Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 859
Sv: Unghästtråd...

Åh vad han är fin! Han har sån härlig uppsyn! Ser verkligen ut som världens snällaste häst :love:
Ja jag håller med dig där. Ju mindre desto bättre :laugh:
Hur hög är din Chili?

nej vad trist! Men jag har fått för mig att det finns en hel del tävlingar där uppigenom?

ja usch! de faller ur så fort de små! :eek: jag är helnervös hela tiden "nej! nu har hon blivit smalare igen" "ah! nu är det bättre igen" "nej hon är smal!" kan aldrig bestämma mig ;)
släppte dem på bete förra veckan så jag hoppas att det gör sitt till att göda henne lite! :)

åh lilla pluttan har nog verkligen vuxit tror jag!
kan du inte mäta? *nyfiken* :laugh:
Vad fin hon är i muskler och hull!

*knapplån*

Var inne på kliniken med unghästen igår. Först så gjorde vi spring och böjprov. Sen ville veterinären röntga så gkorde vi det. Då var knäna helt rena vilket hon inte trodden dom skulle vara. Hon hade räknat med ett par cystor eftersom han var såpass halt.

Eftersom det inte visade något så bedövade vi vänster bakknä som var värst för dagen (fått diagnos knäledsinflammation höger bakknä innan och friskförklarad).

Då blev hältan betydligt bättre på vänster men sämre på höger.

Så nu är han sprutad och vi ska tillbaka nästa torsdag igen för återkontroll.

zolan: Vill han bocka när du rider honom också? Är han glad eller arg?

Hej.
Han älskar att bocka och det är hans favoritsyselsättning i hagen, han brukar få rasa av sig innan jag rider (jag vill inte åka med=). Så ännu har han inte gjort det med mig på peppar, peppar.
Annars är han glad och positiv, inte alls arg. Men unghästen i honom gör att han tappar fokus fort, så efter en kvart-tjugo minuter börjar han tröttna. Så jag brukar lägga av innan dess, är ju en riktig fegis.

Vilken otur ni verkar ha haft, hoppas att det löser sig snabbt, så att ni kan komma igång.
Håller tummarna stenhårt.

Foxen har haft bihåleinflamation så han har fått vilat nu i snart en månad, men det verkar ha gett sig nu, röntgen var bra i fredags, man han är lite svullen fortfarande.

Nu svarade jag visst på någon annans fråga, måste börja lära mig att läsa, soorryy zolan

Nej han bockar inte när jag rider, utan bara när jag longerar, tycker du att jag skall låta det vara? Han är inte arg utan glad å sprallig.
Men jag undrar om man på något vis skall visa att det inte är okej, även om jag inte sitter på, vad tycker du?

Nu var det längesedan jag la in bilder så det blir bildbomb idag :D
Chili har det såå skönt på betet!
Var nere idag för att sätta på flughuvan igen (varvar lite mellan huva och helosan sol på nosen och nosryggen då fröken bränner sig).
Men hon är måttligt intresserad..
Hon kommer och hälsar som vanligt men om vi inte ska in och jobba eller hitta på något annat så knallar hon iväg till sin älskling Lucas igen :)

De har det för gott ihop de där två småsparvarna!

Först kommer några från förra veckan när Chili provade sin nya repgrimma, och så bildbevis på att svansen vuxit!
Chilimaj8.jpg

Chilimaj9.jpg

Chilimaj7.jpg

och så gulleknoddarna. Man måste vara så nära man kan! :love:
Nrmastrbst.jpg

:eek:oj vad andra bilden blev stor! :o
kostigt. inte går det att minska ner den heller :confused:

jaja! fler bilder i nästa inlägg :D

Ja Bulan är världens finaste! :love:
(nejdå inte alls partisk ;))

Ska lotta också ha fantomenmask?
tänkte först att hon skulle ha en med öron också men hittade ingen (till chilis stora glädje) :D

Jag ska åka och titta på en sån man drar upp över huvet, med öron o allt. De sitter tigh och hästen ser ut som Fantomen! :D

Får smörja henne på bringan nu. Hoppas det håller sig till bara det.

vad är den biten ner på näsan bra för??? har aldrig sett en den modellen förr...:o

åh lilla pluttan har nog verkligen vuxit tror jag!
kan du inte mäta? *nyfiken* :laugh:
Vad fin hon är i muskler och hull!

Ja, hon växer så det knakar! :laugh:
Var tvungen att gå ut till stallet nu på en gång bara för att kolla hur hög hon är, och det visade sig att hon har vuxit ca 4-5cm under de här tre månaderna.
Hon är nu 1 år och 2 månader gammal, och ca 139cm vid manken och ca 144cm bak. Dock inga exakta mått eftersom jag använde mig av en tumstock.
Hur stor är chansen att hon stannar under 155cm?

Några bilder igen då :angel:
Här har man vårkänslor!

Får man vara med här...? Har en arab som blir fem i september och _Eva_ skrev ju att upp till 5 var ok.
Vi började med western för 2 månader sedan och trivs jättebra! Rider för en tränare här utanför Katrineholm och jag hoppas att han ska bli en liten reiner sen:laugh:

Lite bilder på min ögonsten:

20338707.jpg

20198616.jpg

20338766.jpg

för att hon bränner sig illa på mulen och nosryggen utan den! :laugh:
Har testat att smörja med helosan sol och solskyddsfaktor för barn etc men jag har inte möjlighet att smörja tilräckligt ofta för att hon inte ska lyckas skrubba bort det och bränna sig ändå :(

så därför testar jag denna! :laugh:

Vad fin Chili har blivit! :love:
Fast det har hon väl varit hela tiden :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka