Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag märkte häromdagen att Kayos päls vid violkörteln ser lite avskavd ut, vanligt bland whippets. Finns det något man kan göra för att förhindra att han ska bli helt kal där? Något tillskott som kan hjälpa?

Jag märkte häromdagen att Kayos päls vid violkörteln ser lite avskavd ut, vanligt bland whippets. Finns det något man kan göra för att förhindra att han ska bli helt kal där? Något tillskott som kan hjälpa?
För min hund hjälpte Viacutan, men vågar inte säga att det är något undermedel (bara testat på honom).

Blöh. Såg precis att en kommande LC-tävling blir inställd eftersom de inte hittat något fält att vara på (jag antar att det är anledningen iaf). Så otroligt trist. Ska jag ha Aysu kvalad till nästa års EM så behövs minst 4 tävlingar till. Ebrah kanske kan klara sig på 3 till, men det gäller att båda springer bra på alla tävlingar de är med på då...

Jag anmälde precis till en till, och sedan anordnas det 5 till i år. That's it. Den sista tävlingen försvinner för Aysu pga löp, den näst sista kanske försvinner för Ebrah pga löp...

Bläh vad bökigt det är med LC. Ibland undrar jag verkligen varför jag håller på. Det är lååånga resvägar, lååånga dagar och ibland riktigt pissväder, hundarna springer som mest 2x1000 meter (oftast kortare) och allt är dyrt. Ännu mindre förstår jag hur funktionärerna står ut, men jag antar att det är likadant för alla oss: vi älskar helt enkelt att se hundarna göra det de älskar mest.

Just nu är jag dock så trött att jag önskar att största intresset var.. lydnadstävlingar eller något, något som går att göra på nära håll och som inte kostar speciellt mycket.

Blöh. Såg precis att en kommande LC-tävling blir inställd eftersom de inte hittat något fält att vara på (jag antar att det är anledningen iaf). Så otroligt trist. Ska jag ha Aysu kvalad till nästa års EM så behövs minst 4 tävlingar till. Ebrah kanske kan klara sig på 3 till, men det gäller att båda springer bra på alla tävlingar de är med på då...

Jag anmälde precis till en till, och sedan anordnas det 5 till i år. That's it. Den sista tävlingen försvinner för Aysu pga löp, den näst sista kanske försvinner för Ebrah pga löp...

Bläh vad bökigt det är med LC. Ibland undrar jag verkligen varför jag håller på. Det är lååånga resvägar, lååånga dagar och ibland riktigt pissväder, hundarna springer som mest 2x1000 meter (oftast kortare) och allt är dyrt. Ännu mindre förstår jag hur funktionärerna står ut, men jag antar att det är likadant för alla oss: vi älskar helt enkelt att se hundarna göra det de älskar mest.

Just nu är jag dock så trött att jag önskar att största intresset var.. lydnadstävlingar eller något, något som går att göra på nära håll och som inte kostar speciellt mycket.

Jag tror det blir så när man håller på med en numerärt liten sport som kräver stora ytor och mycket funktionärskraft. Vallningen är samma sak - långa resor, dyra avgifter, massa plågsamt frysande ute i pissväder på blåsiga fält och så runt 10 min aktiv tid med hunden... Dessutom så överanmält att det är rena drömmen att få starta två hundar på samma dag.

Men det går ju inte sluta för det :D

Jag tror det blir så när man håller på med en numerärt liten sport som kräver stora ytor och mycket funktionärskraft. Vallningen är samma sak - långa resor, dyra avgifter, massa plågsamt frysande ute i pissväder på blåsiga fält och så runt 10 min aktiv tid med hunden... Dessutom så överanmält att det är rena drömmen att få starta två hundar på samma dag.

Men det går ju inte sluta för det :D
Helt galet det med alltså :D

Med lure coursingen har de ändrat nu, från att lotta vid överanmälning till att helt enkelt stänga anmälan när de fått fullt med anmälningar. Såå nu anmäler jag mig så snabbt som möjligt till allt och tappar kollen på vad jag anmält till, vad som är kvar, vad jag betalat osv. De har inte världens smidigaste system för anmälan heller, men det finns visst en chans att det blir bättre nästa år.

Nu ska jag kolla igenom lite bilder från helgen och sluta fundera på framtiden. Det blir nog bäst så :p

Försökt förklara för sambon att jag önskar "mer hund". Det mottogs inte så bra. Nu fjeskar han för vår Eurasier som tusan.
Cz0rrvr.jpg

Försökt förklara för sambon att jag önskar "mer hund". Det mottogs inte så bra. Nu fjeskar han för vår Eurasier som tusan.
Cz0rrvr.jpg

Du kan få låna en Schäfer av mig och testa på "mer hund". Nära att lämna tillbaka :p

Nä, skämt åt sido. Jag tycker faktiskt inte våra är krävande även om de inte backar för jobb. Fast det där vad som är krävande är ju en smaksak också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 560
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 555
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 519
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025