Underhåll till barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Underhåll till barn

Hans föräldrar är försörjningspliktiga.
Det underhåll som han har, det tar han då med sig när han flyttar.
Men om den andra föräldern erbjuder ett hem så kan man inte kräva ett underhåll till i stället för att utnyttja detta hem.
 
Sv: Underhåll till barn

Tack så mycket.. :bow:
det var som vi trodde men man blir lite osäker när man får höra olika information..
 
Sv: Underhåll till barn

Hm, retroaktiv lön. Han kommer att kontra med att jag fått ha min häst GRATIS !!! på gården i flera år....

Idag fick jag ett mail med följande:
"Jag har lagt ut 190 kronor för julklapp till Ulla (min mor) du kan skicka pengarna med Martin (sonen) vid något tillfälle."

Kan tillägga att han fått julklappar och födelsedagspresenter av mamma i 24 år utan att någonsin gratulerat henne på någon födelsedag. Julklappar har jag alltid köpt till alla. Tom mina egna från honom...

:confused: :confused: :confused:
 
Sv: Underhåll till barn

tinna skrev:
Hm, retroaktiv lön. Han kommer att kontra med att jag fått ha min häst GRATIS !!! på gården i flera år....
Då så kan du kontra med att han har ätit i flera år.

Det är bara att göra upp en avräkning och att göra det med tingsrätten till hjälp.
Och varför skulle du ge hans mamma någon julklapp?
Det får han allt stå för själv.

Men nu så har du ju advokat.
Betala INGET förrän du talat med advokaten.
 
Sv: Underhåll till barn

chrysler skrev:
Typiskt karlar!Å mångmiljonär oxå!Vad 17 behöver han underhåll å bidrag för?? :mad:
Fast....
när pappor klagar på att DE behöver betala underhåll så sägs det också just "typiskt karlar". Det är väl så att oavsett privat ekonomi så måste båda föräldrarna hjälpa till med försörjningen. Har man inte helt delad vårdnad (varannan vecka) så får föräldern som inte har barnen boende hos sig helt enkelt betala pengar istället.

Till trådskrivaren: det är ju jobbigt det här. Men som sagt; du måste ju kunna få någon slags hjälp av soc om du inte har pengar så det räcker till dina utgifter?
 
Sv: Underhåll till barn

Björk skrev:
Det är väl så att oavsett privat ekonomi så måste båda föräldrarna hjälpa till med försörjningen.
Jo, men det är från var och en efter förmåga.
Om den förälder som barnet bor hos har massor av pengar och inkomster, så anses det inte behövas något underhåll från någon som tjänar mycket sämre eller har en betydligt mindre fömögenhet.

Jag vet exempel på en rik förälder med goda inkomster som inte behövde betala underhåll till till den ännu rikare andra förälder och det rika gemensamma barnet.
Det ansågs nämligen inte behövas för barnets försörjning, ty barnet kunde leva på sin gott på bara sin egen förmögenhet.
 
Sv: Underhåll till barn

Jag vet mycket om detta.
När det har gått så här i disskussionen bör du skaffa en BRA advokat.Det känner jag en som gör underverk i sådana här fall,hon är dessutom mån om att klienterna har råd med henne och är en mästare att hitta lösningar på det.Jag förmedlar gärna den kontakten.Maila mig i så fall.
Och börja skriva ett PM som beskriver din historia och dina frågeställningar.

Hoppas jag kan hjälpa dig // Åsa
 
Sv: Underhåll till barn

Jag äger en bostadsrätt och man får inte ha några tillgångar om man ska få hjälp av soc.
 
Sv: Underhåll till barn

Inte_Ung skrev:
Jo, men det är från var och en efter förmåga.
Om den förälder som barnet bor hos har massor av pengar och inkomster, så anses det inte behövas något underhåll från någon som tjänar mycket sämre eller har en betydligt mindre fömögenhet.

Jag vet exempel på en rik förälder med goda inkomster som inte behövde betala underhåll till till den ännu rikare andra förälder och det rika gemensamma barnet.
Det ansågs nämligen inte behövas för barnets försörjning, ty barnet kunde leva på sin gott på bara sin egen förmögenhet.
Okej. Jo, att det berodde på inkomster förstod jag. Men jag trodde nog att båda var så att säga "lika mycket försörjare" oavsett förmögenheter o liknande. Att så länge du anses ligga över "norm" så ska man dela på det. Men så är det alltså inte?
 
Sv: Underhåll till barn

tinna skrev:
Jag äger en bostadsrätt och man får inte ha några tillgångar om man ska få hjälp av soc.
Jo, det där är ju ett problem... Men det är ju också så att en bostadsrätt ÄR en tillgång... :crazy: Tyvärr får man väl nästan säga i ditt fall. Men om bostadsrätten kan omsättas i pengar så anser man väl att det så att säga är en del av din "förmögenhet". Liksom eventuellt nyare bil eller andra "lyxartiklar" (enligt soc).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 815
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 527
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
25 343
Senast: Andromedae
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp