Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan just ha råkat höra av mig till jobbet och bett kollega lägga undan en stor, dyr, snygg och skön hundbädd till mig, trots att partner tyckte det vore klokt att vänta tills vi flyttat för att se hur bädden får plats i nya hemmet :angel: Men det är mina pengar, nuvarande bädden hemma är extremt sliten och otrevlig och hundarna älskar verkligen den som jag nu tänkt köpa. Så eh. Det är åtminstone inte spontanshopping. Jag har spanat efter ny bädd i ungefär ett år och haft ögonen på just den här i flera månader. Usch. Jag hatar att köpa dyra saker.
Nu blir man ju lite sugen på att veta vad detta är för underbar hundbädd :love:
 
Nu blir man ju lite sugen på att veta vad detta är för underbar hundbädd :love:
Den här :love:
345816341_973643520745575_4723686814084790125_n.jpg
Hundarna älskar den, kastar sig på den för att sova så fort de får komma ut i butiken och hittar bädden. Den är tjock och mjuk, fylld med memoryfoam och överdraget går att tvätta. Kan dock säga att jag är glad att ha lite personalrabatt, för när den är på ordinarie pris så kostar den, i den här stora storleken 2000kr :oShiro & Malou Box Bed heter den.

Bonusbild på när Lily smet iväg för att sova i den. Hon skulle stå vid oss och demonstrera selar, men så fort vi slutade ha stenkoll på henne så sprang hon iväg och hoppade upp för att lägga sig :rofl:
348367052_1641718709669722_6147991514363798943_n.jpg
 
Den här :love:
345816341_973643520745575_4723686814084790125_n.jpg
Hundarna älskar den, kastar sig på den för att sova så fort de får komma ut i butiken och hittar bädden. Den är tjock och mjuk, fylld med memoryfoam och överdraget går att tvätta. Kan dock säga att jag är glad att ha lite personalrabatt, för när den är på ordinarie pris så kostar den, i den här stora storleken 2000kr :oShiro & Malou Box Bed heter den.

Bonusbild på när Lily smet iväg för att sova i den. Hon skulle stå vid oss och demonstrera selar, men så fort vi slutade ha stenkoll på henne så sprang hon iväg och hoppade upp för att lägga sig :rofl:
348367052_1641718709669722_6147991514363798943_n.jpg

Mina älskar också memoryfoam. När vi bytte bäddmadrass så skar jag helt sonika den gamla memoryfoammadrassen i 2 delar, vek varje del dubbel och sydde ett överdrag. Två gratis tjocka memoryfoambäddar som är 90*100 cm :D
 
Mina älskar också memoryfoam. När vi bytte bäddmadrass så skar jag helt sonika den gamla memoryfoammadrassen i 2 delar, vek varje del dubbel och sydde ett överdrag. Två gratis tjocka memoryfoambäddar som är 90*100 cm :D
Perfekt ju! Jag har inget sådant att använda mig av, annars tycker jag det är guld värt att återanvända gamla madrasser eller öht hitta nya användningsområden för gamla grejer.
 
Den här :love:
345816341_973643520745575_4723686814084790125_n.jpg
Hundarna älskar den, kastar sig på den för att sova så fort de får komma ut i butiken och hittar bädden. Den är tjock och mjuk, fylld med memoryfoam och överdraget går att tvätta. Kan dock säga att jag är glad att ha lite personalrabatt, för när den är på ordinarie pris så kostar den, i den här stora storleken 2000kr :oShiro & Malou Box Bed heter den.

Bonusbild på när Lily smet iväg för att sova i den. Hon skulle stå vid oss och demonstrera selar, men så fort vi slutade ha stenkoll på henne så sprang hon iväg och hoppade upp för att lägga sig :rofl:
348367052_1641718709669722_6147991514363798943_n.jpg
Vilken fin!
När jag är säker på att valpen inte äter upp bäddar så ska jag nog införskaffa något liknande till mina. Misstänker dock att Floki inte vill dela. Inte ens människor får peta på honom när han sover utan att han flyger upp och springer iväg för att ligga själv. :laugh:
 
Den här :love:
345816341_973643520745575_4723686814084790125_n.jpg
Hundarna älskar den, kastar sig på den för att sova så fort de får komma ut i butiken och hittar bädden. Den är tjock och mjuk, fylld med memoryfoam och överdraget går att tvätta. Kan dock säga att jag är glad att ha lite personalrabatt, för när den är på ordinarie pris så kostar den, i den här stora storleken 2000kr :oShiro & Malou Box Bed heter den.

Bonusbild på när Lily smet iväg för att sova i den. Hon skulle stå vid oss och demonstrera selar, men så fort vi slutade ha stenkoll på henne så sprang hon iväg och hoppade upp för att lägga sig :rofl:
348367052_1641718709669722_6147991514363798943_n.jpg
Vilken storlek har du köpt?
Hur mjuk skulle du säga att den är? Mjukare än biabed?

Skulle gärna köpa den sängen till Ascot men risken är att han inte använder den om den är för mjuk. Han gillar inte för mjuka sängar 😄. Den enda hundsäng han har gillat hitintills är biabed, jag tycker dom ser så tråkiga ut.
 
Gick den gamla landsvägen som numera är ren skogsväg/stig. Hittade först en pipkyckling mitt på vägen. Sen en repleksak och längre fram ett ben från rådjur, med klöv och allt. Antar att det är grannen - vars mark det är - som har lagt upp för sin unghund, en supercharmig schäferhane

Oskar var inte det bittersta intresserad av någon av dem. Klöven klev han förbi sedan han i förbifarten sett att den var noll intressant.
 
Gick den gamla landsvägen som numera är ren skogsväg/stig. Hittade först en pipkyckling mitt på vägen. Sen en repleksak och längre fram ett ben från rådjur, med klöv och allt. Antar att det är grannen - vars mark det är - som har lagt upp för sin unghund, en supercharmig schäferhane

Oskar var inte det bittersta intresserad av någon av dem. Klöven klev han förbi sedan han i förbifarten sett att den var noll intressant.
Man ska inte va för lättflirtad 😂
 
Vilken storlek har du köpt?
Hur mjuk skulle du säga att den är? Mjukare än biabed?

Skulle gärna köpa den sängen till Ascot men risken är att han inte använder den om den är för mjuk. Han gillar inte för mjuka sängar 😄. Den enda hundsäng han har gillat hitintills är biabed, jag tycker dom ser så tråkiga ut.
Har köpt den största :p Den är mycket fastare än en bia, och tjockare. Så den är inte sådär plufsigt "mjuk mjuk" men känns enligt mig ändå mjukare när man ligger i den, just pga memoryfoamen. Mina hundar vägrar ju allt som inte är supermjukt, så om de älskar den här bädden gissar jag att Ascot inte gör det :p Jag har extrafiltar i bian för att göra dem nöjda och i soffan lägger de sig gärna ovanpå några prydnadskuddar och annat mjukt för att få det så bekvämt som möjligt. Meen jag har ett litet tips till dig ändå. Skickar PM!
 
Vi masade oss ut på en långpromenad i värmen. Vad har ni andra för lösningar för vatten till hunden? Vattenflaskan-med-skål ryms inte i magväskan, så jag drar runt med ryggsäck bara för dens skull…

Slövallade en liten ruta och körde ett par uppletanden, men det fick räcka så. Inte riktigt oumph:en i skicken när det är så varmt.

A0A1E12A-1BD1-484C-91F5-AFC7BB0B10DF.jpeg
 
Vi masade oss ut på en långpromenad i värmen. Vad har ni andra för lösningar för vatten till hunden? Vattenflaskan-med-skål ryms inte i magväskan, så jag drar runt med ryggsäck bara för dens skull…

Slövallade en liten ruta och körde ett par uppletanden, men det fick räcka så. Inte riktigt oumph:en i skicken när det är så varmt.

Visa bifogad fil 122934
Jag kör ofta på liten vattenflaska som får plats i magväskan, och sedan en lös, liten plastbytta bredvid som också den går ner i magväskan. Hade den inte fått plats, då hade jag nog satsat på en sån där ihopvikbar sak.
 
Vi masade oss ut på en långpromenad i värmen. Vad har ni andra för lösningar för vatten till hunden? Vattenflaskan-med-skål ryms inte i magväskan, så jag drar runt med ryggsäck bara för dens skull…

Slövallade en liten ruta och körde ett par uppletanden, men det fick räcka så. Inte riktigt oumph:en i skicken när det är så varmt.

Visa bifogad fil 122934
Beror på hur länge jag är ute men jaa har jag med vatten så blir det oftast att ryggsäcken får hänga med. Har då vatten i en träningsflaska (till oss båda) och sen en hopfällbar vattenskål där jag häller upp vatten till Ascot.
 
Beställde precis en Dummyväst för att kunna släpa med mig alla saker efter att ha sett @AraSlei med sin perfekta väst. Känns ju spontant hur smart som helst med en sådan för hundträning. Varför har jakthundsmänniskor all bra utrustning/kläder medens typ alla lydnadskläder osv är skitfula i gälla skrikiga färger? O_o
 
Den här :love:
345816341_973643520745575_4723686814084790125_n.jpg
Hundarna älskar den, kastar sig på den för att sova så fort de får komma ut i butiken och hittar bädden. Den är tjock och mjuk, fylld med memoryfoam och överdraget går att tvätta. Kan dock säga att jag är glad att ha lite personalrabatt, för när den är på ordinarie pris så kostar den, i den här stora storleken 2000kr :oShiro & Malou Box Bed heter den.

Bonusbild på när Lily smet iväg för att sova i den. Hon skulle stå vid oss och demonstrera selar, men så fort vi slutade ha stenkoll på henne så sprang hon iväg och hoppade upp för att lägga sig :rofl:
348367052_1641718709669722_6147991514363798943_n.jpg
Den har jag stått och dragit i. Så snygg i grått!
Jag åkte dock och köpte två barnmadrasser på IKEA med överdrag och så fick dem varsin färskinnsfäll på. Inte snyggt men väldigt populärt.
 
Jag har sett att en del jag följer i USA har Ryobi fläkt, är det overkill?
Jag har redan batterier så i sådana fall är det bara fläkten som behövs.
Det är sjukt varmt idag och jag sitter och svettas inomhus (fortfarande) efter att ha fixat i 20 minuter utomhus, vill inte ens tänka mig hur det kommer bli till helgen.

Jag har en Ryobi flakt och den ar fantastisk! Sa tyst att den inte alls stor i sovrummet i husbussen, lithium batteri som fungerar ungefar 8-10 hrs on high speed, och fungerar fantastiskt i bilen nar hundarna maste vanta ... skulle inte kunna klara mig utan den!

Den har jag stått och dragit i. Så snygg i grått!
Jag åkte dock och köpte två barnmadrasser på IKEA med överdrag och så fick dem varsin färskinnsfäll på. Inte snyggt men väldigt populärt.

Barnmadrasser! Varfor har jag inte tankt pa det? Tack for tippset ... Jag behover nya madrasser har hemma.
 
Den har jag stått och dragit i. Så snygg i grått!
Jag åkte dock och köpte två barnmadrasser på IKEA med överdrag och så fick dem varsin färskinnsfäll på. Inte snyggt men väldigt populärt.
Ugh.
Jag har ingen aning om vad en färsfäll är, men fårfällar har jag koll på. :banghead: :p

Igår var vi och testade på att flytta en flock med 130 tackor och lamm.
Det finns en del utvecklingspotential hos oss båda (och kanske mig främst) men så himla kul att få testa och även ge den erfarenheten till min hund.
 
Vi har skrämt upp två orrhönor med ungar i veckan. Båda gånger såg jag först ungarna som rörde sig bland gräset och sen kom hönan farande åt andra hållet med vingarna utspända. Jag har inte varit med om det tidigare, mycket orrar i år eller är det en extra känslig tid?

Doris var lös båda gångerna och brydde sig inte om ungarna men ville gärna sätta efter hönan (fick hon så klart inte). Ena gången gick jag på en ganska igenvuxen vandringsled och andra gången på en skogsväg och Doris gick bakom mig eller brevid så i båda fallen var jag närmare när vi skrämde dom.

Tänkte på det här med kopplad eller lös hund på promenader - när dom är så här nära spelar det verkligen ingen roll om hunden är lös om man inte ska hindra dom från att nosa i vägkanterna.
 
Ugh.
Jag har ingen aning om vad en färsfäll är, men fårfällar har jag koll på. :banghead: :p

Igår var vi och testade på att flytta en flock med 130 tackor och lamm.
Det finns en del utvecklingspotential hos oss båda (och kanske mig främst) men så himla kul att få testa och även ge den erfarenheten till min hund.
Färsfäll måste väl vara köttfärs som är så tillagad att den håller ihop men inte kryddad eller så 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp