sätter upp lite stolpar för vad som gäller för stunden
iom att häxan försvann i lynch så har antingen en ulv eller onda fen möjlighet att förhäxa en röst imorgon- såtillvida inte ulvarna råkar käka onda fen inatt som fått förmågan

iofs så har onda fen möjlighet att skydda sig mot käk första natten

sedan beror det lite på om lyan använt sin ficktjuv förmåga nu direkt eller inte men iaf :
så här ser rollerna ut enl inledningen :
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare
Älva – Får två sior under lekens gång. t
Lösmynt spion – Får första natten ett antal lottade rader. Därefter har spionen svårt att hålla tyst och dräller information till övriga spelare och behåller inget själv. Spionen får själv välja vem hen vill dela information till. Den hen väljer får en lottad rad. Spionen får välja samma spelare fler gånger i rad.
Smed – Överlever en ulvattack, vid andra attacken dör smeden, men en av ulvarnas röster kommer räknas bort vid lynchningen. Om smeden dör vid lynch händer inget.
Häxan är död och finns numera hos onda vad det gäller förmågor
(Häxa – Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om att den är förhäxad.)
Röstfifflare – Har varje dag en extra röst som denne ska skicka PM till LL om. Extrarösten behöver inte vara samma som i lektråden.
Brevbärare – Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan DagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd.
Goda fen – Äckligt god som försöker gissa vad onda fen håller på med för att få in henne på den smala vägen. Har två chanser att gissa vad onda fen gör. Om det lyckas – poff – förlorar onda fen den specialförmågan och den hamnar istället hos goda fen.
Onda
Ond fe – Kan ställa till med en massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där hen inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte samma två gånger. Kan kika på spioninfo, sia, trolla så att någon förhindras rösta på en specifik deltagare, eller skydda sig själv från käk. Den onda fen väljer själv i vilken ordning hon vill göra hyssen.
Ulvar – Får varje natt käka en deltagare. Ulvarna har även förmånen att 2 gånger under leken tjuva från en annan deltagare.
Ficktjuveri – Två gånger under leken kan ulvarna stjäla någon annans specialförmåga, som under följande natt övergår till lyan. (Om t.ex. ängeln ficktjuvas får hen inte skydda den natten utan förmågan går över till lyan). Kan enbart stjäla från en spelare en gång.
så dessa rader kan bli aktuella i spioninfon imorgon ( förutsatt att inte spionen är tjuvad då)
ängeln skyddar xxxxx
älvan siar xxxx
röstfifflaren röstade på xxxx
brevbäraren skickade paket till xxxx
goda fen gissar att onda en gör xxxx
onda fen valde att göra xxxx
ulvarna käkar xxxx
ulvarna ficktjuvade xxxx
ett antal rader kommer till lösmynte spionen imorgon om den inte är tjuvad för då får den inget veta alls- utan kan bara så länge den är i livet skicka vidare en lottad rad( av LL ) till en den hoppas är god
@Sasse vad händer om ulvarna väljer att käka lösmynte spionen inatt ? Även om rollen ärvs vidare så borde det innebära att den bara kan skicka vidare en enda lottad rad till en den tror är god?

eller finns det fortfarande möjlighet för den som ärver rollen att få iaf ett antal lottade rader till sig själv? ( iom att käk ger rollen till en god är det viktigt att få veta detta )