Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på några lydnadstävlingar där dobbisar varit med. Det brukar ändå gå rätt bra, ända tills apportmomentet för då blir det blir ärevarv 😆 (startklass pratar jag om då)
Mina har kört allt utom ärevarv,för det är big no no.
Men stampa på den så den flyger 4m till, bolla runt med den o kasta den på mig eller dommaren, rulla tillbaka metallapporten (där sket sig luciacup vinsten) eller helt enkelt inte fatta vad jag pratar om,vadå apport???
 
Eller en powder puff som Alvin som istället visar noll intresse alls för apporten. Allt gick jätte bra i lydnaden, allt satt tills han skulle hålla apporten. Den låtsades han inte se alls.

Har inte ens provat med apporten på Milou pga att jag tröttnade på lydnaden men gissar att han kanske skulle visa lite intresse först men sen tappa intresset.
 
Lite stolt över pappaskallen som mognar allt mer.

Vi mötte en katt på skogsvägen. Han var lös, men gick vidare när jag sa till. Han tittade bakåt några gånger men inte en ansats att springa till katten. Duktig kille!
Han älskar katter så det kan inte ha varit helt enkelt för honom.
 
Vi har fått till en liten vana här, jag brukar ha fjärrkontrollen i soffan men det blir det ändring på. Vet inte hur många gånger Milou har bytt kanal eller ändrat volymen när han satt sin lilla rumpa på kontrollen eller trampat på den med en tass eller lagt sig på den. Först fattade jag inte varför TV’n bytte så där men sen blev det uppenbart.

Lilla tok, han vill alltid ligga nära mig och på mina saker. Ofta ser det otroligt obekvämt ut när han och Alvin gosar in sig i allt möjligt och lägger sig mitt i en massa saker som min dator, surfplatta, kuddar, böcker men dom är väldigt nöjda.
 
Idag var det premiär för killen jag träffar att själv ta hundarna till rastgården. Han slutade tidigt, jag slutade senare än vanligt :grin: De traskade dit, var där i 10 minuter och gick hem igen. Hundarna mycket(!) glada åt att få en eftermiddagspromenad trots att jag inte var hemma. Ebrah hade hittat en pinne att skutta runt lite med och de båda hade lekt iaf lite. Till kvällen fick de en lite längre promenad än vanligt, så nu ska de väl vara nöjda åtminstone. Imorgon ska vi försöka vara ute hela eftermiddagen och så blir det förhoppningsvis minivandring i helgen.

Har också bestämt mig för att köpa en riktigt lyxig sovsäck till dem för pengarna jag drar in på att jobba så mycket övertid nu. Den är egentligen bättre än min sovsäck (och dyrare :o ) men kommer göra det möjligt att faktiskt komma iväg på längre vandringar. Kommer snart säga upp mig från jobbet och plugga på distans, så tänker att det blir lite lättare att lägga upp det så att man kan vara ute mer än bara helger när det råkar vara fint väder. Ser SÅ mycket fram emot det.
 
Halleluja moment inträffade nu ikväll när Virrpannan min welsh springer spaniel spontant vände sig och kom mot mig när vi träffade på en hare på kvällspromenaden. Istället för att bli helt galen och nästan dra omkull mig.
Massor av träning ligger bakom det här men för en månad sen hade jag aldrig trott att det var möjligt hon blev helt rabiat när vi träffade harar.
Sen skällde hon ut en katt förstås och försökte dra iväg till den men ändå all träning ger verkligen resultat😊så bara att jobba vidare😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 199
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp