Uppdateringsrutan försvinner inte

Emtherlia

Trådstartare
Jag har en iPad 2 (wifi + 3G) som har hängt sig.

Det är en uppdateringsruta när jag trycker igång skärmen där det står:
"Uppdatering av operatörsinställningar
Det finns nya uppdateringar tillgängliga, vill du uppdatera dem nu?"

Men jag kan inte få bort rutan. Inget händer när jag trycker på "Inte nu" eller "uppdatera" och jaq kommer liksom inte åt några andra knappar om jag inte trycker bort rutan (som ju inte går). Går ej heller att stänga av. Har kopplat in den i datorn och uppdaterat iPaden men rutan är fortfarande kvar.:confused:

Hjälp?

Sv: Uppdateringsrutan försvinner inte

Kör en fabriksåterställning.

Gissar att du gör detta som på iPhonen Håll in on-knappen o home-knappen samtidigt i minst 10 sek (den ska starta om sig innan du släpper).

Jo det kan jag ju göra men försvinner inte allt då? Alla appar och hur långt jag kommit i spelen (apparna)?

Jo det kan jag ju göra men försvinner inte allt då? Alla appar och hur långt jag kommit i spelen (apparna)?

Om du gör en säkerhetskopia på din iPad i iTunes kan du återställa den till samma skick som den var innan felet uppstod, men har man ingen säkerhetskopia måste man börja om helt från början.
Lärdom av detta: Se till att ha en backup på din iPad i iTunes!

hmm, har man inte det automatiskt? Eller hur gör man en backup i iTunes?

Och en till fråga; nu när jag ska ladda ner appar från appstore på iPaden står det att den inte kan ansluta till iTunes men det funkar finfint på datorn, vad är det för inställning som försvunnit?

Markera din iPad i iTunes, högerklicka och välj "Säkerhetskopiera", klart.
Exakt vad säger den när du ska ansluta till app store? Kör du via wifi eller 3G? Om du kör senaste iOS 5.1 så finns det en inbyggd spärr på 3G på max 50MB för program. Vill du ladda ner program över 50MB måste du ansluta till wifi.
Men vi måste få mer detaljerad info för att kunna undersöka det närmare.

Hmm verkar som att min iPad bara drev med mig igår för nu funkar det finfint igen, urlöjligt! Tack för hjälpen, jag återkommer om den börjar irritera mig igen :P

Fast jag har för mig att det första som händer när man gör återställningen via iTunes är att man får frågan om man vill säkerhetskopiera först, så det är alltså ingen fara.

Om man bara resetar direkt på ipaden - har jag för mig - så händer inget som helst med appar eller annat. Däremot löser sig såna där irriterande smågrejer som TS råkade ut för. Jag har bara gjort det en gång men tror inte att jag tappade något. Det gör man ju inte på iPhone heller vid en reset.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 056
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 898
Senast: Uttern
·
IT & mobiler Min dator har kraschat!! :eek: ... Fick en ny laptop, Lenovo modell dyrare, av pappa strax efter jul, i början av januari nu 2019. Allt... 2
Svar
22
· Visningar
5 127
Senast: Hejsan.
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara... 2
Svar
28
· Visningar
4 719
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet