Uppdateringstråd 29

Idag är det strålande sol här hos oss, jag jobbar men har planerat att ta en promenad hem. Men då det känns ovärt att gå en långpromenad utan hund har jag fixat så att hunden blir skjutsad hit lagom tills jag slutar 😁
 
Stackaren! (och stackars dig! Måste varit grymt obehagligt) :heart

Jag är ingen våldsam person men hade det hänt någon av mina hundar vet jag inte vad jag hade gjort. Tacklat pappan och polisanmält troligen. Men man är kanske mer upptagen av att se till att ens hund har det bra.
Det är inte likt mig men jag började skrika på mannen som inte verkade fatta något alls vad han gjort för fel men sen var det som du sa att jag var tvungen att fokusera på Alvin som hade panik.

Jag önskar att jag hade ringt polisen men dom hade å andra sidan inte kunnat hjälpa när det redan skett. Men jag var också i total panik, först och främst för Alvin men jag själv har jätte svårt med höga ljud och jag tycker väl smällare är rätt så läskiga jag med även om jag alltid brukar se till att behålla mig lugn. Numera skriker jag på folk på 100 meter bort att det kommer hundar och att dom måste sluta kasta smällare, fungerar ibland men inte alltid.
 
Funderar på att göra MH med Bog för skojs skull, men funderar på om han borde få höra skott några gånger först. Vet att alla på brukshundsklubben tränar skott med sina hundar från att dom är valpar, vilket vi inte har gjort alls pga att vi inte hängt på klubben någonting alls. Han reagerar dock inte på skjutningar eller fyrverkerier när vi hört på promenad så jag kanske funderar helt i onödan.
Nu har jag inte gjort MH men gjorde BPH med Ascot när han var ca 1,5 år - bara för skojs skull eftersom han är blandras. Ascot hade aldrig hört skott innan. Fyrverkerier ja, på nyår och så, men aldrig skott. Den enda reaktionen Ascot gjorde medan vi kampade under första skott var att röra ena örat - tror det var första skottet. Andra skottet skulle vi stå stilla och sen kampa (om jag kommer ihåg rätt). Vid det skottet gjorde han inget och kampade sen glatt. Så jag skulle inte säga att en hund på något sätt behöver ha hört skott innan MH eller BPH. Samtidigt tror jag heller inte att MH/BPH kommer vissa fel för att hunden har hört skott någon/några gånger innan.
 
Senast ändrad:
Husse och jag hade bokat varsin halltimme när vi tränade agility igår, så hundarna fick ordentlig genomträning för en gångs skull 😁.
Kom faktiskt ihåg att träna bakombyten i slalom med Spock!
Lilla M tränade på balans och slalom och oj vad det är krut i de små benen. Husse var jätteglad för hon är verkligen sanslöst lovande och snabblärd.
Tay fick också träna bakombyten och lite balans.

Idag blir nog en lugn dag för vovvarna, ska jobba några nätter så har inte planerat in så mycket nu.

Lilla M
20240415_141238.jpg
 
Ni med flera hundar som ni borstar tänderna på, har varje hund en egen tandborste eller har alla samma? Mina hundar har varsin tandborste.
 
Ni med flera hundar som ni borstar tänderna på, har varje hund en egen tandborste eller har alla samma? Mina hundar har varsin tandborste.

Mina har varsin. Sådana där söta barntandborstar med sugpropp och fina färger så klart. Alvin har alltid grönt och Milou vad som helst men inte grönt :p
 
Alvin var hungrig nu inför middagen, han kom och klättrade upp på soffan och tittade stint på mig och när jag inte gav honom något skällde han så jag förstod att han ville ha mat nu,nu,nu.

Jag har funderat på att antingen ge middagen tidigare men det är komplicerat för då kommer han nog väcka mig tidigt på. Har också funderat på att ge 3 måltider istället för 2 men han äter ju så pytte lite på frukosten och så lite på kvällen att jag inte tror att han kommer vara intresserad av en lunch. Och om jag lägger till en lunch måste jag ju skjuta på middagen. Och Milou har som vana att alltid kissa och bajsa efter middagen som dom äter vid 17 så då måste han vänja om vilket han säkert gör men han har rätt liten mängd mat för att hålla vikten så han skulle kanske inte bli mätt på maten om man tar det på 3 gånger.


Och så det här med att kunna ge lunchen en specifik tid är svårt på dagen om man hittar på saker. Jag äter oftast 13 men vissa dagar har jag möten och kommer inte hem förrän 15.

Tips på hur man löser det med måltiderna? Hur och när äter era hundar?
 
Alvin var hungrig nu inför middagen, han kom och klättrade upp på soffan och tittade stint på mig och när jag inte gav honom något skällde han så jag förstod att han ville ha mat nu,nu,nu.

Jag har funderat på att antingen ge middagen tidigare men det är komplicerat för då kommer han nog väcka mig tidigt på. Har också funderat på att ge 3 måltider istället för 2 men han äter ju så pytte lite på frukosten och så lite på kvällen att jag inte tror att han kommer vara intresserad av en lunch. Och om jag lägger till en lunch måste jag ju skjuta på middagen. Och Milou har som vana att alltid kissa och bajsa efter middagen som dom äter vid 17 så då måste han vänja om vilket han säkert gör men han har rätt liten mängd mat för att hålla vikten så han skulle kanske inte bli mätt på maten om man tar det på 3 gånger.


Och så det här med att kunna ge lunchen en specifik tid är svårt på dagen om man hittar på saker. Jag äter oftast 13 men vissa dagar har jag möten och kommer inte hem förrän 15.

Tips på hur man löser det med måltiderna? Hur och när äter era hundar?
Jag ger i regel två gånger per dag, men ibland blir det tre, idag blir det fyra. De får frukost efter morgonrastningen och middag mellan 18 och 19 någon gång. Inte tidigare än 18, för då blir Ebrah hungrig för tidigt på morgonen. När de varit extra aktiva en förmiddag så får de något litet till lunch, och som idag när inte hela middagen tinat i tid så fick de det mesta nu och får resten som "nattmacka".
 
Tips på hur man löser det med måltiderna? Hur och när äter era hundar?

Jag ger två huvudmål, frukost/brunch vid kl 10 efter morgontoa och sedan en sen middag vid 21-22. Litet mellanmål vid 15-16, varierar vad men är aldrig det vanliga fodret. Jag ger frukosten tidigare om jag ska iväg på morgonen, men i övrigt så krockar klockslagen inte med något.

Jag har svårt att hålla en normal dygnsrytm i perioder men den här rutinen går bra ändå. Min hund är dock typen som glatt slukar allt som bjuds oavsett tid på dygnet, så jag är inte säker på att det skulle fungera lika bra för individer med mindre aptit.
 
Alvin var hungrig nu inför middagen, han kom och klättrade upp på soffan och tittade stint på mig och när jag inte gav honom något skällde han så jag förstod att han ville ha mat nu,nu,nu.

Jag har funderat på att antingen ge middagen tidigare men det är komplicerat för då kommer han nog väcka mig tidigt på. Har också funderat på att ge 3 måltider istället för 2 men han äter ju så pytte lite på frukosten och så lite på kvällen att jag inte tror att han kommer vara intresserad av en lunch. Och om jag lägger till en lunch måste jag ju skjuta på middagen. Och Milou har som vana att alltid kissa och bajsa efter middagen som dom äter vid 17 så då måste han vänja om vilket han säkert gör men han har rätt liten mängd mat för att hålla vikten så han skulle kanske inte bli mätt på maten om man tar det på 3 gånger.


Och så det här med att kunna ge lunchen en specifik tid är svårt på dagen om man hittar på saker. Jag äter oftast 13 men vissa dagar har jag möten och kommer inte hem förrän 15.

Tips på hur man löser det med måltiderna? Hur och när äter era hundar?

Mina hundar får frukost när vi vaknat, brukar vara nångång 7-9, lunch vid 13 och middag vid 18. Att de får lunch är mest för att jag själv ska äta, kan slarva med min egen mat men skulle aldrig slarva med hundarnas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 888
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
170
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 010
· Visningar
66 812
Senast: Tajger
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
657
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp