Unghästar räknas upp till åldern?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Epona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 146
E

Epona

Hej jag är ny här på Bukefalos och undar över vilken ålder som unghästar räknas till.
Ska nämligen ställa ut mitt 5åriga sto (5 i år) och fundrar på om hon fortfarnde räknas som unghäst eller vuxen häst??

Svar uppskattas stort=)!

Sv: Unghästar räknas upp till åldern?

Vid utställning vet jag faktiskt inte.
Men ska du tävla hoppning/dressyr/ft så är hästarna unghästar tom året de fyller 6.

Om du har ett sto som haft föl kan den gå som unghäst till sju år.

Nu vet jag inte vad du har för ras men på ponnyutställningar är det så att klasserna delas in i 1-åringar, 2-åringar, 3-åringar och sedan kommer 4-17 åringar som går ihop allesammans och sedan finns det också veteranklass för hästar över 18 år. Hästarna delas förstås även upp efter kön samt att ston med föl resp ston utan föl går i olika klasser.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 999
Senast: lilsan
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 273
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31