Bukefalos 28 år!

Jahapp, jag trodde i min enfald att jag skulle få vara död nu, har inte så mkt tid för leken ikväll.
Jag trodde i natt att vi skulle hitta ulven i en ströröst men Snurrfian var ju inte ond. Det betyder att antingen DD eller Artline är ulv och jag vet inte vem jag ska lita på. DD skriver att hon litar på Artline..för mig får det lite ulvklockor att ringa eftersom uteslutningsmetoden säger att en av dom är ulv. Jag måste läsa igenom deras inlägg igen om jag hinner för jag vet inte alls vem jag ska våga lita på.
Tyvärr tror jag att loppet är kört. Jag tror inte att spionen hittat ängeln, och inte heller att ängeln hittat spionen. Och de onda kan förhäxa röst, dvs bara där har ju goda en röst mindre. Åsså kan de röstfiffla.
Jag tror att om inte fén är i lyan så har nog ulven listat ut vem det är. Gissar att ulven har bättre koll på kartan än vi andra.
Trodde jag hade pusslat klart inatt men det vändes ju helt uppochned nu.

Bsf tror jag är ond pga att det verkar som att hon försökte få fram att hon hade info om hemlig igår. Jag tror inte hon trodde att hemlig var ulv utan jag tror att hon kanske hade fått någon info som kanske kunde tolkas på flera sätt. För i det läget verkar det ytterst onödigt att två onda röstar på en annan ond. Jag tror inte det var för alibi. Och jag tror att hon röstar på mig för det är lättast att så misstankar mot mig av de som är kvar.
 
Vi har två onda. Det innebär att Bollen och bsf som jag haft som goda länge inte kan vara goda. :arghh:

Jag tror inte heller att DD är ond. Hon kändes ärlig när vi pratade om ulvarnas extra röst igår.

Jag förstår inte bollens misstankar mot bfs och det blir ännu konstigare när bfs röstar på bollen :confused:
 
Vi har två onda. Det innebär att Bollen och bsf som jag haft som goda länge inte kan vara goda. :arghh:

Jag tror inte heller att DD är ond. Hon kändes ärlig när vi pratade om ulvarnas extra röst igår.

Jag förstår inte bollens misstankar mot bfs och det blir ännu konstigare när bfs röstar på bollen :confused:
Det är intressant men känns också rätt självklart att du och DD håller varandra som goda. En av er har ju lurat den andra, men frågan är vem? Du brukar ju ha väldigt rätt när du är ond, men du brukar ju såklart sällan skriva ut det i tråden. Däremot minns jag inte hur du brukar spela som god..:confused:O_o:cautious:
 
Det är intressant men känns också rätt självklart att du och DD håller varandra som goda. En av er har ju lurat den andra, men frågan är vem? Du brukar ju ha väldigt rätt när du är ond, men du brukar ju såklart sällan skriva ut det i tråden. Däremot minns jag inte hur du brukar spela som god..:confused:O_o:cautious:
Alltså det känns som en ulv inte röstade på hemlig men samtidigt är du känd för att rösta ut kollegor.

Hur jag brukar spela som god vet jag faktiskt inte jag vet bara hur jag varit i denna leken. Innan den här leken har varit ond i fyra lekar i rad! Innan det var jag god en gång och leken innan det ond. Sedan hade jag en kortare lekpaus.
Så innan den här leken så har jag varit ond 5 lekar av 6 O_o Så det känns lite ovant att behöva tänka.
 
Och jag är helt övertygad om att både en ulv och onda fén röstade på hemlig precis som jag skrivit tidigare..
 
Hade jag varit ond så hade jag inte röstar på hemlig utan hade avvaktat och röstat på någon annan. Jag var ändå inne till DL.
 
Hade jag varit ond så hade jag inte röstar på hemlig utan hade avvaktat och röstat på någon annan. Jag var ändå inne till DL.
Tja, fast varför röstade isåfall DD på hemlig? Men visst beroende på hur man vänder och vrider på allt så känns det ju lite som större chans att den första rösten kom från en ulv än den tredje.
 
DD skriver att hon litar på Artline..för mig får det lite ulvklockor att ringa eftersom uteslutningsmetoden säger att en av dom är ulv. Jag måste läsa igenom deras inlägg igen om jag hinner för jag vet inte alls vem jag ska våga lita på.
Tyvärr tror jag att loppet är kört. Jag tror inte att spionen hittat ängeln, och inte heller att ängeln hittat spionen. Och de onda kan förhäxa röst, dvs bara där har ju goda en röst mindre. Åsså kan de röstfiffla.
Jag tror att om inte fén är i lyan så har nog ulven listat ut vem det är. Gissar att ulven har bättre koll på kartan än vi andra.
Jag har inte skrivit att jag litar på Artline, jag skrev igår kväll, när jag trodde Snurrfian var ond, att hon var den jag trodde mest på som god, och så vitt jag minns var du inne på samma spår? (Just nu vet jag inte riktigt vad jag tror, ni kanske är ulvar alla tre?)

Hur kommer det sig att du tror att spionen inte lyckats hitta ängeln, samtidigt som du är säker på att ulven hittat fen?

Jag tror egentligen också att det är kört, men det är väl ingen anledning att ge upp? :p Om man tänker positivt så har jag ju ändå 67% sannolikhet att rösta på en ond ens om jag bop:ar :idea:
 
Jag har inte skrivit att jag litar på Artline, jag skrev igår kväll, när jag trodde Snurrfian var ond, att hon var den jag trodde mest på som god, och så vitt jag minns var du inne på samma spår? (Just nu vet jag inte riktigt vad jag tror, ni kanske är ulvar alla tre?)

Hur kommer det sig att du tror att spionen inte lyckats hitta ängeln, samtidigt som du är säker på att ulven hittat fen?

Jag tror egentligen också att det är kört, men det är väl ingen anledning att ge upp? :p Om man tänker positivt så har jag ju ändå 67% sannolikhet att rösta på en ond ens om jag bop:ar :idea:
Mina tankar om jag skulle råka käkas:
Jag är misstänksam mot de som la uddaröster igår. Framförallt Snurrfian som jag tycker ja en väldigt konstig röst och överlag inte bidragit med mycket. bollen__ är jag mer osäker på, jag gillar inte oviljan att rösta på hemlig när det var så viktigt att samla goda röster, och jag tycker hon frågar mer än hon teoriar själv, men det kan ju vara äkta osäkerhet också. Artline är den jag känner mig säkrast på som god, hon hade konkreta (om än felaktiga) misstankar mot mig och hade kunnat vända ditåt istället för att lägga tredje och avgörande rösten på hemlig.
Du skrev imorse att Artline är den du känner dig säkrast på som god.= litar på tänkte jag.
Nä säker kan jag inte vara men jag har inte sett något som tyder på att spionen och ängeln hittat varandra.
Ulven och fen är väl rätt stor risk att de hittat varandra med tanke på att fen kunde hamna i lyan igår dessutom?
 
Ulven och fen är väl rätt stor risk att de hittat varandra med tanke på att fen kunde hamna i lyan igår dessutom?
Jag utgår från att fen inte hamnat i lyan, helt enkelt därför att om hon är i lyan så är vi garanterat rökta, och då spelar det ingen roll hur jag resonerar. ;)
 
Nu har jag funderat fram och tillbaka, och jag kan inte inse varför båda kvarvarande onda skulle ha följt min röst på hemlig igår, när det var en ganska öppen lynch och goda verkligen behövde samla sina röster för att ha en chans? Att onda fen kan ha råkat göra det tror jag på, men ulven också?

Derring-Do röstar på bollen__
Hon har genom hela leken kommit med frågor, men få egna teorier. Hennes uttalande om att Snurrfian skulle sitta i lyan igår tror jag var för att så mer misstankarna mot henne men samtidigt en vink till fen
Jag tror nog mer på att hon sitter i lyan. Det känns troligare att ond fe "råkade" rösta på hemlig. Känns konstigt om de vågade gambla i detta läge ändå..
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 590
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 669
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 302
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 937
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp