S

StarEmma

Hur länge är ponnyn ungponny, och om man har nollat två Lc tex 2003 och startar i vanliga avdelningen, måste man nolla två Lc igen då år 2004 tex??,
 
Ungponny 4-6 år.
4-5 åriga ponnier och hästar för INTE starta avd A.

Eftersom din ponny endast får starta avd A när den är 6 år så kan du alltså bara rida den i avd A även om den är ungponny i ett år.
Enligt TR så står det att på häst ska de nollorna vara tagna samma år som den då får starta i avd A (dvs som 6-åring), det står inget på ponny men jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnade där.
 
det står väl inget om att de måste vara tagna samma år(nollorna allså) i TR? Eller har jag helt fel???!
Det verkar ju lite fel för har ponnyn klarat 2 nollor i tex LC när den är 5 borde den ju rent teoretiskt klara det när den är 6 oxå, eller blir ponnyn sämre om den blir äldre???
 
En häst blir väll heller inte sämre när den blir ett år äldre!
Men så är reglerna. Nollorna ska vara tagna samma år som hästen/ponnyn är 6 år, för att få lov att starta i avd A.
Nollorna ska vara gjorda i samma höjd eller högre för respektive klass i avd A
 
i TR står det faktiskt inget om att ponnyn måste klara det under året den blir 6 år. Det står för häst, men inte ponny. Då borde det betydda att det inte gäller för ponny. Fast man vet ju aldrig med SvRF. Men man ska väl ändå inte vara tvungen att läsa hästdelen, när man tävlar ponny, eller???
 
Jag vet faktiskt inte, det står som sagt på häst men inte på ponny, TR är luddigt som vanligt... :crazy:
 
Jag kanske pratar i nattmössan ang ponny. Men i bland blir man inte klok på TR.
Har i bland ringt till ridsportförbundet för att reda ut vissa saker.
Så är man osäker så är det bara till att ringa dit!
 
Det är samma regler för ponny som stor häst skulle det vara särskilda regler så skriver de ponny..
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
470
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp