Hittat och fått roll :bump:
Förra året hade jag redan sovit en stund vid midnatt, så skålade inte trots att jag vaknade :p Lär bli samma iår! (Men uppskattar flädercider att skåla i annars :) )

Inte mycket att gå på så här långt, men undrar om man inte bör försöka hålla sig väl med Ceta med tanke på dessa rader från https://www.isof.se/matkult/bar-och-frukt/olika-sorters-bar-och-frukt/flader.html

"ett kvinnligt väsen som bodde i flädern. Hon kallas ofta hyllemor eller hyllefrun och henne var det bäst att hålla sig väl med. Till exempel skulle man undvika att kissa vid en fläderbuske och be om ursäkt när man beskar eller högg busken."

och Cetas förkärlek för Flädercider.

Säger ju inte mycket om hennes roll, men man vet ju aldrig.
 
Fast, det svarta fåret hamnar väl inte o lyan om det käkas? Det dör väl bara.
Har även för mig att den kallats Varulven, då den överlever käket och skickar en frände i döden istället. Mycket möjligt jag har fel om vad den kallats, men vet jag varit med i lekar där rollen använts.
 
Jag har hittat leken men har gjort annat under dagen.

Jag brukar skåla med det som jag blir given :p. Traditionsenligt firas nyåret med kompisar vara en är riktigt nördig på det här med drickbar alkohol. När han ger en ett glas så tackar man och skålar.
 
Inte mycket att gå på så här långt, men undrar om man inte bör försöka hålla sig väl med Ceta med tanke på dessa rader från https://www.isof.se/matkult/bar-och-frukt/olika-sorters-bar-och-frukt/flader.html

"ett kvinnligt väsen som bodde i flädern. Hon kallas ofta hyllemor eller hyllefrun och henne var det bäst att hålla sig väl med. Till exempel skulle man undvika att kissa vid en fläderbuske och be om ursäkt när man beskar eller högg busken."

och Cetas förkärlek för Flädercider.

Säger ju inte mycket om hennes roll, men man vet ju aldrig.
Jag vet inte om det är så jätteskumt men skummast hittills, du drar in skrock och tro på naturväsen i en ulvlek, är det månde en varning eller signal till ulvarna. Det är de som mest sannolikt har för vana att lyfta på benet lite varstans för att markera, kanske även vis hyllebärsbuskar.
 
Äsch, nån ska väl börja.
Funderar på om cirkus medvetet försöker förvilla goda sidan genom att blanda ihop namnen på olika roller?



Blacksmithfarm röstar på cirkus

En förstaröst är alltid en förstaröst. Men du tror inte att nån hade rättat mig nu när jag hade fel så förvillningen inte riktigt hade gjort nån verkan? Vad menar du att jag skulle ha för roll bara för att jag inte hade 100% koll? Nädu blacksmitfarm
 
Det här verkar ju skumt, halva glaset blir ju till skum och håller inte ens kvar bubblorna, i motsatts till mitt folköl som lägger en fin bubbelkappa över ölen och håller kvar bubblorna i drickan när den hälls upp...

Med tanke på det jag skrev ovan, så verkar det här skummast i mina ögon ikväll (förutom mina öl med kappa då) och derav:

Pegasus63 röstar på qitis.
 
Gör en liten sammanfattning av obligatoriska frågan. Tror dock inte det går att läsa ut så mycket av det, men tänker att ledarulven kanske vill undvika bli uppäten i natt.

1. Ceta- tror hon kommer sova vid tolvslaget, skålar annars gärna i flädercider
2. Glömmerallt
3. hemlig - jag, alkoholfri cider
4. Artline - bubbel i nån form, mängder av vin innan
5. Hedinn - någon form av bubbel, ev champagne
6. cirkus - bubbel
7. LenaH
8. qitis - Coca cola
9. Lobelia
10. Pegasus63 - folköl
11. Blacksmithfarm - alkoholfri cider, men helst pommac
12. Elo - det som bjuds
13. Karamelldrottningen - bubbelvatten
 
Tycker som alltid första dl är svår, finns ju inget att gå på egentligen. Om jag kollar på vad folk ska skåla i så funderar jag på @Artline , som ska dricka mängder av vin innan. Kommer hon ens veta vad hon skålar i?
 
Inte mycket att gå på så här långt, men undrar om man inte bör försöka hålla sig väl med Ceta med tanke på dessa rader från https://www.isof.se/matkult/bar-och-frukt/olika-sorters-bar-och-frukt/flader.html

"ett kvinnligt väsen som bodde i flädern. Hon kallas ofta hyllemor eller hyllefrun och henne var det bäst att hålla sig väl med. Till exempel skulle man undvika att kissa vid en fläderbuske och be om ursäkt när man beskar eller högg busken."

och Cetas förkärlek för Flädercider.

Säger ju inte mycket om hennes roll, men man vet ju aldrig.
Fast fläderfrun lär väl inte vara den som tycker om att dricka sina egna frukter i så fall :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 782
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 923
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 048
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 212
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp