Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 852
Sv: Unghästtråd...

Han ser jättefin ut! :love:

Akta så du inte krullar ihop halsen för mkt bara.... ;)

Tack för tipset! Jag var inte medveten om att jag hade honom så 'kort' förens jag såg bilderna, så efter det har jag jobbat jättemycket på att låta honom gå där nere utan att hålla på och störa honom. Nu måste ja susa iväg, ska på clinic i helgen! :bump:

Har varit borta härifrån ett tag nu, kul att läsa om alla som är så duktiga med sina hästar! Fina bilder också! :)

Själv har jag lyckats ta mig iväg på första tävlingen med Macke! Efter en lååång dag kom vi 5:a i pleasure och 1:a i både showmanship och trail at hand! Matte är sååå stolt! :love: Det gick ju inte helt felfritt, särskilt inte i pleasuren, men för att vara första gången och så många fina ston att titta på för hans del, så skötte han sig mycket bra!

Jag & Mac Attraction efter trail at hand
9761682.jpg0

Jag & Macke innan pleasuren
9761544.jpg0

Idag åkte Phigalle på sommarbete för att springa avsej på 8ha mkt kuperad hage med en massa andra hästar och ha det skönt i sommar.
Lite (många) bilder från idag...dock kommer bilder från betessläppet senare.
blogg1_1178291602.jpg

blogg3_1178291715.jpg

blogg4_1178291848.jpg

bild_143_1178292111.jpg

Många grattis till dom fina placeringarna:bow:
Är han Hingst fortfarande?

Många grattis till dom fina placeringarna:bow:
Är han Hingst fortfarande?

Tack!! :bow: :bow:
Jajemen, det är han! Äntligen är det dax för hans första betäcknings säsong också, ska bli såå spännande att se vad det blir för föl efter honom! :D

Fint jobbat!!! Bra resultat tycker jag!!!

Var själv åskådare i Bräkne-Hoby i lördags och blev så inspirerad så nu ska unga damen ut på tävling i höst...halterklasser lockar:angel: (har aldrig gjort nåt dylikt tidigare...:crazy: ). Det blir nog bra träning för fröken;)

*KL*

tänkte lägga in en bild från första dagen Chili var hos oss och en från i fredags, så får vi se om det syns någon skillnad! Hoppas verkligen det då lill-tjejen stått på konstant gödning sedan hon kom hit...:angel: dock är hon fortfarande för tunn enligt mig..
Hon hade både massivt maskangrepp och lusangrepp när hon kom... :(

2007-03-30
070330hger.jpg

2007-05-04
070504hger.jpg

2007-05-04
070504vnster.jpg

Nå, vad tycks? :) :bump:

jäklar vad hög hon är i bak! Men ack så söt!!!

Tack!! :bow: :) :bow: Det var så himla skoj! Längtar redan till nästa tävling!

Klart du ska ut på halter klasserna! Jätte bra träning för de yngre hästarna! Och roligt är det! :) Lycka till med din lilla dam, vi vill självklart höra hur det går! :)

Tack!! :bow: :) :bow: Det var så himla skoj! Längtar redan till nästa tävling!

Klart du ska ut på halter klasserna! Jätte bra träning för de yngre hästarna! Och roligt är det! :) Lycka till med din lilla dam, vi vill självklart höra hur det går! :)

Lovar komma med rapport när så är dags;). För närvarande är det bete för fröken, långledigt men med lite lastningsträning och handjobb till mitten av juni då hon ställs av helt. :cool:

Visst e det skillnad...om inte annat så på pälsen....jättesöt är hon.
Men det lät inte så himla mysigt m mask o lusangrepp:eek:
Är det vanligt på lösdrift?
Vad var hon för ras?

Tänk...vilken lycka för honom:rofl:
Han är ju så snygg, så där blir nog fina föl...
Dom vill jag gärna se nästa år...

nej usch... Det var riktigt vidrigt! Mask är ju vanligt att unghästar har och löss med verkar det som. Men jag tror knappast det är vanligt att de har så mycket! Men just om det är vanligt på lösdrift vet jag inte. kanske någon annan här vet?

men man tycker ju att en uppfödare borde hålla bättre koll på sina småttingar?.. Hon är en paint:)

vad roligt att det syns att hon blir bättre! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka