Uppdateringstråd 31

Ja precis som @Sleepan skriver, det är receptfritt jag slipper jaga veterinär och betala för recept utan kan bara gå in på apoteket och köpa det rakt upp och ner :)

Så av ren smidighet bytte jag.
Ah, ok! :) Jag fixade recept gratis på firstvet så det var väldigt smidigt men nu när jag kollade min närmsta apotek har de bara Frontpro i alla fall 😅

Det tar max en dag? Bravecto blir väldigt mycket billigare för mig jämfört med något man måste ge varje månad.
Ja en sen? Det är jag inte behöva fixa recept JAG tycker är skönt. Jag vill kunna gå raka vägen in på apoteket och köp det jag ska ha. Och för mig har inte bravecto varit billigare, köpte dessutom hela sommarens uppsättning av fästingmedel i april när det var kampanj :)

Lily har bestämt sig för att överge lägenheten. Nu bor hon på balkongen. Vädret är fantastiskt och jag har satt ett kompostgaller vid balkongräcket istället för att ha själva inglasningen stängd hela tiden, så nu känns det ännu mer som att man faktiskt är utomhus. Hon njuter. Hon ligger där nära gallret och tittar. Tydligen har hon legat där nästan hela dagen. Jag är så glad att vi har en bra balkong (och längtar verkligen efter en egen liten tomt... Fortfarande.)

Ebrah är nöjd. Hon ligger utsträckt bredvid mig och har min filt som huvudkudde. Kom på nu att jag borde hålla extra koll på hennes juver nu när hon är skendräktig. Första skendräktigheten efter juveroperationen och jag hoppas att det inte blir något strul pga det. (Hon får alltid lite mjölk i juvren vid skendräktigheter, men inget som på något vis varit problematiskt innan)

Hennes bror är också nöjd, han ligger och slickar på ett enormt rauh-ben och tuggar lite smått på det. Funderar på vad jag ska våga ge honom för tuggben. Det måste vara stort nog så att han inte sväljer allt i ett svep, men tillräckligt enkelt för att det ska fungera hyfsat trots få tänder kvar i munnen... Det enorma rauh-benet (typ största rullen av nöthud de har) är egentligen för stort och svårt för honom nu, därav att han ligger och slickar på det istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 599
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 718
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka