Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 866
Sv: Unghästtråd...

haha! ja faktiskt! ska se om jag kan få till något. om hon ens reagerar över dem imorgon. vore så typiskt min otur att missa det med kameran!

hade ju dessutom den med mig på turen idag men hade så fullt upp att skratta åt chilis lilla påhitt så jag tänkte inte på den då! ;):D

här kommer massa bilder som vanligt:angel: (känns som att jag tagit på mig det där med bilderna i denna tråd, är ju typ bara jag som lägger in bilder känns det som :p eller ja, thornbird är rätt så duktig också ;))

Såhär missnöjd blir man när man får på sig benprydnader:D
Missnjdmedbenprydnaderna.jpg

Och såhär fin (dock fortfarande missnöjd) blir man med gamla hästens benskydd!
infrpromenaden.jpg

Här har hon precis fått kommandot stanna, för jag skulle backa iväg en bit för att fota...
synsinte1.jpg

Chili smyger och tror att hon inte syns... :cool:
synsinte3.jpg

Chili smyger fortfarande och tror att hon inte syns :D
synsinte2.jpg

Här har jag precis bett henne komma till mig
nufrjagkomma.jpg

Och här förstod hon att hon fick komma! :love: bråttom bråttom ;)
bstattskyndasig.jpg

(Som hon nog ärvt av sin mamma... :D )

Är hennes man fortfarande lika härligt mjuk och underbar som Lottas är nu?

Hehe, jo, så här ser han inte alltför sällan ut (ursäkta OT):

Jag var i stallet och hade precis pysslat med lillan på stallgången. Skulle släppa in henne i boxen (jag stod på hennes vänstra sida, och Roffsen står i boxen på hennes högra sida). Då kom draken och högg efter henne (finns inget galler på boxdörrarna), så hon blev rädd för honom och kastade sig rakt på mig. Jag fick hennes skalle rakt i ansiktet. Tog mest på näsan och munnen, trodde först att jag blödde näsblod men kände sen att läppen var spräckt :eek:
Kunde ha fått hjärnskakning också, men jag hade nog tur. Det är ingen fara med läppen heller.

Japp, det får bli morotstårta då! :D

åh hjälp! :eek:
vilket monster! :eek::D

jaha, äsch då! det var väl inte klantigt heller! det var ju roffsen fel! det får han faktiskt ta på sig! ;)
Måste blivit en riktig stjärnsmäll! men som du själv sa, du hade nog tur eller tur i oturen kanske man borde säga :)

Hur sköter sig lilltjejen när du pysslar med henne och så? hur går det med hovslagare? grim av & påtagning osv?
Är ju så roligt med alla småsaker som börjar fungera! :)

Idag lade jag på chili padsavern och så fick det bli westernsadeln också! :D och det gick jättebra! hon rörde inte en min åt den där extra tunga klumpiga saken som helst plötsligt skulle sitta på hennes rygg ;)
suck... vad är en bal på slottet...
tänk om hon vore ett år äldre... ;):D

Allt har fungerat jättebra hela tiden, fast jag har ju iofs inte provat hovslagaren än :p Men det är inga problem att kratsa hovarna osv så det ska nog gå bra det också.
Hon är så pass välhanterad från början så jag har inte haft några problem med henne. Fast man märker att ingen har sagt ifrån någon gång, för hon fattar inte alls om jag blir arg och ryter åt henne om hon t.ex. nafsar lite för hårdhänt :D Men hon är en riktig liten pärla än så länge :love: Hon får väl en rejäl trotsålder sen istället :p
Men jag längtar tills jag kan börja rida henne, fast det dröjer ju ett tag...
Men vad gör man med dem så här tidigt? Vad tränar man på med 1-åringarna?

Precis! Den första frågan alla hästköpare ställer är "kan vi pruta 20.000?" Och det innan de ens har presenterat sig själva, jag tycker att det är svinigt! :mad: Kom och titta på hästen först och tala om vad som erbjuds, då kan man börja prata om prutning.

Jajemen, welshar är helt underbara! Nä, min lilla stumpa blev illa behandlad tidigt i livet vilket gjorde henne rädd för både människor och saker. Det tog sin tid att träna bort, men nu märks det inte alls. Men vi bestämde att hon skulle få ett föl först, innan ev inkörning. Hoppades på att hon skulle mogna i och med det, vilket hon till min stora glädje redan har gjort! Och jag har inte bråttom med henne heller för den delen, jag har ju så mycket hästar att hålla på med, så behöver hon en lugnare takt så får hon det. Håller med dig i ditt resonemang helt och hållet, alla är ju individer och borde behandlas därefter.
Jag hoppas verkligen att någon duktig liten ryttare vill rida henne så småningom, för den där ponnyn är en liten pärla, hon kan nog skänka mycket glädje till denna person! :)

Haha, ja, vissa fäster man sig så mycket vid att man skulle kunna sälja allt för att få tillbaka dem! :D

Hrm, angående Geiser och hans lustar....det börjar bli vår!! :eek: Helt plötsligt blev grabben stor, bollarna växer så det knakar :o och brudarna har aldrig varit snyggare!! Matte står oroligt och undrar hur länge det ska gå....:crazy: Han har inte gjort något ännu, men det märks tydligare för var dag att han faktiskt är hingst ;)

Men vilka mysiga bilder du har tagit! Underbart, din pålla är gudomlig! Duktig är hon också! :)

Haha, vilket utfall! Stackars bebis håller på att bli frukost åt Roffsen ;) Hoppas att de...hrm, ja, blir bättre vänner snart! :)

Idag har Bacardi haft täcke på sig för första gången. Brydde sig inte alls. Har även testat att lägga sadel på honom vilket inte heller var något bekymmer.

För övrigt har vi just börjat öva på att gå promenader själva utan sällskapshäst.

Geiser har kommit in i en liten "trots period". Inte så att han gör något dumt, bara lite koncentrationssvårigheter lixom...har väl med blommor och bin att göra ;)

Har suttit på honom ganska många gånger nu och skrittat lite. Går bra bortsett från att han gärna vill slänga med huvudet när man ska stanna eller styra honom.

Haha, vilket utfall! Stackars bebis håller på att bli frukost åt Roffsen ;) Hoppas att de...hrm, ja, blir bättre vänner snart! :)

Hehe, jaa, fast det är min förra ponny på bilden :p Men han är inte direkt snällare mot lillan :crazy: Idag hade han bitit sönder hennes täcke också :devil:
Men, tja, är är lite dominant av sig :D

Aha, det är jag som är vimsig ;) Ajdå, då blir det till att shoppa nytt då :crazy:

Vilken snygging Geiser har blivit (eller varit hela tiden:d). Vad är det för rem du har från sidepullet till bröstan?
Phigalle kastar även han med huvudet ibland och i traven + skritten vill han gärna gå på med helt rak hals.
Han har tyvärr börjat stoppa eller iaf så han tvätstannat både från galoppen och traven vid både ridning och longering. Tränaren är lite orolig över det då han inte har den kroppsbyggnaden eller musklerna för att bära upp sej, lite rädda om hur hans ben ska klara det. Han har nu varit hos tränare 13 gånger varav 3 gånger då han ej suttit på honom så 10 gånger alltså uppsutten från 2-15/20 minuter.
Har 7 gångers träning kvar och fick reda på igår att det var nog dax för mej att rida honom lite så jag vet hur jag ska göra sedan själv. Vet ju knappt hur man ska hålla tyglarna:o

I helgen red jag ut sen sväng i skogen med grannbarnen och deras ponnys i skritt i 20 minuter. Han längde på steget och tyckte det var så roligt. Jag själv har kanske bara suttit och ridit honom 2-3 gånger i år.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka