Undrar om nån............

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fotis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 749
F

fotis

har ett sånt där bettlöst träns som finns på Kaupre ridsport.Det där som korsas under hakan.Har funderingar på ett sånt eftersom jag inte hittar nåt bett som min häst trivs med.Han har inget fel i munnen, men gapar alltid när man gör förhållningar.Ja, jag är noga med att vara mjuk i handen:p Har slutat med nosgrimma för jag vill inte tvinga honom att ha munnen stängd,eftersom det finns en orsak till att han gapar även om jag inte kommit på vad än. Han är ganska pigg o blir svår att hålla när man inte kan ta tag i honom. Hackamore tror jag blir för skarpt för honom eftersom han är känslig o jag känner mig inte skicklig nog för attrida med det.(han rycker framåt ibland o då är jag rädd att göra illa honom).Så,har du ett sånt träns o hur funkar det för dig?????????

Sv: Undrar om nån............

Jag tror jag har ett liknande. Det funkar kanon när det gäller att inte störa vid förhållningar och så. Tyvärr tycker min kille att "utan bett - utan vett" då kan han få för sig att bara sticka :crazy: så vi använder det inte så ofta... Men det var jättelätt att tex böja honom i tölten utan att han blev spänd och passtaktig, det är svårt med bett... Har rakt bett annars.

Såg att h**ks hade ett sånt bettlöst träns i nya katalogen, fanns visst en bild på hemsidan också...

Har ingen erfarenhet av sådana bettlösa träns, jag har bara ridit på sidepull.

Jag har en liknande men inte i läder...har en i rep som man andvänder i repgrimmor och min pålel fungerar alldeles utmärkt på det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 268
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 932
Senast: Karamello30
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 537
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 073
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka