Undvika lårskav i varmt klimat

Jag kör på cykelbyxor från typ lindex/HM. Fungerar bra för mig både en varm sommardag i Sverige eller en varm augustidag kring 35 grader i typ Grekland. Babypuder har jag tyvärr inte provat. Tänker att man svettas (och gnider) bort det efter ett tag, men det kanske man inte gör?
Jag tycker att det funkade förvånansvärt bra, det blir liksom torrt där man tar på det så man slipper skavet. :) Kan ju kanske bero på var man behöver det också förstås.
 
Tunna mamelucker har jag. Funkar suveränt bra. De är tunna som trosor men med långa ben. I affären kallar de dem skavtrosor. :D
 
Hittade du på nån svensk sida? (I så fall får du gärna pma vilken)
Inunder i Växjö har! Tror inte dom har nån webbutik egentligen men man kan maila dom eller skriva på fejjan eller Instagram för att beställa.

Jag har också hört mycket gott om Bandalettes och funderar på att beställa.

Sara Dahlström (sdahlstrom på Instagram) testar just nu olika anti-skav metoder och bloggar om det, tror man hittar det om man googlar på Mitt stora feta lårtest.

Jag kör för det mesta med avklippta strumpbyxor, har testat sånt där bodyglide nån gång men var inte jätteförtjust i det.
 
Jag tycker att det funkade förvånansvärt bra, det blir liksom torrt där man tar på det så man slipper skavet. :) Kan ju kanske bero på var man behöver det också förstås.
Kan bara hålla med :). Har kört babypuder nu ett par dagar och det funkar över förväntan i värmen :up:! Duschar på morgonen, torkar riktigt torrt, och sedan på med lite puder. Inget jobbigt skav alls....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 615
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 670
Senast: Jiovedi
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 595
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp