Uppdatering av forumet 2.1.1

Jag kommer inom kort genomföra en mindre uppdatering av forumet.
Förhoppningsvis går det smidigt. Tanken är att den skall rätta till de problem som uppstod vid den senaste lite större uppdateringen.
Återkommer.
 
Nu är uppdateringen genomförd. Jag återkommer med lite mer info under morgondagen.
Skriv gärna här om ni hittar något som inte verkar vara som det skall.
 
En av de saker som har fixats är snabbheten för smiley/emoji-menyn.

Samt att den numera använder en smiley i första hand om samma kod även finns för en emoji.

Man kan även börja skriva koden : följt av två bokstäver för att få förslag på smileys/emojis.
 
Jag har problem med att logga ut @Gunnar . Jag får bara meddelandet: "
Hoppsan! Det uppstod lite problem.
Ett säkerhetsfel uppstod. Klicka på bakåt, uppdatera sidan, och försök igen."

På bakåt kan jag inte klicka när jag uppdaterar sidan så är jag fortfarande inloggad. När jag försöker logga ut igen så uppstår samma text, alltså efter jag uppdaterat sidan och försökt igen. Har uppstått flera gånger för mig iallafall. Kan lägga tll att jag använder dator och Firefox, har också testat i Chrome där samma problem har uppstått. Dock verkat det inte vara riktigt varje gång men tillräckligt ofta för att det ska bli irriterande.
 
Jag provade precis och för mig fungerar det att logga ut.

Någon annan som har problem?

Kanske du kan prova rensa webbläsarens cache @nickan1 ?
 
Jag provade precis och för mig fungerar det att logga ut.

Någon annan som har problem?

Kanske du kan prova rensa webbläsarens cache @nickan1 ?

Har gjort inställningen på webbläsaren så att cachen rensas automatiskt varje gång jag stänger den så det borde inte vara problemet. Detta problemet uppstår inte varje gång för mig med utloggningen men ibland och har kommit efter den sista uppdateringen. Har inte hittat någon gemensam nämnare tyvärr när det uppstår.
 
För mig funkar buke inte alls på datorn (äldre version av safari och google chrome) efter uppdateringen :arghh:
 
Är chrome uppdaterad, annars gör det, alla webbläsare bör uppdateras om inte annat för att öka säkerheten?
Nej, det är inte uppdaterat. Jag vet att det bör göras, men krånglar av någon anledning på min dator så måste i så fall avinstallera hela chrome och sen installera om den igen, och då vill jag först spara alla mina bokmärken någonstans, och därför blir det aldrig av att jag uppdaterar p g a för stort projekt. Men det är säkert nyttigt för mig att spendera mindre tid på buke ändå så... :angel:
 
Nej, det är inte uppdaterat. Jag vet att det bör göras, men krånglar av någon anledning på min dator så måste i så fall avinstallera hela chrome och sen installera om den igen, och då vill jag först spara alla mina bokmärken någonstans, och därför blir det aldrig av att jag uppdaterar p g a för stort projekt. Men det är säkert nyttigt för mig att spendera mindre tid på buke ändå så... :angel:
Du kan enkelt spara alla bokmärken inne på bokmärkeshanteraren sen importerar du enkelt alla igen. Snabbt å smidigt å kommer tillochmed i rätt ordning :up:
 
Det är ju ganska irriterande att när man loggat ut, så står man ändå som inloggad, fastän man är utloggad.

Det är också väldigt irriterande att man ser att någon skrivit ett inlägg för x minuter sen, men när man klickar in på tråden, så finns inte inlägget där. Eller som nu; jag postar i min valptråd, men inlägget "finns inte" fastän man tydligt ser på hundsidan att jag nyss postat ett inlägg...

Det är ju inte direkt en förbättring att sånt (utloggning och inlägg) fördröjs med ett flertal minuter.
 
Det är ju ganska irriterande att när man loggat ut, så står man ändå som inloggad, fastän man är utloggad.

Det är också väldigt irriterande att man ser att någon skrivit ett inlägg för x minuter sen, men när man klickar in på tråden, så finns inte inlägget där. Eller som nu; jag postar i min valptråd, men inlägget "finns inte" fastän man tydligt ser på hundsidan att jag nyss postat ett inlägg...

Det är ju inte direkt en förbättring att sånt (utloggning och inlägg) fördröjs med ett flertal minuter.
Det är inte bra om det är på det viset, men det är inget jag sett och vad jag vet har bara en annan användare rapporterat något liknande.
När jag skriver inlägg kommer de upp direkt, när jag loggar ut är jag utloggad direkt.

För de som inte är inloggade finns det numera en "gästcache". Vilket snabbar upp sidorna en hel del för de som inte loggat in. Det kan dock ibland innebära att de ser en sida cachad sedan några minuter tidigare. Att detta skulle kunna spilla över på inloggade användare förvånar mig mycket.

Det vore jättebra om ni som har liknande problem skrev här så jag får reda på det. Vilken webbläsare på vilken typ av enhet använder ni. Kanske det är något där som beter sig annorlunda.
 
Det är inte bra om det är på det viset, men det är inget jag sett och vad jag vet har bara en annan användare rapporterat något liknande.
När jag skriver inlägg kommer de upp direkt, när jag loggar ut är jag utloggad direkt.

För de som inte är inloggade finns det numera en "gästcache". Vilket snabbar upp sidorna en hel del för de som inte loggat in. Det kan dock ibland innebära att de ser en sida cachad sedan några minuter tidigare. Att detta skulle kunna spilla över på inloggade användare förvånar mig mycket.

Det vore jättebra om ni som har liknande problem skrev här så jag får reda på det. Vilken webbläsare på vilken typ av enhet använder ni. Kanske det är något där som beter sig annorlunda.

För mig är det så hela tiden, varje gång jag loggar ut och i princip med varje tråd där det kommit in nya inlägg. Har chrome, senaste versionen, rensar cachen med väldigt jämna mellanrum på buke nu sen uppdateringen (vilket inte hjälper ens om jag gör det flera gånger direkt efter varandra.)

Ser de inläggen när jag postat dem och är kvar i tråden, men om jag klickar ut mig från tråden och går in i den igen så syns inte inlägget jag nyss postat :meh: Samma med andras inlägg, ser i forumet att nytt/nya svar finns, men när jag klickar på tråden så syns inte de inlägg som blivit postade under de senaste minuterna.

Sjukt störigt!
 
Jag röstar emot utökning, känns rörigt bara! Hjärta har vi ju redan dessutom (i ögonen på lilla gubben) och bockande gubben är ju typ samma som en like ändå.
Om någon mår dåligt och man vill skicka ett hjärta bara.
:love: blir lite fel då.
Bow är att man håller med inlägget. Eller mer huvudet på spiken. Tumme upp betyder egentligen bara att man gillar inlägget. Inte att man håller med.
Tänkte om man ändå ska uttöka symbolalternativen eller hur det är tänkt.
 
Om någon mår dåligt och man vill skicka ett hjärta bara.
:love: blir lite fel då.
Bow är att man håller med inlägget. Eller mer huvudet på spiken. Tumme upp betyder egentligen bara att man gillar inlägget. Inte att man håller med.
Tänkte om man ändå ska uttöka symbolalternativen eller hur det är tänkt.
Men jag tror det blir för plottrigt och riktigt så specifikt måste man ju inte kunna gilla inläggen. Tycker jag då :).
 
Om någon mår dåligt och man vill skicka ett hjärta bara.
:love: blir lite fel då.
Bow är att man håller med inlägget. Eller mer huvudet på spiken. Tumme upp betyder egentligen bara att man gillar inlägget. Inte att man håller med.
Tänkte om man ändå ska uttöka symbolalternativen eller hur det är tänkt.
Det går ju utmärkt att använda sig av kommentarsfunktionen då, också. Håller med @niphredil om att det lär bli för plottrigt, vi kan redan säga väldigt mycket med gillafunktionen, kan väl inte vara nödvändigt att behöva säga allt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Kommer genomföra en uppdatering av forumprogramvaran snart, det handlar framförallt om buggrättningar. Förhoppningsvis fungerar allt...
Svar
3
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 798
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp