Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.

tuaphua

Trådstartare
Jag tänkte på @tanten s Torsten som inte hittade in runt huset.
Min illbatting fintade sin husse istället. 😂
När hon och jag är på tomten så springer vi och leker en del. Vi har en stor buske som jag brukar gömma mig bakom och hon jagar. Så fintar jag henne och byter varv etc. Det tycker hon är jättekul.
När hon springer med husse ute så fintar HON honom runt busken istället. Alla övriga fintar jag gör verkar hon också köra på honom. 😅
Hon är så kul den där lilla busen!

Igår när sambon skulle åka iväg en sväng hörde jag honom gå ut medans jag var på toaletten. Sen lät det som han kom in med ngt från bilen som han släpade. Insåg sedan att bilen nu körde iväg medans släpande fortsatte. Kliver in i köket där valpen släpar runt, runt på sin mjuka hundbädd. Det var betydligt skojigare att leka med än leksaken i sängen. 🙄😂

Nöjd valp:
IMG_7846.jpg
 
Nu har semestern börjat och det är två läger och två tävlingar inplanerade för mig och hunden. På två av dem lånar vi föräldrarnas husbil. Imorgon åker vi på två dagars rallylydnadsläger, men där är det boende på kursstället. Sitter och gör packlista för att inte glömma något.
 
Torsten bar in en planteringskruka från altanen. Nu ligger han och gruffar på den.

Jag har aldrig haft en så ljudlig hund tidigare. Han kan ligga för sig själv och småskälla. Eller kvida ynkligt utan någon synbar anledning alls.

Nu har han börjat knorra istället.

Jag kliar mig i huvudet och undrar verkligen vad han vill. Mestadels är det väldigt oklart varför han låter.
 
Torsten bar in en planteringskruka från altanen. Nu ligger han och gruffar på den.

Jag har aldrig haft en så ljudlig hund tidigare. Han kan ligga för sig själv och småskälla. Eller kvida ynkligt utan någon synbar anledning alls.

Nu har han börjat knorra istället.

Jag kliar mig i huvudet och undrar verkligen vad han vill. Mestadels är det väldigt oklart varför han låter.
Så kan Banksy också hålla på. Jag har lärt mig att strunta i honom så länge det inte är direkta skall 🤷‍♀️
 
Jag har haft fullt upp med valldag i helgen som var och så en kvällstävling i lydnad med Nessie samt jobb och så funkis på klubbens agilitytävling i torsdags. Har hunnit med att åka och valla med Tay en vända också, det är jätteroligt men som att börja om från början i vallningen och passar på att köra för instruktör med hjälphund nu i början tills man blir varm i kläderna.
Jobbar hela helgen men syster har tagit Nano och ska på exteriör bedömning med henne och Qila idag, väldigt snällt att hon tar en av mina hundar också :) . Just nu längtar jag mest till semestern!
 
Alltså hur kul är det inte att träna hund? Jag bara sprudlar av endorfiner.Det var inte länge sen jag bestämde att jag vill tävla i freestyle och började lite smått med ett program för några veckor sen, har hunnit byta låt och moment flertalet gånger men idag tror jag vi satte det programmet vi ska köra på. Behöver nämligen bestämma mig för vi ska tävla vår första tävling redan om en månad :nailbiting:Enda tävlingen nära mig på hela säsongen. Anmälde mig igår. Så nu ska det tränas.

Har hittat en låt jag är bekväm att ”dansa ” lite smått till och Milou börjar fatta momenten utan ord eller övertydliga tecken utan mitt genom mitt kroppsspråk och rutin.

Är så glad, problemet är att han har sin lilla hjärna som inte är helt vuxen i alla fall utan ser han ett fint grässtrå eller en fläck på golvet kan det locka till mycket uppmärksamhet och behov att undersöka även om det är mitt i och jag har köttbullar och korv…
 
Tänk vad skönt det vore att hoppa valp och slyngeltiden och få en ”klar” hund :angel:
Barnen har just nu springförbud på tomten för unghunden är en riktig slyngel. Senast idag så tog hon fart och hopade omkull yngsta dottern.
Längtar till den dagen som hon blir mer mogen men det dröjer, den här rasen mognar sent! Hanen blev ”vuxen” först när han var 2,5 år så tiken kanske lugnar sig om två år då… :cool:
 
Nano har varit iväg på egna äventyr idag och kanske har @Asko en poäng i att utställning passar divan, hon har sovit över hos syster och njutit av borstning och pyssel och idag visades både hon och Qila på exteriör bedömning och bägge fick excellent med CK :D . Nano har inte direkt showcoat heller då hon fällt ut rejält senaste veckorna men det bara superpraktiskt med sommarpäls när det varmt tycker jag.

Det här med att syrran tagit över Qila är nog ett av mina bästa beslut i livet hitills då jag har gratis hundvakt, får hjälp med hundträning och hon både älskar att ställa ut och verkar vara rätt bra på det också och visar mer än gärna mina hundar :heart.

nanck.jpg
 
Aremea Imoen och hennes matte har gjort bra ifrån sig på två stora svåra kvaltävlingar i två dagar, så imorgon är de ett av 15 ekipage som tagit sig till FINALEN i landslagsuttagningen i fårvallning 🥳🥳🥳🥳😍😍😍

Snacka om stolt uppfödare här nu 😍😍😍
Stort grattis, låter helt fantastiskt roligt!
 
Stort grattis, låter helt fantastiskt roligt!
Tar med familjen och kuskar de dryga 2 timmarna till Borlänge imorgon bitti för att se finalbanan. Zoes morbror gick också till final, så vi har två "familjemedlemmar" att hejja på 😁

Jättekul att fina Imoen verkar hålla även när det blir riktigt svårt på tävling- först tagit en massa rankingpoäng, sen vara bland de 15 bästa av de 60 bästa i Sverige 😍
 
Tar med familjen och kuskar de dryga 2 timmarna till Borlänge imorgon bitti för att se finalbanan. Zoes morbror gick också till final, så vi har två "familjemedlemmar" att hejja på 😁

Jättekul att fina Imoen verkar hålla även när det blir riktigt svårt på tävling- först tagit en massa rankingpoäng, sen vara bland de 15 bästa av de 60 bästa i Sverige 😍

Härligt!!
Känner att jag skulle behöva börja titta på lite tävlingar live för att få mer på fötterna, börjar ju vara dags att ta tag i vallträningen med Tay på allvar snart.
 
Härligt!!
Känner att jag skulle behöva börja titta på lite tävlingar live för att få mer på fötterna, börjar ju vara dags att ta tag i vallträningen med Tay på allvar snart.
Vår tävlingsdatabas är inte så intuitiv tyvärr, har du koll på hur kalendern i vallreg fungerar? Det är gott om tävlingar runt om i landet nu, min rekommendation är att åka och titta både på VP och ik2, Vp för att se vad som ingår och ik2 för att få en målbild.
 
Vår tävlingsdatabas är inte så intuitiv tyvärr, har du koll på hur kalendern i vallreg fungerar? Det är gott om tävlingar runt om i landet nu, min rekommendation är att åka och titta både på VP och ik2, Vp för att se vad som ingår och ik2 för att få en målbild.

Jo, det är planen. Har kikat i kalendern lite och dessutom brukar det dyka upp i FB grupperna om tävling men jag jobbar ju typ jämt eller har klämt in nån tävling/hundaktivitet men ska se om man lyckas komma iväg på semestern som börjar vara rätt fullbokad den med :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 199
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp