Bukefalos 28 år!

Undersköterska på distans

Bubble

Trådstartare
Någon som gjort det och kan hjälpa mig lite?

Jag får tydligen bara läsa på distans (eftersom jag har slutbetyg från gymnasiet prioriteras jag bort förstod jag det som) och plocka ihop egna kurser till en färdig utbildning.

Men men distans kan ändå passa mig bra, men det är ju så svårt att veta hur man ska lägga upp kurserna :S Jag tänkte jobba samtidigt (heltid natt så jag har mycket tid till att plugga).

Men hur krävande är kurserna, tex en 150 poängskurs hur många timmar lägger man ner på en sådan..Jag vill ju gärna läsa utbildningen så snabbt som möjligt..Ska man läsa en kurs i taget eller två stycken parallellt med varandra? Fick inte riktigt nått svar från studievägledaren utan bara att jag skulle plocka ihop kurserna själv så nu tog jag helt enkelt bara en kurs och anmälde mig till (via Hermods) till att börja med och vart antagen (150 poängs kurs).

Hur fungerar det med praktik osv?

Ni som validerat, var det mycket kurser man fick tillgodoräkna sig? Tänker att jag ev kan göra en validering längre fram när/om det går i min stad då jag jobbat ganska många år inom vården.

Mycket tacksam för svar om någon läst till undersköterska :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska göra klart min utbildning och läsa teori- och metodkurs halva nästa termin på distans halvtid och sen skriva uppsats på distans...
Svar
12
· Visningar
2 573
Senast: Bexzor
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 470
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Högst oklart vad jag vill med denna tråd... Men det kanske finns någon som har bra förslag på vad man kan göra... Eller så behöver jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 073
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 973
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp