Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upplever att en trygg valp inte tar efter en osäker vuxen faktiskt. Ammo tog varken åt sig av Plex sociala rädslor eller skotträdsla - han verkade mest tycka Plex betedde sig märkligt och sen gick han vidare i livet.
Skönt! Funderar på bruksras igen så att det blir enklare att kolla upp med MH, så att chansen för en stabilare hund blir större. Men kommer vara en omställning från BC.
 
Izzy bet sönder Sotis halsband så tack Izzy att jag fick en giltig anledning att köpa nytt!
😁
💖
Så klart kunde jag inte bestämma mig så jag tog två
😅

328529014_1315884275856329_5015474165117495640_n.jpg
 
Det förstår jag men jag går ut i sidan och lägger mina hundar i terrängen hellre än att försöka krångla mig förbi nån när jag har tre hundar att hålla reda på. I 90% av alla hundmöten trippar min flock förbi snällt men när jag riskerar att snubbla, när det är trafik precis intill har jag inte lust att riskera nåt. Mina hundar ligger där jag lägger dom och jag försöker se till att fokus är på mig så mötande ekipage slipper bli provocerade av hundar som ligger och stirrar..
Sen är det tråkigt med en hund som vägrar gå/lägger sig men jag ser det inte som nåt problem på samma sätt som hundar som gör utfall och beter sig illa där risken är att valpen tar efter för egen del.
Det förstår jag! Och min hund skulle vara avslappnad att passera er i det läget, framförallt att dom inte stirrar.
 
Min DSG är en osäker tjej, inte så utåtagerande dock förutom när de ringer på dörren. Då är det ett jäkla liv.
Jag tänkte lite på nästa ras utifrån henne med och labradoren har ett helt annat sinne än henne även om han är ung. Han är relativt lugn men framförallt väldig positivt inställd till allt så de har inte blivit att han tagit efter DSGns dåliga sidor 🙂
Om de är till nån hjälp @Tonto
 
Min DSG är en osäker tjej, inte så utåtagerande dock förutom när de ringer på dörren. Då är det ett jäkla liv.
Jag tänkte lite på nästa ras utifrån henne med och labradoren har ett helt annat sinne än henne även om han är ung. Han är relativt lugn men framförallt väldig positivt inställd till allt så de har inte blivit att han tagit efter DSGns dåliga sidor 🙂
Om de är till nån hjälp @Tonto
Tack! Floki är egentligen en rätt okomplicerad hund, jag vill bara minimera risken att få en till som är jobbig i hundmöten. 😬 Men skönt att det inte behöver smitta av sig!
 
Tack! Floki är egentligen en rätt okomplicerad hund, jag vill bara minimera risken att få en till som är jobbig i hundmöten. 😬 Men skönt att det inte behöver smitta av sig!
Mina beter sig väldigt olika vid hundmöten, trots att jag alltid har dem tillsammans på promenader. Visst, lite drar de med varandra om någon reagerar starkt på en annan hund eller så, men inte på ett sätt som blir jobbigt eller okontrollerbart.
 
Mina beter sig väldigt olika vid hundmöten, trots att jag alltid har dem tillsammans på promenader. Visst, lite drar de med varandra om någon reagerar starkt på en annan hund eller så, men inte på ett sätt som blir jobbigt eller okontrollerbart.
Åh vad skönt! Då kanske det finns hopp. 😁
 
Är väldigt sugen på att köpa en kickbike! Känner att det skulle vara lättare att köra kickbike där man har större risk för många mötande.

Lättare att kliva av en kickbike än cykel. Är det någon här som har en kickbike som dom kan rekommendera? :)
 
Är väldigt sugen på att köpa en kickbike! Känner att det skulle vara lättare att köra kickbike där man har större risk för många mötande.

Lättare att kliva av en kickbike än cykel. Är det någon här som har en kickbike som dom kan rekommendera? :)
Vi provade med husky i Idre ett år på den här. Det var superskoj.


Elspark har jag testat med vår Ds. Det slutade i två stukade fötter på mig😱

Så rätt utrustning är viktig
 

Bifogade filer

  • 19C69545-C611-4E09-96CD-39E38528C2EA.png
    19C69545-C611-4E09-96CD-39E38528C2EA.png
    553,8 KB · Visningar: 52
Vi provade med husky i Idre ett år på den här. Det var superskoj.


Elspark har jag testat med vår Ds. Det slutade i två stukade fötter på mig😱

Så rätt utrustning är viktig
Kör med någon slags cross-jacka med skydd för ryggrad och armar och knäskydd! (Hjälm med såklart) men kanske får skaffa något som hjälper fötterna. 😅
 
Malle!
Jag är helt såld på rasen och tycker de verkar vara sjukt fräna.
Gillar också Malle, det är nog rasen jag kikar på mest av bruksraserna.

Sambon är orolig över att den skulle äta alla gäster vi har dock och önskar sig en till Aussie. 😨 Never again efter Tonto. Även om dom är söta.
 
Jag tycker också mallar är 😍
Men jag har ingen egen erfarenhet av vallhundar så om jag nu känner att jag vill ha mer än labben och vill ha mer gråa hår kommer det bli en vorsteh ❤️ de är ju inte fel att drömma lite 😅
 
Jag tycker också mallar är 😍
Men jag har ingen egen erfarenhet av vallhundar så om jag nu känner att jag vill ha mer än labben och vill ha mer gråa hår kommer det bli en vorsteh ❤️ de är ju inte fel att drömma lite 😅
Vorsteh är så fina! Hade jag velat jaga så hade jag kunnat tänka mig en sån. :D
 
I samband med lite rasklubbsarbete så fick jag anledning att fundera på det där med att kastrera tik i förebyggande anledning, med tanke på livmoderinflammation. Rottweiler verkar ju tyvärr ha högre risk. Hur har ni tänkt, hur tänker ni, vad gör ni?

Har varit rätt förskonad vad gäller livmoderinflammationer i min närhet, men så fick två av svärmors tikar det nära inpå varandra förra året…
 
I samband med lite rasklubbsarbete så fick jag anledning att fundera på det där med att kastrera tik i förebyggande anledning, med tanke på livmoderinflammation. Rottweiler verkar ju tyvärr ha högre risk. Hur har ni tänkt, hur tänker ni, vad gör ni?

Har varit rätt förskonad vad gäller livmoderinflammationer i min närhet, men så fick två av svärmors tikar det nära inpå varandra förra året…

Jag har gjort det med båda tikarna jag haft/har. Ingen av dem skulle avlas på och min upplevelse är endast bra då vi haft flera tikar i familjen som även de kastrerats.
Slipper löpen med 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp