B
BonRaiz
Sv: Unghästtråd...
Ja, ibland kan det va till nytta...deras beteende
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För när vi skall åka hem fr där vi är....formligen hoppar hon in i trp,n![]()
syrran har nog rätt här när hon säger "monstret" om min söta fröken...
Ja, det är enda sättet för "små barn" att undersöka saker o ting....![]()
En rolig episod för ett par år sen var just en sån där plast, i hagen....
Min som MÅSTE fram o undersöka, sen ev springa, medan HBl,n (stallkompisen)springer hellre direkt....fick riktigt fnatt , när Raiza tar tag i den o skakar sådär som hundar gör....sen slängde hon den på marken igen o börja frenetiskt o trampa på den....
Stollt som en tupp tittar hon på kompisen, som var låååångt borta, och ser ut till o säga "nu kan du komma, den är död"![]()
När hon ätit klart så ställer hon sig vid staketet och utmanar fjorden. Din "söta fröken" försöker se arg och hotfull i ett försök att driva fjorden från sin höhög..![]()
Det var då tanken på några dagars uppfostran i fjordens hage slog mig... Det skulle nog inte skada..
By the way...
Ber alla här att påminna mig om att jag INTE tycker om unghästar... Om jag någon gång i framtiden skulle nämna här att jag är på väg att skaffa en....![]()
![]()
Pirajas unghäst "dödar" också föremål som finns i hagen..
Jag ska minnas detta...antar att du inte längre är intresserad av att ta föl på "söta unghästen"...![]()
Hej!
"B Cool"- vi har träffats några gånger. Jag är sambo med fd ordförande i Gota, vet Du vem jag är nu? Annars kan Du få flera ledtrådar...
Peppan (3-årigt q-sto) och jag rider i skogen ett par ggr i veckan och det går super-bra. Eftersom jag är lite feg har jag inhandlat en barrelrace-sadel med 15" säte som passar min bak, djup sits och på fendrarna är "baksidan upp" på lädret - allt för att jag lättare skall sitta kvar i sadeln om det blir åka av. Än så länge har jag ej fått någon otäck åktur men sadeln är i alla fall underbart skön att rida i.
![]()
I veckan var tränaren som ridit in Peppan här och red ett pass med henne på ridbanan. Vi filmade när han tränade henne, det är verkligen bra att kunna ta fram och titta på senare - minnet är ju kort. Jag skall ta mig i kragen och åtminstone en gång per vecka rida Peppan på banan - jag är ju en inbiten skogsmulle - eller kanske är jag en latmask!
Jobba på med Era unghästar, jag läser den här tråden ofta.
MVH/Carina