligen buss hem.
Litar fortfarande på att Myrten är god, däremot är jag fundersam på fio som jag aldrig lyckats placera.
 
jag vågar inte lita på någon just nu faktiskt
förutom mig själv då:p
nån av er tre andra måste ju vara god och troligen två onda
Jag hade mitt pussel klart igår, trodde jag...
Men det kraschlandade när Habina visade sig vara bybo

Jag ska grubbla lite under dagen och ska läsa igenom igen för att se hur jag känner då
Dock ska jag passa på att ha en riktig hästdag ute i vårsolen först under em så kommer tillbaka senare under kvällen, men ska hålla koll via mobilen då och då
 
Grr, men inte helt oväntat. Artline var ju den de flesta höll som god!

Jag måste sätta mig och jobba nu. Kommer säkert att fundera på leken under tiden, men det blir nog ingen direkt närvaro här förrän runt lunch. Åker bort vid 15.30-tiden. Ska försöka teoria lite och lägga en säkerhetsröst då. Om jag inte hinner det får det bli en toa-röst ikväll, men jag kommer inte att kunna teoria alls efter typ kl 17 då jag stiger av pendeln.
Jag vill väldigt gärna se hur du resonerar idag, vart går dina tankar om mig och de andra?
eller ja, det gäller även @hemlig och @fio med förstås!
 
Jag vill väldigt gärna se hur du resonerar idag, vart går dina tankar om mig och de andra?
eller ja, det gäller även @hemlig och @fio med förstås!
Jag tror att jag har varit tydlig med att jag måste jobba? Det är verkligen så. jag har semester för att kunna göra klart saker jag skriver. Och det är inte gjort i en handvändning. Ibland kan jag hänga på Buke lite för att rensa hjärnan under processen, men att gå igenom leken och teoria kräver viss hjärnverksamhet från min sida.

Det här betyder inte att jag inte kommer att komma in och teoria, det har jag sagt att jag ska göra. Anledningen till att jag kom hit nu är att jag ska börja läsa igenom senaste dygnet och skriva. Men det hjälper liksom inte att påminna mig. Jag vet att det är ulvspel, men jag måste prioritera mitt skrivarbete.
 
Att Habina visade sig vara bybo och att Artline käkades gjorde att situationen blev rätt jobbig. Jag får inte ihop det hela när jag försöker få in spelarna i olika roller. Men det är ju än en gång inte min starka sida direkt.

Vad tror jag då?

fio - är fortfarande den som jag håller som minst troligt ond. Anledningen är inte vad fio själv gjort utan att Artline höll henne åt det hållet. Visserligen tvekade Artline efter DL igår, men det är inte så märkligt att fundera åt alla möjliga håll i den situation som uppstod. Fio själv tycker jag under leken inte gjort något direkt utstickande. Jag reagerade visserligen igår, när hon så tydligt ville vänta med att rösta. Men i sanningens namn tror jag att jag röstade efter henne och det var (gissar jag) av samma anledning. Jag velade mellan Habina och hemlig och ville se hur Art, som jag litade mest på, röstade. I en situation när man är osäker är det ganska vanligt att följa någon som man känner sig säker på är god för att på så sätt samla de goda rösterna. Och jag tror att det var vad fio ville också.

Då har jag klarat av den jag känner mig lite mer säker på som god då, d v s fio.

Q - jag har läst alla Qs en miljon (typ:angel::laugh:) inlägg igen och på något sätt täcker hon upp alla möjliga vinklar om precis allt! Det som för mig är mest utstickande är hennes agerande igår när hon försökte få mig att bara läsa sammanfattningarna. Det tycker jag är skumt. Som att hon inte vill att jag ska gå igenom leken. Nu har jag gjort det ändå :devil: och inte hittat något helt uppenbart misstag. Beror det på att jag inte har tillräckligt bra fokus eller på att det inte finns där? Q kanske inte hade någon dold agenda igår med att hänvisa till sina sammanfattningar? Känner mig osäker, men samtidigt kan jag inte säga att hon inte plöjer igenom leken. Som sagt, hon höll igång i Narnia också efter att hon blivit omvandlad, men det är inget som i sig säger att hon är ond nu. Hon spelar likadant som god (tycker väl helt enkelt att det är kul!:)). Jag är ambivalent!

hemlig - initialt såg jag mellan fingrarna med vissa lite utstickande saker som hemlig gjorde, men nu vet jag faktiskt inte längre. Hon alibiröstade i så fall på Paddi i första DL och ville sedan inte rösta på Paddi när hon lynchades utan höll fast vid Q som hon släppte igår. Är det en plan som lyan regisserat? Vet inte! (Hur många gånger har jag skrivit det nu?!?) Men om jag vänder på det, har hemlig gjort något som indikerar att hon är god? Nej, men hon är inte heller så erfaren och det är inte lätt att spela ulvspel. Jag är höggradigt ambivalent.

Jag hade ursprungligen tänkt försöka rösta nu, men jag måste faktiskt fundera vidare. Ska sticka härifrån om ca en timme och måste försöka få lite mer gjort innan dess också. Återkommer, men då är det från mobilen.
 
Om det är två ulvar kvar så är det två goda kvar... Jag börjar fundera på om inte Q lurar skjortan av mig alltså.? Hoppas inte Myrten sitter i lyan tillsammans med Q för då är det kört för goda!
 
Har sett nu, men är på kurs till 17 och sen blir det troligen buss hem.
Litar fortfarande på att Myrten är god, däremot är jag fundersam på fio som jag aldrig lyckats placera.

Varför litar du på att Myrten är god? Du nämner inte Q alls, fastän du har röstat på henne två ggr? Är det för att ni är i lyan tillsammans?
 
Sådär ! klar med hästarna !

Ser att Myrten kommit med sina tankar , och att de andra varit upptagna
Jag har ju hamnat i lite bryderi efter att det visade sig igår att habina var bybo och inte ulv, vilket jag faktiskt nästan var mer eller mindre övertygad om igår:crazy:
Jag tror inte att jag var den enda dock igår, men lyan måste ju jublat över att alla röster utom Habinas egen hamnade på Habina igår. Men tänkte ändå försöka mig på att analysera lite utifrån röstningen i gårdagens lynch :
Alltså, om q idag känner jag att hon kanske är god ändå för hon verkar leta så väl efter goda.
I övrigt har jag svårt att hänga med via mobilen.
Artline känner jag mig hyffsat säker på, likaså Myrten (har jag för mig, har mitt kladdpapper kvar hemma).
Fio däremot vet jag inte alls var jag har.
Tror jag lägger min röst där idag, helt enkelt för att jag inte har nån koll på henne och för att jag nu är hos mamma och ska titta på tv ;)
Edit: Tar bort rösten, måste kolla lite till i tråden då den verkar uppdateras medan jag skriver :p

Om man tittar lite på röstningen igår så fastnar jag lite på hemligs röstningar ändå, för hon la ju först en röst som hon sedan tog bort( på fio) och sedan la hon sista rösten på habina, enbart för att habina röstat på henne? Hon var ju inte i behov att rädda sig själv där, det var ju redan klart att habina skulle åka.
Vilket får mig att fundera över om det är så att att hemlig är ond trots allt?
Hon la först sin röst på fio- det hann jag att se och det framgår dessutom väl av det hon skriver i inlägget att det är där hon lade rösten. Sedan editerar hon och stryker rösten- och det i sin tur får mig att fundera över om hon fått input av lyan att det inte var så bra att gå efter just fio igår? Och att hon i panik tar bort rösten?

sedan hennes egen sista minuten röst på Habina till slut
och som sagt jag blir lite frågande till att den enda motiveringen hon kan komma upp med är att Habina röstat på hemlig ?
Är det ett försök att dölja sig bland alla andra röster på Habina igår helt enkelt?


Sedan så noterar jag att hon ett flertal ggr skriver att hon litar på Myrten tom idag

Har sett nu, men är på kurs till 17 och sen blir det troligen buss hem.
Litar fortfarande på att Myrten är god, däremot är jag fundersam på fio som jag aldrig lyckats placera.
Alltså hur kan man lite på att någon är god idag?
Som jag ser det finns det två möjligheter:
Antingen så sitter Myrten i lyan ihop med hemlig
eller så försöker hon hålla sig väl med Myrten för att få med sig henne mot en god?
Oavsett vilket, det kan vara vilket som som jag ser det, så är det så att hemlig för mig känns klart ulvigast av de som är kvar, och jag tänker inte chansa på en 50/50 grej med min röst idag utan går då hellre på den jag känner mig säkrast på är ulv
med anledning av det jag skrivit ovan:

quarter4ever röstar på hemlig
 
Jag blir nog mer och mer fundersam på att hemlig och Q sitter i lyan @Myrten vad tror du?
Jag tror att om det är två ulvar kvar, vilket är det mest rimliga tycker jag verkligen, bör det vara hemlig och Q. Jag tror mest på dig som god, främst pga Artline. Men jag är inte säker på något.

Tyvärr är jag på middag så jag kan bara kolla här sporadiskt. Sorry!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 839
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 046
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 458
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 595
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp