Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan. Ebrah väckte mig för att hon ville ha mer vatten. Nu kan jag inte somna om för jag bara tänker på allt med Aysu och gråter konstant... Får hoppas att hon är piggare imorgon, och att helgen blir ok och att veterinären har något positivt att säga när vi pratar på måndag. Nu borde jag bara sova. Är så sjukt trött egentligen. Ebrah ligger på mig nu och har somnat igen. Världens mysigaste lilla saluki...
 
IMG_20220204_103820_201.jpg

Hunden funderar nog starkt på att byta matte just nu.
Först hittar hon en rådjursklöv på promenaden som inte fick följa med hem. Sedan fick hon duscha trots att hon bara gått i lera och inte rullat sig det minsta lilla. Och trots att hon pekade med nosen på handduken i hallen flera gånger för att tala om att det räcker att torka med den.
 
Kollade lite på regnoverall till Lily. Hennes jacka blev blöt rakt igenom idag, bara av vattnet som skvätte upp underifrån... Litet problem bara: hon är så liten :rofl: Det är hopplöst att hitta något begagnat. Jag kollade därför på tex hurttas overall, med tanken om att kunna sälja på tradera när hon växt ur den. Men, den som är lagom lång är 84cm runt bröstkorgen. Lily är lite drygt 50cm runt bröstkorgen och skulle kunna ha en overall som är max 60 runt... Det är rätt stor skillnad mellan 60cm och 84cm. Och ska jag sy om så blir det snudd på omöjligt att sälja vidare sedan. Får hoppas att hon kan klara sig ändå.
 
Kollade lite på regnoverall till Lily. Hennes jacka blev blöt rakt igenom idag, bara av vattnet som skvätte upp underifrån... Litet problem bara: hon är så liten :rofl: Det är hopplöst att hitta något begagnat. Jag kollade därför på tex hurttas overall, med tanken om att kunna sälja på tradera när hon växt ur den. Men, den som är lagom lång är 84cm runt bröstkorgen. Lily är lite drygt 50cm runt bröstkorgen och skulle kunna ha en overall som är max 60 runt... Det är rätt stor skillnad mellan 60cm och 84cm. Och ska jag sy om så blir det snudd på omöjligt att sälja vidare sedan. Får hoppas att hon kan klara sig ändå.
Spraya impregnering! Det borde stoppa någorlunda åtminstone. Och I värsta fall, sy ett regntäcke att ha ovanpå overallen, som bara har vattenavvisande/regntätt tyg.
 
Har precis tränat lite med hundarna i vardagsrummet :D Vi hade minimalt med plats, för jag satte upp kompostgaller som stopp för de som inte skulle träna eftersom inte alla lärt sig vänta än. Men, det blev riktigt bra ändå!

Aysu var SÅ glad, otroligt energisk och full fart på alla sätt :heart Hon fick göra så många tricks jag kom på att göra på så liten yta och så lekte vi lite med kaninskinnet också.

Lily visade att hon faktiskt kan det där med sitt och stå nu, och lekte glatt hon med.

Ebrah var också hur glad som helst och fick mig att åter igen tänka på att det vore kul att tävla rally igen. Hon är så fokuserad på ett sätt jag inte varit med om direkt med andra salukis. Vi testade därför med att jag gömde leksaken i en hylla och kastade fram den först efter ett tag. Det gick galant det med.

Duktiga, duktiga små salukis :D Och som tur var så filmade jag allt. Ska kika på det senare. Nu ligger Ebrah och sover, Aysu leker med en pipleksak och Lily står i fönstret. Själv ska jag försöka ordna lunch.
 
Jahopp, nu inser man igen att man har en Milou. Han har lärt sig öppna lådan till papperskorgen och sorteringen. Jag förstod först inte var allt han bar runt på kom ifrån men sen förstod jag att det var soplådan han fattat grejen med vilken borde vara omöjlig för en hund i hans storlek att rubba. Har fixat lite med den så jag tror inte han kommer åt mer nu.

Bara för att man stängt ner en källa till hyss hittar han självklart en ny. Har börjat dricka te med lite honung i och det tyckte Milou var lockande idag så när jag gick på toa tänkte jag ju inte att den dumma lilla hunden skulle slurpa i sig te från min kopp som stod på bordet. Han kräktes upp allt fast han måste fått i sig minimalt med honung.

Vad man än gör så hittar han på något nytt. Tur att han är så söt.
 
Såg till att ensamhetsträna valpen lite och gå till affären. Hundarna var då instängda i sovrummet och jag gick direkt till köket för att packa upp osv innan jag gick till dem.

Innan jag var tillbaka hos dem så hörde jag ett vilt pipande från en pipleksak. Det lät som Aysus sätt att leka med den, men det var ju valpen som hade somnat nästan på leksaken... Jag gick in i sovrummet och jodå, där låg Aysu med pipleksaken, hur glad som helst :love: De andra två låg och sov och lyfte inte ens på huvudet när jag kom in :rofl:
 
Hemma från dialys. Matade hunden och mig själv. Fick övertala honom att gå ut och rasta sig. Sen vill han upp i mitt knä. Passade på att klippa bort några tovor bakom öronen. Han protesterade inte och när jag var klar låg han kvar helt avslappnad :jawdrop:

Nu sover mitt ena ben men jag försöker härda ut. Min "rör-mig-inte"-hund får ligga kvar
 
Hemma från dialys. Matade hunden och mig själv. Fick övertala honom att gå ut och rasta sig. Sen vill han upp i mitt knä. Passade på att klippa bort några tovor bakom öronen. Han protesterade inte och när jag var klar låg han kvar helt avslappnad :jawdrop:

Nu sover mitt ena ben men jag försöker härda ut. Min "rör-mig-inte"-hund får ligga kvar
Hahaha.
Gosestunden avbröts abrupt.

Kände att låret under hans rumpa kändes annorlunda och inser att han har hela rumpan full av diarre. Plus en rejäl klump avföring intrasslad i pälsen

Ner med hunden, av med byxorna. Samt beväpna mig med sax och började klippa bort bajset.
Uäck
 
Idag har vi inte tränat några tricks eller så. Resultatet? Aysu skuttar runt med pipleksak hur mycket som helst :D Hon har tråkigt! Hon ville gärna med på långpromenad idag, men sprang inte direkt något. Hon verkar ändå ha energi. Känns bra :)
 
Stora hunden njuter av lugnet, och det gör jag också. Terrorn är med husse på spelkväll och jag känner att det var himla nyttigt för oss att få den här kvällen. Nu ligger Skrället bredvid i soffan med huvudet på mitt ben och det känns som en välbehövlig påminnelse om livet innan Valpor. Terrorn får ju sin egentid på våra träningar, men eftersom Skrällets intresse i träning numera är rätt obefintligt så blir det ju sällan egentid för honom på samma sätt. Hans bästa snarare just det här; ligga bredvid i soffan i timmar ❤️
DSC_1561.JPG
 
Dom flesta hundarna gnyr lite i sömnen och rör sig lite och verkar oroliga eller att det rycker lite i kroppen.

Men hur sover en hund som Milou? Jo jag var tvungen att kika efter om han verkligen sov och det gjorde han. Det lilla busfröet ligger i soffan och viftar frenetiskt på svansen, så att svansen verkligen slog ner i soffan. Och när jag tittade på honom så såg han så glad och nöjd ut.:D
 
Dom flesta hundarna gnyr lite i sömnen och rör sig lite och verkar oroliga eller att det rycker lite i kroppen.

Men hur sover en hund som Milou? Jo jag var tvungen att kika efter om han verkligen sov och det gjorde han. Det lilla busfröet ligger i soffan och viftar frenetiskt på svansen, så att svansen verkligen slog ner i soffan. Och när jag tittade på honom så såg han så glad och nöjd ut.:D

Haha, det är så gulligt, min yngsta viftar också ofta kraftigt på svansen när han sover. :)
 
Tillbringat förmiddagen i skogen med Torsten och två av grannens sharpeitikar. Grannen hade sina i koppel och Torsten fick gå lös.
De har ju träffats förut men då med staket emellan.

Intressant att se hur de agerade. Torsten som brukar springa i förväg höll sig nära invid mig Ena tiken var väldigt itresserad av honom och pep. Den andra var cool och brydde sig inte så mycket, inte ens när Torsten började gå i hennes bakhasor och nosa henne i rumpan.

Det tog ett tag men sen lämnade Torsten fokuset på oss och började strosa runt som vanligt. Med nosen i backen och gärna en 15 meter före. Tikarna coolade också ner sig och började sniffa i luften och intressera sig för omgivningen.

Vi var ute i nära två timmar och det var nyttigt för alla våra djur. Varken Torsten eller sharpeierna brukar träffa andra hundar.
 
Var och tränade i inomhushall i fredags med Nessie och Tay var med som sällskap. Tränade igenom de flesta moment i lydnad med Nessie och hon körde rutan för första gången på länge men det gick helt klockrent. Syster var med och hon tränade sina också och vi körde lite budföring med alla hundarna. Tay var iväg på kvällen sen med husse på agility kurs.
Husse åkte iväg på lördagen på en egen tur med Tay och promenerade och jag tog resten av hundarna ut på en längre tur hemma (det var soligt!).
Igår hade vi lite födelsedags firande och syster kom över och vi gick ut och släppte Nessie och Tay med hennes hundar på fälten.
Har tränat doft markering med Nessie varje dag nu nästan och hoppas på att det ska ge utdelning i vittringen sen.
Har varit hundvakt i en vecka snart då mamma opereras idag, Tay och han har otroligt kul ihop då de är ganska jämnstora och jämngamla.

Qila, Nessie, Nano och Tay igår (två hundar var kvar hemma)
20220206_111456.jpg
 
Har pratat med veterinären och i princip bestämt att vi fortsätter behandla Aysu trots allt. Hon har svarat så bra på senaste behandlingen och varit på topphumör sen i fredags, jag kan inte ge upp allt än. Nu väntar dessutom en period där det ska vara Aysus favoritväder, så jag gissar att hon kommer vara väldigt glad förutsatt att hon mår ok. Ska oavsett se till att gå skogspromenader så mycket hon orkar, för det känns som om det kan gå väldigt snabbt åt fel håll nu och jag vill att hennes sista tid ska bli så bra som möjligt :heart
 
Blir ingen valp här om 4 veckor som tänkt, den lilla damen har utvecklat ett tämligen rejält överbett tyvärr :down:
Kommer garanterat fler tillfällen, men det är trist som tusan för såväl linje som individkombination är väldigt intressant och hon är billigt fin i övrigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 384
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 347
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp