Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag komma med ett tips angående avlämningarna @AraSlei ? :)

Och både Ladda och Floyd är så duktiga! :)

Jättegärna! :) Jag har kört lite nostarget i köket hemma, men annars har jag låtit honom hållas med avlämningarna. De blir långsamt bättre (för några veckor sedan tog han stora lovar om ryggen på mig), men tips är alltid välkommet.
Igår testade jag att backa lite i mottagningen, det kändes som att det gav bra effekt :)

Och tack :love:

Senast ändrad:
Ok, att kolla på Bagges hemlösa.. på jobbet var kanske inte helsmart :cry:.
Jag var rädd att det skulle vara lika pajjigt som Mitt liv som Valp men VILKET mysigt program det var :love::love:, .
Hoppas att serien fortsätter i samma stil och att den kan få folk att adoptera därifrån istället för att importera gathundar.

Nu kan jag vara helt ute och cykla, men när jag ser filmen så ser det liksom ut som om du sträcker dig efter dummyn? För mig känns det då
som om det är den som är prio ett och den du tar emot. Istället tänker jag att du kanske ska släppa avlämningarna ute lite grann och fila mer inomhus. Så när ni är ute är det Floyd du tar emot - alltså inte försöka få tag i dummyn utan få Floyd att vara bäst i världen och vilja visa dummyn för dig för att han har gjort något så himla bra? Så gör liksom inte själva dummyn så viktig ett tag utan bara fånga upp den om han droppar eller ta den efter en stund?

Förstår om det kanske är annorlunda med wachtlarna om de kanske inte har ett lika stadigt grepp om dummyn men det känns som om Floyd har rätt bra koll och att ni har förutsättningarna för att ev träna mer stadga om han skulle spotta (vilket jag tänker att han troligtvis inte gör när han är världens bästa som håller dummyn)

Om det känns som om jag är helt ute och snurrar så kan du bortse från det här :) Men det är vad jag tänker när jag ser själva avlämningen på filmen :)

Nu kan jag vara helt ute och cykla, men när jag ser filmen så ser det liksom ut som om du sträcker dig efter dummyn? För mig känns det då
som om det är den som är prio ett och den du tar emot. Istället tänker jag att du kanske ska släppa avlämningarna ute lite grann och fila mer inomhus. Så när ni är ute är det Floyd du tar emot - alltså inte försöka få tag i dummyn utan få Floyd att vara bäst i världen och vilja visa dummyn för dig för att han har gjort något så himla bra? Så gör liksom inte själva dummyn så viktig ett tag utan bara fånga upp den om han droppar eller ta den efter en stund?

Förstår om det kanske är annorlunda med wachtlarna om de kanske inte har ett lika stadigt grepp om dummyn men det känns som om Floyd har rätt bra koll och att ni har förutsättningarna för att ev träna mer stadga om han skulle spotta (vilket jag tänker att han troligtvis inte gör när han är världens bästa som håller dummyn)

Om det känns som om jag är helt ute och snurrar så kan du bortse från det här :) Men det är vad jag tänker när jag ser själva avlämningen på filmen :)

Mycket bra poäng, nu när du säger det ser jag det också tydligt. Helt klart att jag tar emot dummien i stället för honom!
Jag gör ju så med tennisbollar, dvs låter honom ha dem längre och bara klappar om honom, och dem håller han ju superfint utan att droppa. Tänk så hemmablind man kan bli! Tack för jättebra input :bow::heart

Inte konstigt att tennisbollarna har ett högre värde än dummiesarna, slog det mig nu... :cautious:

Ok, att kolla på Bagges hemlösa.. på jobbet var kanske inte helsmart :cry:.
Jag var rädd att det skulle vara lika pajjigt som Mitt liv som Valp men VILKET mysigt program det var :love::love:, .
Hoppas att serien fortsätter i samma stil och att den kan få folk att adoptera därifrån istället för att importera gathundar.
En grej som jag gillade var att de här misskötta hundarnas värdighet liksom återupprättades. Den lille pommen med rutten mun, när han låg på operationsbordet fick han vård och behandling som om han var kungens hund. Det värmde i hjärtat. :love:

Åh vad fint om jag kunde hjälpa till :) Ni är ju så himla duktiga, både du och Floyd, så jag antar att det lätt går lite fort just för att ni kan och vill så mycket? :) :love:

Hur som helst tycker jag ni är fantastiska! (Och jag är glad för att det inte finns några filmer från när Svansson appoeterade i den åldern :o vi har lärt oss lite sedan dess :D)

Åh vad fint om jag kunde hjälpa till :) Ni är ju så himla duktiga, både du och Floyd, så jag antar att det lätt går lite fort just för att ni kan och vill så mycket? :) :love:

Hur som helst tycker jag ni är fantastiska! (Och jag är glad för att det inte finns några filmer från när Svansson appoeterade i den åldern :o vi har lärt oss lite sedan dess :D)

Det gjorde du verkligen!
Jag tror att jag började låsa lite på avlämningarna när han började spotta ut dem framför mig (för att få godis.. Jäkla godisgris :p ), innan dess har jag liksom inte brytt mig så mycket om dem utan tänkt att det ordnar sig. Han har ju aldrig visat tendenser till att vilja behålla dem själv utan har alltid kommit direkt till mig, även om han rundat mig lite väl stort emellanåt :p
Men när han började spotta ut dem blev jag nog orolig för att befästa det, så jag tror att det var där jag började lägga fokus på att ta emot dummien innan han spottade ut - i stället för att för att motarbeta det genom att få honom att känna sig superstolt. Vilket ju är en mycket mer effektiv metod :D
Sedan jag tog bort godiset vid avlämningarna så har jag ju inte längre problem med att han spottar ut dem, så det är ju egentligen inget problem längre ens :p Sedan tappar han dem emellanåt när han är slarvig, men innan spottade han ju verkligen ut dem :laugh:

Men tack, vad gullig du är :love: Jag är övertygad om att det såg fint ut det också :D

Ja, för Hundstallet har i princip inga som är intresserade av deras hundar.
Verkligen? Det lät ju inte så igår, och det låter inte så på deras hemsida heller. De skriver:

"Glädjande nog är fler personer intresserade av hund från oss än det antal hundar vi omplacerar och därför kan det ta lite tid innan du får ett erbjudande. Tyvärr kan vi inte heller lova dig att du kommer att få adoptera en hund."

Såå skönt.... Fenna gjorde sista hälsotestet idag vilket var ögonlysning och ögonen var fläckfria. Nu är alla hälsotester gjorda hon är "fläckfri" på alla hörn och kanter, nu är det bara ögonlysning som ska göras om, om 2 år bara som en extra check för att se att inte finns några förändringar. :)
Veterinären berömde även mig och Fenna att hon var så trevlig, hade inga problem med hanteringen förutom att hon inte ville sitta still med det är normalt om man heter Fenna. :D Vetten hade tyvärr stött på en hel del "otrevliga" kooikrar så hon tyckte det var trevligt att det dök upp en som inte bryr sig om hanteringen. :p
18034383_1869737199719154_7461707750956533595_n.jpg

Alltså att jag inte lagt fårskinnsfällen i Tinjas bädd tidigare... Den brukar ligga på golvet, och hennes bädd under skrivbordet. Hon brukar oftare ligga vid mina fötter på golvet eller på ryamattan än i bädden. När hon vill gräva så går hon gärna till fällen och gräver runt lite.

Sen flyttade jag runt lite och fällen hamnade i bädden vid garderoben.. Och hon ÄLSKAR det :rofl: Plötsligt ligger hon ofta i bädden och sover, hon gräver runt mycket mer och verkar helnöjd med att kunna gräva ner sitt rådjurshorn i bädden.

Det sliter ju en del på fällen som kostade 700kr, men det är det värt :love:

Låter som att det börjar bli dags att fundera på kastrering. Jobbigt för alla om hon ska löpa så oregelbundet, ofta och länge.
Ja, jag hade ju tänkt att det skulle bli kastrering till hösten om löpen fortsätter vara lika täta, hade gärna velat att hon hinner mogna lite mer först (hon blir 2 i november), men nu funderar jag på om det vore bättre att få det gjort innan sommaren. Väntar på att min djurklinik ska ringa upp så att jag kan diskutera det med dem. :)

Puh... igår var det slappt på jobbet. Idag är det helt raka motsatsen... Det ska bli skönt att sätta sig i morsans soffa i eftermiddag, mysa med hundarna resten av dagen och proppa i sig glass.

Så imponerad av hundarna som sköter sig exemplariskt trots att de fått vara ensamma mycket(!) idag och inte fått någon riktigt rejäl motion (bara längre rastningsrunda). De fick sitta i bilen en stund för att kunna titta lite mer på omvärlden och njuta av solen, var lite rädd att Ebrah skulle tugga på bilen då, men inte ens det gjorde hon.

Min hund har sedan förra fredagen fått känna på hur livet skulle vara om matte inte jobbade parallellt med studierna :devil: Idag är första träningsfria dagen och hon sover fortfarande :rofl:
Nästa vecka är jag i Sundsvall så då får hon vila upp hjärnan, märkts nu i onsdags och på kursen igår att nått nyinlärning är det inte frågan om när hon fått arbeta så mycket. Hur eller hur, det är ingen schäfer jag har. 1-2 pass rallylydnad i veckan är precis lagom + detaljpet hemma för att det ska kunna bli kvalité i träningen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 643
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 672
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 596
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka