Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Alltså verkligen förlåt men den ser ut som en kuk i ansiktet.. Ändå sjukt gullig på något sätt :D
Jag tänkte på en apa, men to each their own :angel:

MONKEY.jpeg

Detta måste ju vara en syrra till lilla fröken storfot tidigare i tråden! Och kolla de svarta örontofsarna 😍 Lite kul också att den ena har långa modellben och den andra små korta ben precis som mina chihuahuamixsystrar har/hade!

Men snacka om att denna omplaceringsverksamheten måste hitta på egna, helt galna, rasblandningar. Det kommer lite exempel snart
IMG_3495.webp

För detta nyllet skriker ju verkligen tax 😅 Det stod iofs mix, men varför inte skriva att den andra delen av mixen med största sannolikhet är någon form av bullhund? De hade ett par ”staffy”, men de som var uppenbart shitbull står inga raser på
IMG_3501.webp

men varför inte skriva att den andra delen av mixen med största sannolikhet är någon form av bullhund? De hade ett par ”staffy”, men de som var uppenbart shitbull står inga raser på

Det där är ju standard hos rescues, har du inte märkt det? De kan lägga ut en hund ut som den mest uppenbara bullmix du kan tänka dig och ändå försöker de påstå att det är en labbekorsning eller liknande. Förmodligen är det pga fördomar mot kamphundar så de tror att de inte blir av med dem annars men alltså... det hjälper varken hundarna eller potentiella intressenter att ljuga. :(

Ytterligare en med bullhundsansikte som ska vara harrier/border collie. Nu ska jag sluta spamma tråden 😅
IMG_3510.webp

Det där är ju standard hos rescues, har du inte märkt det? De kan lägga ut en hund ut som den mest uppenbara bullmix du kan tänka dig och ändå försöker de påstå att det är en labbekorsning eller liknande. Förmodligen är det pga fördomar mot kamphundar så de tror att de inte blir av med dem annars men alltså... det hjälper varken hundarna eller potentiella intressenter att ljuga. :(
Jo, jag vet 😞 Jag var rätt sarkastisk, men jag ser nu när jag läser igen att det inte framgår så bra tyvärr.
Och angående att ljuga så såg jag en stackars hund som blev återlämnad till sheltret tre gånger. Minns inte hur hon såg ut mer än mellanstor och korthårig, men med tanke på alla bullhundsmixar så mycket troligt det. Första gången blev hon tillbakalämnad för hon var döv och det verkade som att sheltret var medvetna om det och ändå inte sa något. En av de andra gångerna var det för att hon var för brötig vilket jag lägger på både sheltret och de som adopterade henne för alla med tillräcklig kunskap för att skaffa hund fattar att en stor ouppfostrad döv unghund från ett shelter mycket troligt är brötig. Sista gången minns jag inte anledningen. Till slut så adoperade en av voluntärerna henne så jag hoppas verkligen att hon fick stanna där sedan!

Inte en specifik bild egentligen, men det dök upp valpar av en ras jag aldrig sett förut på Gumtree. Porcelaine. En fransk typ av hound, och titta så fina de är! Feel free to googla, det här är bara ett random foto. :)

Visa bifogad fil 176551
Jag har aldrig sett någon irl, men visste att de finns och de är så vackra. Jag tycker verkligen om det typiska houndutseendet

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka