Bukefalos 28 Ă„r!

Har haft strömavbrott i princip hela dagen, precis tillbaka nu! 😅

Hedinn röstar pÄ Karamelldrottningen dÄ hon verkar vilja fÄ ut Pegasus
FörlÄt för vÀrldens sÀmsta motivering, hann typ bara lÀsa sista sidan innan jag var tvungen att rösta. :o Ska lÀsa igenom resten nu strax.
 
Verkar rÀtt sÄ klart dÄ. Har funderat lite pÄ signatur melodi för ulvlekarna eftersom jag oftast Äker 1 eller 2 dl. MÄste bara pÄpeka att "she" i texten refererar till ulvleken, sÄ att jag inte Àven blir kÀkad :)

 
Det mÄste varit du som dragit hit ulvarna, med alla dina pÄhitt om hyllefrun och grejer. Det kommer bara ondska av att hÄlla pÄ med sÄnt dÀr övernaturligt!

Pegasus63 var bybo.

NattDL 9.30
 
Onda roller
Ledarvargen
- Ulvarnas ledare kÀnner till vilka ulvarna Àr, men ulvarna vet inte vem ledaren Àr. Ledarens uppgift Àr att hjÀlpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Men eftersom att ulvarna inte kÀnner till vem deras ledare Àr sÄ kan de riskera att ta personen en natt. Om ulvarna skulle en natt vÀlja ledaren som mordoffer sÄ blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men fÄr i sin tur vÀlja en av ulvarna som dör i sin plats. DÀrefter vet ulvarna vem deras ledare Àr och ledaren ingÄr nu i lyan och Àr med och bestÀmmer vem som ska dö varje natt. Byborna fÄr inte reda pÄ vem ledaren Àr bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv.

Bara jag som tycker det Àr skitskumt med en "ledare" som undersÄtarna inte kÀnner till? :D Jag tÀnker mig en riktig kufisk typ som Àr sjÀlvutnÀmnd "ledare" över ett gÀng som (uppenbarligen) inte ens vet att hen existerar. :rofl:
 
Bara jag som tycker det Àr skitskumt med en "ledare" som undersÄtarna inte kÀnner till? :D Jag tÀnker mig en riktig kufisk typ som Àr sjÀlvutnÀmnd "ledare" över ett gÀng som (uppenbarligen) inte ens vet att hen existerar. :rofl:
SÀrskilt med tanke pÄ att om de stackars undersÄtarna skulle försöka Àta ledaren, sÄ svarar denna med att Àta en av dom istÀllet :rofl:
 
Verkar rÀtt sÄ klart dÄ. Har funderat lite pÄ signatur melodi för ulvlekarna eftersom jag oftast Äker 1 eller 2 dl. MÄste bara pÄpeka att "she" i texten refererar till ulvleken, sÄ att jag inte Àven blir kÀkad :)


Jag tycker det Àr trist at du Äker sÄ tidigt i lekarna, jag gillar ju en som sticker ut lite med bÄde rolltolkningar och egna funderingar. Gör nu ett gott jobb i goda lyan
 
DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar pÄ cirkus
19:46 Pegasus63 röstar pÄ qitis
19:52 Elo röstar pÄ Lobelia
20:12 hemlig röstar pÄ Pegasus63
20:14 Artline röstar pÄ karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar pÄ Pegasus63
20:24 Ceta röstar pÄ Pegasus63
20:39 qitis röstar pÄ Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar pÄ Lobelia
21:02 LenaH röstar pÄ Elo
21:14 glömmerallt röstar pÄ Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar pÄ Pegasus63
21:29 Hedinn röstar pÄ karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
 
hmm vad ska vi tro om röstningen dÄ, spontant glor jag ju skeptiskt pÄ de som röstade ut pegasus men precis rom förra leken vill jag nog kika lite pÄ dem som inte röstade udda ocksÄ..

Sen Àr det ledarvargen den kan ju ha hintat genom att följa en ulv i röstningen, men en del verkar lite obekanta med rollen och kanske inte har koll pÄ att det Àr vanligt? Dessutom kan ju ledarvargen velat undvika det eftersom det Àr det första folk kollar pÄ? Oavsett bör vÀl alla som inte la en röst pÄ nÄgon som hade en röst granskas med det i Ätanke.

Typ slutsats, jag behöver kolla alla..
 
hmm vad ska vi tro om röstningen dÄ, spontant glor jag ju skeptiskt pÄ de som röstade ut pegasus men precis rom förra leken vill jag nog kika lite pÄ dem som inte röstade udda ocksÄ..

Sen Àr det ledarvargen den kan ju ha hintat genom att följa en ulv i röstningen, men en del verkar lite obekanta med rollen och kanske inte har koll pÄ att det Àr vanligt? Dessutom kan ju ledarvargen velat undvika det eftersom det Àr det första folk kollar pÄ? Oavsett bör vÀl alla som inte la en röst pÄ nÄgon som hade en röst granskas med det i Ätanke.

Typ slutsats, jag behöver kolla alla..
Intressant teori. DĂ„ borde @Blacksmithfarm , @LenaH och du inte vara vargledaren iaf om den stĂ€mmer. Ni kan ju iofs Ă€ndĂ„ vara onda đŸ€”
 
Jag tycker det Àr lite mÀrkligt att karamell inte Àndrade sin röst ÀndÄ. Hon var ju inne pÄ det. Jag kan tÀnka mig henne och Lobelia i lyan och att de inte ville riskera att Lobelia hamnade i lottning om @Hedinn som var kvar att rösta hade röstat pÄ Lobelia
 
Lobelia röstar pÄ Pegasus, kanske nosar hen omkring för att slippa lyfta benet mot en flÀderbuske, eller sÄ varnar hen kanske frÀnderna.

Började med att kika pÄ andrarösterna(med lite eventuell ledarvarg fokus,) Först dÄ @Lobelia pÄ pegasus(god) den tidigare som röstat var @hemlig . HÀr skulle ju motivering i sig kunna vara en del i en hint, delen om att varna frÀnderna, det som talar emot Àr just att det kÀnns för tydligt om det skulle vara en hint.


Det Àr just lobelia som fÄr nÀsta andra röst av @cirkus . HÀr var det elo som la den första rösten. KÀnns allmÀnt som rÀtt rimlig röst i det lÀget men om cirkus Àr ledarvarg tror jag lobelia Àr god.
Jag tycker att det Àr lite trist att det redan drar ivÀg mot en som har lite funderingar i allmÀnhet. Det kÀnns olustigt ÀndÄ att den som Àr lite aktiv och bubblar pÄ ska behöva sota för det. Det sÀger ingentingom dens ondhet eller inte. SÄ jag tÀnker att jag röstar pÄ nÄn annan som dessutom har en röst redan.

cirkus röstar pÄ Lobelia
för jag tycker att hon började peka pÄ pega (som jag iofs inte vet ett piss om) lite halvsubtilt och sen glatt följer med nÀr nÄn annan röstar dÀr.

Sist dÄ @Hedinn som röstar pÄ @karamelldrottningen som ocksÄ @Artline gjorde. Hedinn verkar tidspressad och skriver inte sÄ mycket vilket gör det mer svÄranalyserat, sÄ Àr mer att en fÄr hÄlla lite extra koll pÄ hedinn.
Har haft strömavbrott i princip hela dagen, precis tillbaka nu! 😅

Hedinn röstar pÄ Karamelldrottningen dÄ hon verkar vilja fÄ ut Pegasus

För alla tre gÀller ju att en Àven att kolla pÄ vilken röst dom följde, men jag har fullt upp me dtre citat i ett inlÀgg sÄ tog inte med det hÀr.
 
Jag tycker det Àr lite mÀrkligt att karamell inte Àndrade sin röst ÀndÄ. Hon var ju inne pÄ det. Jag kan tÀnka mig henne och Lobelia i lyan och att de inte ville riskera att Lobelia hamnade i lottning om @Hedinn som var kvar att rösta hade röstat pÄ Lobelia
Det Àr lÄngt vanligare att goda vÄgar sticka ut pÄ det hÀr viset Àn onda, men det Àr i och för sig en möjlighet jag sjÀlv tÀnkt pÄ i din situation.

Varför tror du att lyan ville ha ut just Pegasus, det vore mer logiskt att i sÄ fall satsa pÄ nÄgon som Àr mer driven som exempelvis du, glömmerallt, Hedin eller Q, det Àr i vart fall vad jag sjÀlv skulle gjort om jag nu vore i lyan och ville sticka ut och rösta ut en god ? Och varför menar du att det Àr Karamellen och inte Ceta som försöker skydda mig? Jag har sett det mÄnga gÄnger nÀr en nybörjare försöker skydda en lyakamrat, mer sÀllan lite mer erfarna Àven om alla möjliga versioner förekommer.
 

Liknande trÄdar

Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 247
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 106
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 907
Senast: Niyama
·
Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 595
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Sulöm hĂ€st - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp