Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 83573

Uppfödargrupp med shetland sheepdogs från 1947. Alltså... de ser ju riktigt läckra ut. Tycker det är kul med sådana här gamla bilder, samtidigt som man blir så otroligt frustrerad.

Titta på våran Sheltie, typ 11 kg liten :D:p
262790854_10158724946023666_3596493352454488225_n.jpg
 
Någon mer som har en snöätande hund?
Samma visa varje vinter! Hanen äter snö maniskt trots att han dricker vatten som vanligt. Det resulterar i diarré och blod i avföringen :(
Är du säker på att det är just snön och inte att han får i sig skräp eller så som gömmer sig i snön? Mina äter snö istället för att dricka tex när de sprungit, och det har aldrig gett några som helst bekymmer.
 
Visa bifogad fil 83573

Uppfödargrupp med shetland sheepdogs från 1947. Alltså... de ser ju riktigt läckra ut. Tycker det är kul med sådana här gamla bilder, samtidigt som man blir så otroligt frustrerad.
De ser ut i pälsen som min gjorde kring halvåret ☺️. Nu är han lite pälsigare men tack och lov inte så långtjockhårig som jag sett att en del andra shelties är. Fast visst är det rätt mycket ändå 🙂.

Jag gillar pälsar där man ser hela hundens exteriör!
 
Är du säker på att det är just snön och inte att han får i sig skräp eller så som gömmer sig i snön? Mina äter snö istället för att dricka tex när de sprungit, och det har aldrig gett några som helst bekymmer.
Möjligt att han får i sig en del lera, vi har ju inte så mycket snö så ”gnagar” i sig från marken. Har koll på honom under promenader men när han går lös ute är han inte under samma uppsikt.
Brukar knacka på rutan när jag ser att han står och äter.. ;)
 
Någon mer som har en snöätande hund?
Samma visa varje vinter! Hanen äter snö maniskt trots att han dricker vatten som vanligt. Det resulterar i diarré och blod i avföringen :(
Mina äter massor med snö men då dricker de ingenting inne iofs. De mår prima men måste ut och kissa oftare. 😅
 
Om hunden hade kunnat prata hade vi nog haft ungefär följande konversation för en stund sedan:

Hunden: Men jag vill inte gå åt det hållet. Det är lilla kvartersrundan, den är mindre än tio minuter. Jag vill i alla fall gå stora kvarteret och lukta!

Matte: Vi har inte mer tid just nu.

H: Men vi har ju inte gjort någonting idag, jag har ju bara legat på soffan.

M: Vi var faktiskt och gick en timmes promenad i förmiddags och du fick springa mycket lös.

H: Men det var ju jäääättelänge sen.

M: Nu går vi.

M: Inte den pinnen, den har taggar.

H: Men det finns ju inga andra pinnar på den här rundan. Vad ska jag göra då?

M: Du har massor med pinnar i trädgården. Och vi ska åka och träna i hundhallen senare.

H: Det är ju gamla pinnar. Och vaddå "senare"? Det gills inte om jag har tråkigt nu!

Hon ligger och tjurar lite just nu, trots att hon fick tugga lite på en gammal pinne innan vi gick in.
 
Jag har arbetat röven av mig pga personalbrist sen typ den 20e dec. Detta betyder att Ammo inte fått träna eller gå sina normala långrundor på 3 veckor.
Han tar det det bra, men det märks att han är understimulerad. Hemma märks det inte supermkt men ute däremot 😅 Inne är han omväxlande klängig och sur som fan (dvs "Ååh klappa mig *man klappar* RÖR MIG INTE *man slutar* åååh klappa mig???". Ja, han har två sidor som krockar ibland 😂 🤷‍♀️ )

Ute däremot: Han är ännu sämre än vanligt på koppelgående, springer som en dåre när han är lös och mer saker/folk än vanligt ska dra åt helvete. Understimulansen tsm med min trötthet har även gjort att han tagit på sig ännu mer att försvara mig, igår skulle han ta en man med en stor kasse som han svingade med bakom oss. :angel: Tur man har bra reflexer efter 6.5 år med den här idioten 😂
Är så skönt att vara ledig i helgen så vi ska kunna bränna lite energi!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 244
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp