Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev verkligen superledsen, var glad för fint resultat och så kommer det där. Det duger visst bara om han blir BIR? 😔

Är din mamma hardcore-utställningsmänniska? Låter som en riktigt tråkig inställning, jag är glad för alla resultat (typ) som jag får på mina hundar men utställning är ju inte vår huvudsyssla heller. Låter som en kommentar droppat av någon som typ ser utställning som största prioritet.
 
Är din mamma hardcore-utställningsmänniska? Låter som en riktigt tråkig inställning, jag är glad för alla resultat (typ) som jag får på mina hundar men utställning är ju inte vår huvudsyssla heller. Låter som en kommentar droppat av någon som typ ser utställning som största prioritet.
Snarare tvärtom, hon ser inte varför jag lägger ned tid på det om jag inte vinner ungefär. ”Satsa på hästarna istället.”
Att jag tycker det är roligt verkar hon inte förstå
 
Kanske lite relationer men ändå hund så skriver här. Är så ledsen på min mamma, hon frågade hur det gick på stora Stockholm och jag svarade glatt att jo men det gick bra! Excellent och 4a i ök men inget ck, men var 50 hundar i rasen (mycket för oss!) så rätt tuff konkurrens.
”Ja då kan du ju lägga ner det där nu då”
”Va? Men va elakt sagt.”
”Ja men Malin det kanske är dags att inse att det kommer inte bli bättre än sådär”

Blir så himla ledsen, vem säger sånt?
Jag har en kompis som hade en ponny ihop med sitt barn och pappan höll på sådär.
Det finns ju JÄTTEMYCKET man gör för att det är kul och inte för att bli bäst?

Stickar/bakar/går på friskis/lagar hon mat så hälsa att det kan hon lägga ner, hon kommer aldrig bli bäst.
Jag hade blivit superbesviken om jag fick höra det. ❤️
 
Fy vad ni är fina allihop! Givetvis kommer jag inte sluta ställa ut, jag har roligt med min fina hund och träffar hundvänner ❤️

Min mamma har en tendens att häva ur sig dumma saker, är i ett läge där jag nästan känner att vill hon vara i vårt liv får hon jobba på sig själv som alla vi andra får göra, terapi eller nåt.

MyDog är bokat också, ett helt gäng med corgis från samma uppfödare ska åka och det kommer bli så kul
 
Kanske lite relationer men ändå hund så skriver här. Är så ledsen på min mamma, hon frågade hur det gick på stora Stockholm och jag svarade glatt att jo men det gick bra! Excellent och 4a i ök men inget ck, men var 50 hundar i rasen (mycket för oss!) så rätt tuff konkurrens.
”Ja då kan du ju lägga ner det där nu då”
”Va? Men va elakt sagt.”
”Ja men Malin det kanske är dags att inse att det kommer inte bli bättre än sådär”

Blir så himla ledsen, vem säger sånt?
Kanske dags att påminna henne om att hon knappast kommer få pris för att vara den allra bästa mamman heller?
(Nä ursäkta om jag är allt för obstinat nu)
 
Jag har en kompis som hade en ponny ihop med sitt barn och pappan höll på sådär.
Det finns ju JÄTTEMYCKET man gör för att det är kul och inte för att bli bäst?

Stickar/bakar/går på friskis/lagar hon mat så hälsa att det kan hon lägga ner, hon kommer aldrig bli bäst.
Jag hade blivit superbesviken om jag fick höra det. ❤️
Eller hur? Det är ju en hobby, något jag gör för nöje. För att umgås med min hund och andra hundmänniskor. Klart ett ck hade varit kul (vi har gått bet tre gånger i rad nu hehe) men det är en bedömningssport och man vinner inte alltid.
Jag har en kompis som hade en ponny ihop med sitt barn och pappan höll på sådär.
Det finns ju JÄTTEMYCKET man gör för att det är kul och inte för att bli bäst?

Stickar/bakar/går på friskis/lagar hon mat så hälsa att det kan hon lägga ner, hon kommer aldrig bli bäst.
Jag hade blivit superbesviken om jag fick höra det. ❤️
ja det är ju en hobby! Nåt jag gör för att umgås med min hund och med vänner.

Klart ett ck är kul, han har blivit bir och gått cert så undermålig är han minsann inte, men det är ju en bedömningssport och man kan inte alltid vinna
 
Kanske dags att påminna henne om att hon knappast kommer få pris för att vara den allra bästa mamman heller?
(Nä ursäkta om jag är allt för obstinat nu)
Mamma är en sån där person som rättfärdigar sitt beteende med ”jag är rak/ärlig” alternativt ”jag säger som det är, sån är jag.”

Det är inte första gången vi har liknande situationer och det låter ofta
”Jag blir ledsen när du säger sådär”
”Men det är ju sant!”
Vet inte hur man ska bete sig då när det är hennes inställning
 
Mamma är en sån där person som rättfärdigar sitt beteende med ”jag är rak/ärlig” alternativt ”jag säger som det är, sån är jag.”

Det är inte första gången vi har liknande situationer och det låter ofta
”Jag blir ledsen när du säger sådär”
”Men det är ju sant!”
Vet inte hur man ska bete sig då när det är hennes inställning

Fråga henne om det är värt att göra sina barn ledsna oavsett om det är "sant" eller inte.
 
Det ska jag nog göra. Tycker mig liksom ha gjort det men får inget riktigt tillbaka. Men till slut blir det ju så att man inte vill umgås med henne istället.
Jag har brutit all kontakt med min mamma. I efterhand har jag förstått att just det där beteendet du beskriver här, bara var toppen på isberget. Väldigt många extrema saker är svåra att notera när man är mitt i det och de är "normala" i ens vardag.

Jag mår enormt mycket bättre utan henne i mitt liv.
 
Jag skrev om detta i planer tråden men nu är det bestämt. Pajaz flyttar tillbaka till sin förra ägare i Januari och jag tar herr terv på prov. Det känns bra. Pajaz har varit extremt kelig och plåstrig hela helgen, så att han varit dryg. Det är ju för att jag mått dåligt, men det har han ju upplevt tidigare utan att vara såhär. Men nu har jag landat lite mer i beslutet. Det kommer bli bra. Den här gången får jag all information om hunden, får se filmer på alla möjliga situationer och både hon som har honom och uppfödaren är måna om att det ska bli rätt efter allt som varit med Pajaz så jag inte blir helt avskräckt från hund för alltid.
 
Inom vår rasförening anordnar vi BPH för Broholmer i olika delar av Sverige. Det kanske kan vara ett sätt för att locka medlemmar till att delta? :)
Japp, det är planen, efter att ha kört typ "informationskampanj" för att få folk att förstå vad det är. Jag upplever nämligen inte att folk egentligen är ovilliga, utan okunniga. De vet inte vad bph är, och framförallt inte vad man kan ha för nytta av det och då finns inte heller motivationen att göra något sådant med sin hund. Är du med och ordnar BPH för broholmer?
 
Jag skrev om detta i planer tråden men nu är det bestämt. Pajaz flyttar tillbaka till sin förra ägare i Januari och jag tar herr terv på prov. Det känns bra. Pajaz har varit extremt kelig och plåstrig hela helgen, så att han varit dryg. Det är ju för att jag mått dåligt, men det har han ju upplevt tidigare utan att vara såhär. Men nu har jag landat lite mer i beslutet. Det kommer bli bra. Den här gången får jag all information om hunden, får se filmer på alla möjliga situationer och både hon som har honom och uppfödaren är måna om att det ska bli rätt efter allt som varit med Pajaz så jag inte blir helt avskräckt från hund för alltid.
Hoppas verkligen det blir superbra för alla inblandade!
 
Japp, det är planen, efter att ha kört typ "informationskampanj" för att få folk att förstå vad det är. Jag upplever nämligen inte att folk egentligen är ovilliga, utan okunniga. De vet inte vad bph är, och framförallt inte vad man kan ha för nytta av det och då finns inte heller motivationen att göra något sådant med sin hund. Är du med och ordnar BPH för broholmer?
Nej men precis! Vi försöker lyfta vikten av att göra BPH och röntga HD/ED fast man inte ska aktiva avla. Folk förstår inte vikten av att kullsyskon också genomgår dessa testar för utvärdering.

Jag sitter inte själv med i den kommittén som anordnar BPH men är alltid positiv till deras idéer och förslag, som styrelsemedlem.
Vi har en kvinna som vi hyr in och vad jag har förstått finns det en mobil bana så hon är inte bunden till en viss plats. :up:
 
Mamma är en sån där person som rättfärdigar sitt beteende med ”jag är rak/ärlig” alternativt ”jag säger som det är, sån är jag.”

Det är inte första gången vi har liknande situationer och det låter ofta
”Jag blir ledsen när du säger sådär”
”Men det är ju sant!”
Vet inte hur man ska bete sig då när det är hennes inställning
Ge henne mantrat jag övertagit från en vän. Innan man säger nåt bistert ska man tänka:
-är det sant, är det snällt, är det nödvändigt?
 
Mamma är en sån där person som rättfärdigar sitt beteende med ”jag är rak/ärlig” alternativt ”jag säger som det är, sån är jag.”

Det är inte första gången vi har liknande situationer och det låter ofta
”Jag blir ledsen när du säger sådär”
”Men det är ju sant!”
Vet inte hur man ska bete sig då när det är hennes inställning
Det är ju hennes ÅSIKT inte någon sanning. :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp