Underlag i pyttelitet "ridhus"

Sv: Underlag i pyttelitet "ridhus"

Självklart sitter jag inte och nöter på 1.5m-volter, men nåt enstaka varv förekommer helt klart, eftersom att min häst måste klara av det.
Självklart är det bra med stor ridbana - det blir lite tight att träna byten på 7x9m..
Tränar man på små utrymmen blir allt kalasenkelt när man ökar avståndet.

Men nu har inte Elanor ett ridhus att tillgå, och tillåter vädret är hon log hellre ute i paddocken. ;)

Elanor; jag tror som någon skrev att det kan va bra med nåt stötdämpande underst, just för att det är betonggolv.. Visserligen tränar ni inte så mkt galopp, men ändå.. ;)
 
Sv: Underlag i pyttelitet "ridhus"

Med brodd och varma kläder går det rida ute i nästan vilket väder som helst ;). Lite avsuttet arbete kan jag tänka mig på den ytan men knappast mer, det ryms knappt en liten volt, men visst för enstaka dagar är det bra.
 
Sv: Underlag i pyttelitet "ridhus"

Enbart grus håller fukt väldigt dåligt, så blanda upp med spån eller pinnflis.
Sand ska man helst inte ha, det sätter sig inte eftersom kornen är runda.
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 550
Senast: Reville
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 692
Senast: Takire
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 905
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp