Unga idag.

Sv: Unga idag.

Det här är väldigt viktigt att komma ihåg, att psykisk ohälsa inte är något nytt, bara mer uppmärksammat och mindre skämmigt än tidigare.

Och att kunskapen blir större.
Jag är 31 och när jag var liten fanns inte begrepp som adhd. Ingen i min skola hade det under alla år tills jag tog studenten 2001. Däremot fanns det "jobbiga /ouppfostrade ungar". Tänk om kunskapen funnits då och vilken hjälp de kunde fått.
Tänk på de som idag sitter på anstalter och institutioner som självmedicinerat alla år för att orka med ett "drägligt" liv. Om kunskapen funnits då, hur hade deras liv sett ut.

Att "fler" idag har diagnoser beror på större kunskaper hos vården och leder i sin tur till bättre hjälp till de som behöver.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 690
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 631
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp