Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte alltid som man tänkt sig 😂

Tog ut fåren på den lilla plogade planen utanför fjøset idag, för att kunna vara i solen när vi tränade. 07 fick vårkänslor, hoppade upp på snövallen och sprang på skaren typ 10 meter innan skaren brast och tackan försvann ner i snön. Hon lyckades "simma" typ 10 meter till i nedförsbacken innan det tog tvärstopp för henne. Man såg verkligen hur Zoe rullade med ögonen åt dumheterna, och jag fick vackert kräla ut på skaren och sen, väldigt långsamt och med stor möda (och mycket snö i skorna) bogsera tackan uppför backen igen genom 120 cm snö, för hon kom inte en meter fram av egen kraft 😂

Får är oftast smarta, men inte alltid...

Bifogade filer

• 20240226_141004.webp
    20240226_141004.webp
    229,4 KB · Visningar: 199

Tog ut fåren på den lilla plogade planen utanför fjøset idag, för att kunna vara i solen när vi tränade. 07 fick vårkänslor, hoppade upp på snövallen och sprang på skaren typ 10 meter innan skaren brast och tackan försvann ner i snön. Hon lyckades "simma" typ 10 meter till i nedförsbacken innan det tog tvärstopp för henne. Man såg verkligen hur Zoe rullade med ögonen åt dumheterna, och jag fick vackert kräla ut på skaren och sen, väldigt långsamt och med stor möda (och mycket snö i skorna) bogsera tackan uppför backen igen genom 120 cm snö, för hon kom inte en meter fram av egen kraft 😂

Får mig att tänka på “just bags of bones, eyeballs, and teeth, lookin’ for new ways to die.” från en Terry Pratchett bok. :laugh:

Älskar bilden 🤣😍

Heh, hon skulle ha nr 17 istället för 7, sjutton också! :D

Vilken tur att fåret klarade sig. Lät läskigt.

Matte dvs jag vaknade väldigt tidigt och har styrt runt, mina grabbar kunde inte sig mindre. Här sovs det fast jag lyckats stöta till Alvin flertalet gånger. Spelat makalöst dåligt på keyboarden, tränat på yogapositionen Plogen som gick så lätt förr men som är omöjlig nu, ätit lite och styrt runt i allmänhet. Jag är sällan stila någon längre tid och när ja väl ska göra det som om man ligger i soffan eller sängen eller sitter så ändrar jag ställning hela tiden, kommer på saker jag självklart måste göra direkt just då. Min familj har alltid blivit otroligt irriterade på mig men mina kompisar är snälla nog att inte säga något.

Alvin gillar inte mitt omkring springande men han har inte så mycket att säga till om, ligg still, låt matte sköta sitt. Sen är det så klart mysigt om han kommer och bara vill bli gosad med men han ska inte känna att han måste håll koll på flocken och mest mig för den kollen har jag. Skillnad där.

Senast ändrad:
Idag vaknade salukiskrället (Ebrah) tidigt. Hon ville ha frukost! Jag har gjort samma misstag som tidigare en vända med Aysu: gett frukost innan morgonrastning. Precis som Aysu fick för sig då, så har Ebrah nu fått för sig att om man vaknar tidigt, då finns en chans till att äta frukost och först senare under dagen gå ut i det äckligt blöta vädret.

Så, vid 6:30 började hon pipa. Först lågt, sedan högre och högre för att få en reaktion. Jag vaknade såklart, och schasade bort henne från sängen för att få tyst på henne. Det fungerade ok. Tills jag insåg att jag behövde gå på toa. Väl inne i badrummet så hör jag plötsligt hur hon tjuter som en jäkla siren! Då har hon gått och lagt sig i sängen, stirrandes på sambon som sov, och satt igång sitt tjutande för full hals...

Kan säga att hon minsann INTE fick någon frukost innan morgonrastningen idag... Det kommer hon inte få framöver heller :cautious:

Vilken färg på kläder skulle ni valt om ni skulle ställa ut hund med de färgerna mina tjejer har? Har haft lite olika än så länge men känns inte som jag hittat riktigt rätt än.

Bifogade filer

• picture_1709019597185.webp
    picture_1709019597185.webp
    121,3 KB · Visningar: 127
Jeans har jag haft vid ett par tillfällen. Svart och vitt har jag valt bort så vi tänker lika :D

Jag tycker dock inte att jeans är speciellt bekvämt.
Jag avskyr(!) vanliga jeans, men hittade "jeggings" eller vad det nu kallades. Ser ut som jeans, inget annat än avsaknaden av knapp i midjan skvallrar om att det inte är vanliga jeans, men de är SÅ mjuka och stretchiga. Blir mer som att ha leggings i lite udda material än att ha jeans på sig. Mina är helt raka i modellen, inte svintighta heller med andra ord (för egen del tycker jag inte om när det är tight nedanför knät, gillar inte när det stramar runt knäna när jag böjer benen). Något sådant kanske vore bra för dig också?

Jag avskyr(!) vanliga jeans, men hittade "jeggings" eller vad det nu kallades. Ser ut som jeans, inget annat än avsaknaden av knapp i midjan skvallrar om att det inte är vanliga jeans, men de är SÅ mjuka och stretchiga. Blir mer som att ha leggings i lite udda material än att ha jeans på sig. Mina är helt raka i modellen, inte svintighta heller med andra ord (för egen del tycker jag inte om när det är tight nedanför knät, gillar inte när det stramar runt knäna när jag böjer benen). Något sådant kanske vore bra för dig också?
Var har du hittat dem? Jag håller med dig här också, kör bootcut på de jeans jag har.

Nejdå, hon var bara förvånad över att marken försvann så att hon fastnade. Hon är en liten tacka på 35 kg och det är nästan 150 cm snö här! Så fort jag fick henne till "fast mark" var hon nöjd och glad igen.
Aha, det var bra. 150 cm snö är galet mycket! Hur många får har du? Har alla något namn? Du skrev 07, har dom tilltalsnamn också?

Aha, det var bra. 150 cm snö är galet mycket! Hur många får har du? Har alla något namn? Du skrev 07, har dom tilltalsnamn också?
Bor i bergen i Valdres, så det är lång vinter med mycket snö.

Har inte så många nu, flyttade hit förra året och har precis "börjat om på noll" med får här. 10 tackor och en bagge, ingen av dem har några namn, alla har nummer.

Lova busade med schnauzerkompisen idag. Fy fasen, vad äckligt det är ute nu!
De vita benen var inte ett dugg vita efteråt, men regnoverallen hjälpte liiiite på kroppen iaf.
Dock inte tillräckligt för att komma undan att tvätta ben och skägg. 🥺
IMG_20240227_125726051.webp

#kränkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 449
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 308
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025