DL1 - 21:30
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia


cirkus: 1
qitis : 1
Lobelia: 1


Edit: föll bort en 1a
 
Fast fläderfrun lär väl inte vara den som tycker om att dricka sina egna frukter i så fall :rofl:

Fast med tanke på hur många av hennes "barn" som ramlar ner och och förmultas vid hennes "fötter" och hon girigt suger i sig av deras kvarvarande näring, håller jag det inte för helt otroligt att hon även kan njuta av dricka gjord på hennes barn...
 
Folköl, är det ens festligt? Särskilt med skum som lägger sig som ett lock. Då blir det ju att skåla i skum, för man brukar ju inte svepa glaset när man skålar.
Pga ovanstående: hemlig röstar på Pegasus63

DL1 - 21:30
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63


cirkus:
qitis : 1
Lobelia: 1
Pegasus63: 1
 
Hittat hit!
Nyårsafton tar jag det lugnt. Brukar vara i stallet en sväng lite senare än vanligt för att kolla läget där.
Tänkte äta något gott i morgon och göra det mer festligt men vad jag ska dricka vet jag inte. Beror lite på vad det blir för mat. Startade till och med en tråd i ämnet på matforumet för att få inspiration.
Bubbelvatten blir det iaf, dvs kolsyrad vatten. Men mer än så vet jag inte.
Jag förstår om man inte vill dricka alkohol men att förstöra gott vatten med bubblor förstår jag inte.

Artline röstar på karamelldrottningen.

Röstar nu för att inte missa.
 
Inte mycket att gå på så här långt, men undrar om man inte bör försöka hålla sig väl med Ceta med tanke på dessa rader från https://www.isof.se/matkult/bar-och-frukt/olika-sorters-bar-och-frukt/flader.html

"ett kvinnligt väsen som bodde i flädern. Hon kallas ofta hyllemor eller hyllefrun och henne var det bäst att hålla sig väl med. Till exempel skulle man undvika att kissa vid en fläderbuske och be om ursäkt när man beskar eller högg busken."

och Cetas förkärlek för Flädercider.

Säger ju inte mycket om hennes roll, men man vet ju aldrig.
Lobelia röstar på Pegasus, kanske nosar hen omkring för att slippa lyfta benet mot en fläderbuske, eller så varnar hen kanske fränderna.
 
Fast med tanke på hur många av hennes "barn" som ramlar ner och och förmultas vid hennes "fötter" och hon girigt suger i sig av deras kvarvarande näring, håller jag det inte för helt otroligt att hon även kan njuta av dricka gjord på hennes barn...

Är förvisso vara nybörjare, men tycker det verkar rätt ulvigt att börja gå på någon så intensivt om vilken cidersmak hen gillar.

Ceta röstar därför på Pegasus63
 
Nu har ju inte alla hittat leken än-vad jag sett så har inte @glömmerallt eller @LenaH sett att leken är igång?
Hursomhelst
För att ha iaf något lekrelatarat med i teorin idag så har jag funderat på om ledarvargen försökt vinka till lyan?
det är två möjliga konstellationer jag kan tänka mig så här långt om man tänker att ledarvargen skulle välja samma som den första ulven valt att skåla i på nyår (allt enligt ”rösta samma som den första ulven i Dl1)

Hemlig välde alkoholfri cider och det gjorde även BSF dock med tillägget helst Pommac egentligen

artline skulle ha något form av bubbel och mängder med vin innan
Hedinn skrev också någon form av bubbel fast helst champagne?

så utifrån den tanken
qitis röstar på BSF
för att det kan vara en möjlig vinkning av ledarvargen att välja samma dryck som hemlig som var först av alla att skriva vad hon skulle skåla i
 
Jag tycker att det är lite trist att det redan drar iväg mot en som har lite funderingar i allmänhet. Det känns olustigt ändå att den som är lite aktiv och bubblar på ska behöva sota för det. Det säger ingentingom dens ondhet eller inte. Så jag tänker att jag röstar på nån annan som dessutom har en röst redan.

cirkus röstar på Lobelia
för jag tycker att hon började peka på pega (som jag iofs inte vet ett piss om) lite halvsubtilt och sen glatt följer med när nån annan röstar där.
 
DL1 - 21:30
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20.14 Artline röstar på karamelldrottningen
20.20 Lobelia röstar på Pegasus
20.24 Ceta röstar därför på Pegasus63
20.39 qitis röstar på BSF
20.39 cirkus röstar på Lobelia


BSF 1
cirkus: 1
qitis : 1
Lobelia: 2
Pegasus63: 3
Karamelldrottningen 1


 
Jag tycker att det är lite trist att det redan drar iväg mot en som har lite funderingar i allmänhet. Det känns olustigt ändå att den som är lite aktiv och bubblar på ska behöva sota för det. Det säger ingentingom dens ondhet eller inte. Så jag tänker att jag röstar på nån annan som dessutom har en röst redan.

cirkus röstar på Lobelia
för jag tycker att hon började peka på pega (som jag iofs inte vet ett piss om) lite halvsubtilt och sen glatt följer med när nån annan röstar där.
Anser du att vi ska he en röst på var person då huvudskälet till att du röstar på mig är att jag lägger en andra röst?
Det blir ju alltid så att man följer någon i så fall.
 
Shit pommes frites, jag hade inte en susning om att det var en ny lek uppe redan! :D

Jag har ingen aning om vad vi skålar i, mitt sällskap dricker inte alkohol i nån större utsträckning så antingen får jag dricka skumpa för oss båda eller så blir det väl nåt som ser ut som bubbel. :)
 
Anser du att vi ska he en röst på var person då huvudskälet till att du röstar på mig är att jag lägger en andra röst?
Det blir ju alltid så att man följer någon i så fall.

Nej huvudskälet är att du först pekar och tycker är skum. Nån annan röstar och du följer.

(jag la ju själv en andraröst)
 
Det kunde ju inte jag veta för det var inte med mej.

I övrigt tycker jag ju inte att det är bra med enbart uddaröster för då om någon gång styr ulvarna.
Alltså jag tror inte det påverkat min röst i och för sig, men jag missade att någon hunnit före. Tror inte jag hade ändrat mig om jag sett det, förr så lade jag aldrig andraröster i DL1 om jag kunde undvika men som dun skriver så tjänar inte de goda på att ondingarna kan styra.
 
Jag brukar skåla med det som jag blir given :p. Traditionsenligt firas nyåret med kompisar vara en är riktigt nördig på det här med drickbar alkohol. När han ger en ett glas så tackar man och skålar.
Jag hakar upp mig på det här med kompisar och tänker att Elo har en massa ulvkompisar.

Och så är det Elos andra lek... :angel:

LenaH röstar på Elo
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 098
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 984
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp