Jag har kvällsfodringen ikväll så jag måste dra nu och är nog borta närmare en timme så jag måste rösta innan jag åker.
Mitt problem är att jag inte tycker någon är direkt misstänkt för närvarande. Jag var tveksam till Habina eftersom jag inte förstod hennes röst på mig igår. Nu har hon förklarat tydligare så jag förstår väl ungefär hur hon tänkte även om hon inte uttryckte det riktigt så från början.
Jag tycker inte riktigt om att rösta på nån bara för att den inte har många inlägg, även om det är sånt som försvårar leken, så vill inte haka på Habinas röst.
Däremot är det enda jag kan komma på att rösta på som har någon form av teori, att Habina egentligen försökte rädda Q igår och inte sig själv. Det skulle göra förståeligt varför hon lade en andra röst på mig när Q hade 2. Isf skulle Q och Habina vara onda. Jag vet inte vem jag ska rösta på av dom. Q har visserligen en röst redan men den är väldigt svagt underbyggd tycker jag. Men jag får nog ändå lägga min röst där, ingen idé att sprida rösterna i onödan för att inte sticka ut. Om min tanke om räddningsröst stämmer så är båda onda och då spelar det ingen roll vem av dom som ryker först, om den inte stämmer får jag låna en stekpanna från det berömda lagret som verkar finnas här...

Idahoe röstar på Q

Å andra sidan tycker jag också att Q godförklarar sig själv lite väl mycket. Fast kanske inte så mycket att jag skulle rösta på henne pga det, som hemlig gjorde. Men inte lätt när man måste rösta väldigt tidigt och inte har mycket att gå på förvisso, och jag brukar tycka hemlig spelar misstänkt så hon får nog lite benefit of the doubt så länge tror jag.
Men sen gör du just det?

Det här känns superskumt!

Jag har kvällsfodringen ikväll så jag måste dra nu och är nog borta närmare en timme så jag måste rösta innan jag åker.
Mitt problem är att jag inte tycker någon är direkt misstänkt för närvarande. Jag var tveksam till Habina eftersom jag inte förstod hennes röst på mig igår. Nu har hon förklarat tydligare så jag förstår väl ungefär hur hon tänkte även om hon inte uttryckte det riktigt så från början.
Jag tycker inte riktigt om att rösta på nån bara för att den inte har många inlägg, även om det är sånt som försvårar leken, så vill inte haka på Habinas röst.
Däremot är det enda jag kan komma på att rösta på som har någon form av teori, att Habina egentligen försökte rädda Q igår och inte sig själv. Det skulle göra förståeligt varför hon lade en andra röst på mig när Q hade 2. Isf skulle Q och Habina vara onda. Jag vet inte vem jag ska rösta på av dom. Q har visserligen en röst redan men den är väldigt svagt underbyggd tycker jag. Men jag får nog ändå lägga min röst där, ingen idé att sprida rösterna i onödan för att inte sticka ut. Om min tanke om räddningsröst stämmer så är båda onda och då spelar det ingen roll vem av dom som ryker först, om den inte stämmer får jag låna en stekpanna från det berömda lagret som verkar finnas här...

Idahoe röstar på Q

Ptja den dagen en lya räddar MIG i en DL1 så är det vågat spelat så mycket kan jag säga :laugh: - jag utesluter inte att det var 3 goda med flera röster igår faktiskt tom

Ptja den dagen en lya räddar MIG i en DL1 så är det vågat spelat så mycket kan jag säga :laugh: - jag utesluter inte att det var 3 goda med flera röster igår faktiskt tom
Du kan mycket väl ha rätt, men något måste jag rösta på och det var den enda teori jag kunde hitta... Nu måste jag sticka

En fråga då - du röstar på mig för att Habina verkar rädda mig? Och visserligen skriver du att du tror att vi båda är onda- men jag undrar ändå varför du väljer mig och inte habina?

Citerar mig själv lite snabbt "Men jag får nog ändå lägga min röst där, ingen idé att sprida rösterna i onödan för att inte sticka ut. "
Alltså Q inte mer misstänkt men om båda är onda är det ju bättre att samla rösterna än att jag lägger en till förstaröst så risken att nån god blir lynchad istället ökar :)

Edit @quarter4ever och @LenaH

Jag är här nu. Jag vet inte om jag fattar så mycket av vad ni resonerar om...

Menar du @quarter4ever att lyan valde att käka Niyama av någon särskild anledning? Som att hon inte skulle gå efter de som röstat på henne? Eller att försöka få det att se ut som om du eller G_O skulle vara rädda för just det - fast ni är goda?

Jag är mer inne på tanken att Niyama valdes mer slumpmässigt och hur länge hon varit kvar i senare lekar. Om jag känner henne rätt så är hon inte typen som blir mer eller misstänksam mot den som på henne.

Jag är lite skeptisk till ditt resonemang faktiskt.

Citerar mig själv lite snabbt "Men jag får nog ändå lägga min röst där, ingen idé att sprida rösterna i onödan för att inte sticka ut. "
Alltså Q inte mer misstänkt men om båda är onda är det ju bättre att samla rösterna än att jag lägger en till förstaröst så risken att nån god blir lynchad istället ökar :)

Edit @quarter4ever och @LenaH
Ok fine jag hänger väl med i tanken- men jag tycker ju att du borde tänka om (förstås!)
Men vart är resten av gänget? Vill se många fler i tråden! Annars kommer det ju inte bli så mycket att kunna försöka vaska fram ju :crazy:

Menar du @quarter4ever att lyan valde att käka Niyama av någon särskild anledning? Som att hon inte skulle gå efter de som röstat på henne? Eller att försöka få det att se ut som om du eller G_O skulle vara rädda för just det - fast ni är goda?

Jag är mer inne på tanken att Niyama valdes mer slumpmässigt och hur länge hon varit kvar i senare lekar. Om jag känner henne rätt så är hon inte typen som blir mer eller misstänksam mot den som på henne.

Fast ingen röstade ju på Niyama. Jag ville visserligen men hittade inget. :p

F ö håller jag med dig, käket känns ointressant i sammanhanget.

Nja jag framförde ATT det skulle kunna vara så eller si vad det gäller det du tog upp- ,men att jag främst kanske tror att hon blev käk för att det var länge sedan hon rök tidigt- medans jag gjort det flertalet ggr i lekarna på sistonde

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka