Unghäst..

mag

Trådstartare
Hur mycket tid per dag lägger ni ner på era unghästar ??
Nu tänker jag från det att man börjar skola ordentligt, fostrar också gör man ju från början i den dagliga hanteringen, men efter det att de blir äldre så måste man ju börja med annat. tex tömkörning mm. Undrar mest om min tid skulle räcka till för två.
 
Sv: Unghäst..

min tre aring bor i losdrift, han far frukost varje morgon och varje kvall kommer han in pa stallplanen och blir avborstad, pysslad med, plus middag, sen tranar vi kanske 2-4 dagar i veckan beroende pa vader och underlag...da ar det varierande, gar vi ut pa promenad och miljo tranar kan vi vara ute i en timme och ga, ar det longering, eller tomkorning sa ar det typ 20 minuter eller nan halvtimma sadar..

Nu nar kvallarna kommer bli ljusare sa ska vi borja rida in pa riktigt, rida in honom sa kor vi nof=g med fyra pass i veckan nan halvtimme sadar, sen nar vi val ar uppsuttna sa ska han val ridas en tre ganger i veckan , forst smattigt och sen lite langre men manga pauser i arbetet ocksa:)
 
Sv: Unghäst..

Min tvååring går 3-4 pass i veckan i 40-60 min och så duschar jag henne efter. Innan borstar jag och tränar lite hovvård/hovhyfs. I övrigt leds hon in och ut samt har täcke på sig (utebox).
 
Sv: Unghäst..

Jag brukar lägga tid några dagar i veckan då jag gör något med unghästen, räcker med 20 min liksom.
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 651
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: Joro253
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp