Ättika för lukten.DET HAR JAG INTE!Skurade sätena i två timmar med specialmedel. Verkar ha funkat halvbra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ättika för lukten.DET HAR JAG INTE!Skurade sätena i två timmar med specialmedel. Verkar ha funkat halvbra.
För min hund hjälpte Viacutan, men vågar inte säga att det är något undermedel (bara testat på honom).Jag märkte häromdagen att Kayos päls vid violkörteln ser lite avskavd ut, vanligt bland whippets. Finns det något man kan göra för att förhindra att han ska bli helt kal där? Något tillskott som kan hjälpa?
Läste om den att den innehöll omega-3 och -6, jag har precis köpt standardt fiskolja som kanske också kan hjälpa då?För min hund hjälpte Viacutan, men vågar inte säga att det är något undermedel (bara testat på honom).
Blöh. Såg precis att en kommande LC-tävling blir inställd eftersom de inte hittat något fält att vara på (jag antar att det är anledningen iaf). Så otroligt trist. Ska jag ha Aysu kvalad till nästa års EM så behövs minst 4 tävlingar till. Ebrah kanske kan klara sig på 3 till, men det gäller att båda springer bra på alla tävlingar de är med på då...
Jag anmälde precis till en till, och sedan anordnas det 5 till i år. That's it. Den sista tävlingen försvinner för Aysu pga löp, den näst sista kanske försvinner för Ebrah pga löp...
Bläh vad bökigt det är med LC. Ibland undrar jag verkligen varför jag håller på. Det är lååånga resvägar, lååånga dagar och ibland riktigt pissväder, hundarna springer som mest 2x1000 meter (oftast kortare) och allt är dyrt. Ännu mindre förstår jag hur funktionärerna står ut, men jag antar att det är likadant för alla oss: vi älskar helt enkelt att se hundarna göra det de älskar mest.
Just nu är jag dock så trött att jag önskar att största intresset var.. lydnadstävlingar eller något, något som går att göra på nära håll och som inte kostar speciellt mycket.
Jag kan skaffa en sån där spinkig sak som bits, vad tror du om det?@Red_Chili Har ju sagt att du måste skaffa någon annan ras ju.![]()
Helt galet det med alltsåJag tror det blir så när man håller på med en numerärt liten sport som kräver stora ytor och mycket funktionärskraft. Vallningen är samma sak - långa resor, dyra avgifter, massa plågsamt frysande ute i pissväder på blåsiga fält och så runt 10 min aktiv tid med hunden... Dessutom så överanmält att det är rena drömmen att få starta två hundar på samma dag.
Men det går ju inte sluta för det![]()
Jag kan skaffa en sån där spinkig sak som bits, vad tror du om det?![]()
Du menar en... hund?! En hundig hund?!Alla spinkisar är sak samma.Skaffa en icke-spink.
Försökt förklara för sambon att jag önskar "mer hund". Det mottogs inte så bra. Nu fjeskar han för vår Eurasier som tusan.![]()
Försökt förklara för sambon att jag önskar "mer hund". Det mottogs inte så bra. Nu fjeskar han för vår Eurasier som tusan.![]()
Han får väl behålla henne som sin hund och så skaffar du en valp.![]()
Om det hde varit så enkelt.![]()
Jag har en jättefin 13 månaders schäfer som behöver nytt hemOm det hde varit så enkelt.![]()
Det är väl bara att säga, "vill du ha kvar hunden så får du ha kvar den och så tar jag en ny!"
Båda nöjda och glada.![]()
Jag har en jättefin 13 månaders schäfer som behöver nytt hem, snäll, mjuk och fullt med energi utan att bli överdrivet jobbig av en vilodag.