Jag tycker det är lite märkligt att karamell inte ändrade sin röst ändå. Hon var ju inne på det. Jag kan tänka mig henne och Lobelia i lyan och att de inte ville riskera att Lobelia hamnade i lottning om @Hedinn som var kvar att rösta hade röstat på Lobelia
Så du håller med mig att det det var en märklig röstmotivering av @Artline ? Tillräckligt märklig för att ändra rösten?
 
Hade du röstat annorlunda om du hunnit läsa igenom tråden innan?
Det är fullt möjligt. Lätt att säga nu i efterhand när vi vet att Pegas var god, men jag hade antagligen ändå reagerat på alla röster på honom i och med att han åkte tidigt i förra leken. Hade jag röstat tidigare hade jag antagligen inte valt att rösta på dig av samma anledning. Antagligen inte heller på Ceta i och med ny spelare, utan mest sannolikt hade jag nog röstat på hemlig eller Lobelia i så fall, om jag följt Pegasus-spåret. Men i ett läge där jag läst allt utan att veta Pegasus roll kanske jag hade reagerat mer på något annat.
 
Nej jag tycker inte motiveringen i sig var märklig - en typisk OT röst. det jag tycker är märkligt är att du inte ändrade din röst eftersom den fick den effekt som den fick.
Ok då förstår jag vad du menar. Som sagt vill jag och hinner inte heller ändra röster hit och dit. Lägger jag en röst så gäller den. Ändrar i regel bara om jag är extremt säker. Vilket jag inte var.
 
Om inte det vore för att jag kommer se de flesta av er i Goda lyan så småningom, skulle nog det här varit mitt avsked idag. Av någon konstig anledning kommer det alltid en massa vatten från ingenstädes som grumlar ögonen när jag tittar på den här sista episoden av M.A.S.H...

 
Duktig ängel!
Jag kommer nog inte ha så mycket tid idag, kommer nya hästar i eftermiddag. Får försöka följa leken under amning eller ett toabesök :D.
 
DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo

Jag är trött och inte mitt smartaste jag just nu. I anmälnings tråden så förstod jag inte att LL var gravid förens någon skrev det. Tolkade bebis som skulle stanna inne för en född bebis 😂🙈


Men lite snabba tankar om röstningen igår.

Hemlig hade en teori om mig men valde ändå att rösta på Pegasus. Hemlig lade första rösten på pega men borde kanske anat att han skulle ha fått fler röster. Men första dags rösterna är svåra så Hemligs röst säger kanske inte så mycket om hennes roll.

Lobelia: Att hon skulle rösta på pega var kanske inte någon överraskning. Speciellt inte om hon trodde att la första rösten (visst skrev hon det?). Lobelia verkade inte förstå att vi reagerade på pega rösten mycket för att han åkte ut i förra leken. Så jag förstår ändå att Lobelia röstade som hon gjorde.

Ceta är ny och det är inte lätt att lägga den första rösten. Sedan är det rimligt att hon inte såg Lobelias röst.


Sammanfattningvis. Jag vill egentligen säga att de tre första rösterna på pega inte behöver säga något om deras roller. De kan vara onda eller så är de goda.

Karamelldrottningen: jag kan tycka att det är skumt att lägga en fjärderöst första dagen om man inte har en riktigt bra teori. Men samtidigt kan jag förstå karamelldrottningen. Hon åkte först i förra leken? Så jag misstänker att hon är någon som lätt får röster på sig. Så jag kommer inte rösta på henne.


Nu har jag för dåligt minne för att komma ihåg de övriga rösterna. Men det allra skummaste är nog ändå att Lena la en udda röst i första lynchen!! Dock så följde Lena sin tradition så det kanske jämnar ut sig?
 
Jag är trött och inte mitt smartaste jag just nu. I anmälnings tråden så förstod jag inte att LL var gravid förens någon skrev det. Tolkade bebis som skulle stanna inne för en född bebis 😂🙈


Men lite snabba tankar om röstningen igår.

Hemlig hade en teori om mig men valde ändå att rösta på Pegasus. Hemlig lade första rösten på pega men borde kanske anat att han skulle ha fått fler röster. Men första dags rösterna är svåra så Hemligs röst säger kanske inte så mycket om hennes roll.

Lobelia: Att hon skulle rösta på pega var kanske inte någon överraskning. Speciellt inte om hon trodde att la första rösten (visst skrev hon det?). Lobelia verkade inte förstå att vi reagerade på pega rösten mycket för att han åkte ut i förra leken. Så jag förstår ändå att Lobelia röstade som hon gjorde.

Ceta är ny och det är inte lätt att lägga den första rösten. Sedan är det rimligt att hon inte såg Lobelias röst.


Sammanfattningvis. Jag vill egentligen säga att de tre första rösterna på pega inte behöver säga något om deras roller. De kan vara onda eller så är de goda.

Karamelldrottningen: jag kan tycka att det är skumt att lägga en fjärderöst första dagen om man inte har en riktigt bra teori. Men samtidigt kan jag förstå karamelldrottningen. Hon åkte först i förra leken? Så jag misstänker att hon är någon som lätt får röster på sig. Så jag kommer inte rösta på henne.


Nu har jag för dåligt minne för att komma ihåg de övriga rösterna. Men det allra skummaste är nog ändå att Lena la en udda röst i första lynchen!! Dock så följde Lena sin tradition så det kanske jämnar ut sig?
Trodde inte det skulle bli sånt drev redan i första dl. Min tanke är att nån ulv kan ha smugit med där, som andra eller tredje röst. Känns som en ulv inte borde sticka ut med en fjärde röst, dvs karamell. Men jag vet inte mer än var jag har mig själv.
 
DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen


Intressant med drev igen. På pega igen. Vilket inte funkat bra någon av gångerna. Första och andra-rösten är väl inte jätteöverraskande, kan ju vara lika random som många av de andra förstadagsrösterna. Men sedan rasslar det till och jag tycker alltså att både cetas och karamelldrottningens röster är något att hålla ögonen på.

Och varför följde cirkus min röst som var en uppenbar random röst? Som god kan hon ju uppenbarligen inte veta vad jag har för roll (innan natt dl).

Jag funderar också över rösterna på karamelldrottningen. Hon åkte ut först förra gången och enligt vad som sas i lyan förra spelet så undviker man att i alla fall käka de som åkte ut tidigt förra gången, trodde det samma gällde lynch.

Utifrån det funderar jag på Hedinn och artline. A var ju inte med förra spelet och hade kanske således koll, men det hade Hedinn. Å andra sidan så var det en väldigt sen röst så chansen att k skulle åka ut var väldigt låg. Hs röst skulle kunna vara en följeröst, speciellt eftersom den ändå kommer så sent...
 
artline skulle ha något form av bubbel och mängder med vin innan
Hedinn skrev också någon form av bubbel fast helst champagne?
Lite intressant detta jag skrev innan jag röstade utifrån teorin att ledarvargen kan vilja vinka till lyan genom att välja samma sak att dricka på nyår och sedan dessutom följer Hedinn Artlines röst i lynchen ?
bara en tanke och inget jag vet men ville ändå lyfta den
 
Spänn av - det var DL1. Jag tycker inte att jag direkt har bestämt mig. Det var något jag reagerade på
Även jag har ut tidigt. I de två senaste lekarna käk två. Gången innan dess (länge sen jag vet) så åkte jag också ut tidigt tror det var första käket. Klart jag jag då vill att du åtminstone ska överväga alternativ :)
 
Lite intressant detta jag skrev innan jag röstade utifrån teorin att ledarvargen kan vilja vinka till lyan genom att välja samma sak att dricka på nyår och sedan dessutom följer Hedinn Artlines röst i lynchen ?
bara en tanke och inget jag vet men ville ändå lyfta den
Om det vore annat än just bubbel och på nyårsafton så skulle det varit intressant men att skåla i bubbel på nyårsafton låter ganska rimligt. Om två satte i sig kolsyrad glögg eller flädercider skulle det vara mer intressant.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 870
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 712
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 449
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 244
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp