Inte just nu men har haft i nästan 30år
Lite hobby avel med max 4 par åt gången.
Va kul! Tänkte kolla lite vad för inredning i buren man ska ha, och absolut inte ska ha och vad.som är kul leksaker.

Hade du tama undulater som fick flyga fritt och gick att ha på handen eller axeln etc?

Vad hade du på bottnen?
Har man sand för bad eller bara vatten?

Grenar från träd ute, typ äppelträd eller syren, kan de ha det som pinnar i buren?

Är det stor skillnad på bur med utdragslådor på bottnen jämfört med bur som har en hel balja under. Har hittat en billig bur på nätet, men den står bara på en bricka och har inga "sräpskyddsväggar" alls. Tänkte man kan ställa buren i en stor, men låg balja. Tummen upp eller ner på den?
Tips på leksaker de brukar gilla? En gunga med spegel verkar de gilla. Är det en bra grej? Annat?
Jätteglad för svar!!
"Tingeling och Busan" ska de heta!'
:)
 
Vintertid hade mina en bur på ca 120*80*60. Blandad med köpta pinnar och naturpinne (ingen anning om träslag), gunga, i bottnen strandsand och tidningspapper, badkar på sidan samt en STOR foderbehållare på bottnen.
Sommartid flyttade inne buren ut i lekstugan och med hjälp av ett hål i väggen kom de ut i en bur ute som var ca 150*150*60 i den låg ett tjockt lager sand i bottnen, lite större stenar och någon ätlig växt (citronmellis) även här blandade pinnar att sitta på.

Har haft ett gäng som kunde flyga lösa men när stora burarna införskaffades blev det mer sällan.
2 riktigt tama och ett gäng som gärna satt på finger, på slutet när jag avlade kallades min favorit hona Aj och så även hennes döttrar de bet till man skrek men så vackra individer.

Tips med buren är att så höga kanter det går, fröskal, fjädrar och stöv flyger runt i hela rummet.
Min bur stod i ett täckt hörn med glasdörrar detta införskaffades när de blev mer än 4st
 
Inte just nu men har haft i nästan 30år
Lite hobby avel med max 4 par åt gången.
Hej! Vilken sorts undul
Vintertid hade mina en bur på ca 120*80*60. Blandad med köpta pinnar och naturpinne (ingen anning om träslag), gunga, i bottnen strandsand och tidningspapper, badkar på sidan samt en STOR foderbehållare på bottnen.
Sommartid flyttade inne buren ut i lekstugan och med hjälp av ett hål i väggen kom de ut i en bur ute som var ca 150*150*60 i den låg ett tjockt lager sand i bottnen, lite större stenar och någon ätlig växt (citronmellis) även här blandade pinnar att sitta på.

Har haft ett gäng som kunde flyga lösa men när stora burarna införskaffades blev det mer sällan.
2 riktigt tama och ett gäng som gärna satt på finger, på slutet när jag avlade kallades min favorit hona Aj och så även hennes döttrar de bet till man skrek men så vackra individer.

Tips med buren är att så höga kanter det går, fröskal, fjädrar och stöv flyger runt i hela rummet.
Min bur stod i ett täckt hörn med glasdörrar detta införskaffades när de blev mer än 4st
Hej ! Var det engelska eller australiensiska ni hade? Är lite nyfiken bara, vad gav ni för mat och använde ni extra vitaminer? Hur länge levde dom i snitt? Vilka sjukdomar är vanligast tror du? Jag har en engelsk grabb här hemma:) hoppas på svar😄 mvh Johanna
 
Australienska undulater.
De fick undulatblandning från djuraffären blandat med hirskolvar (ofta förgrodda), frukt/grönt, våtarv (ett ogräs som växer i de flesta trädgårdar), sepiaskal i övrigt inga extra vitaminer.
Åldern var väldigt varierande från ett par år till ca 18. Den som blev 18 var en riktigt sur kärring som jag fick av en äldre granne som inte orkade med den mer.
Hade en som togs bort pga av tumör, annars hade övriga inga tecken på sjukdomar utan en dag hade de bara trillat av pinnen. Hade en som inte slet sin näbb rätt utan den växte förmycket och behövde slipas lite då och då.
 
Jag har två australiensiska undulater. En blå opalin hane och en himmelsblå gråvinge hona. De är inte jättetama men kommer hpppandes och vill sitta på handen och äta om jag har nåt gott. Bägge är födda 2018, men hanen är lite äldre.
Hur gammal är din undulat och hur länge har du haft den? Vad är det för färg? Är den tam?
 
Hej! Jag har en engelsk undulat som är 6 år och vackert blå!😍spenderar jättemycket tid med honom och han är med i stort sett jämt😄 på somrarna gillar han att vara ute på gräsmattan och kolla på sina fågelkompisar! Han har jättemycket vanor när han går ut , går in och äter och när han går och lägger sig 😃 väldigt bestämd herre. Han älskar äppelkvistar och olika frögräs. Och att bada i basilika! Han pratar och sjunger och man kommunicera med honom både med ljud och prat superkul!!!!!! Jag har haft honom sen han var bebis, har du haft undulater förut? Vart köpte du dina? Va gillar dom för mat och att göra? Kosi gillar att leka med en boll och att lyssna på pipleksaker och härma dom😄
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: settis
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
391
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: DarkInNight
·
Övr. Hund Som jag skrivit om här under hösten så fick min gamla JRT somna in. Nu har jag beställt en fin liten urna för hennes aska och känner mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 229
Senast: Tokyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp