Uppdateringstråd 31

Corgin är hemma igen och ordningen är återställd :p .

20250211_143741.webp

Här busas det för fullt! Lilla L och dotterns hund kommer snart att växa fast i varandra, tror jag :D De verkligen älskar varandra, så härligt att se! I går hade Lilla L bäddat upp vår säng, och kom dragande på bäddmadrassen :eek::rofl: Dotterns hund följde efter, men hade i alla fall förstånd nog att inte hjälpa till (åtminstone inte när det fanns vittnen...)

Jag har gått och blivit gravid med tvillingar, så jag räknar med att jag inte kommer att kunna hålla i gång så mycket i sommar. Funderar därför på vad jag ska hitta på med hundarna nu under våren, då jag ju vill ge dem "extra mycket" så länge jag kan. Jag förmodar att de kommer få det lite tråkigt sedan. Och så vill jag prova att ställa ut Lilla L, eller låta hans uppfödare göra det. Problemet är bara att han kan sköta sig alldeles utmärkt vissa dagar, för att andra dagar varken kunna stå still eller trava mer än två steg innan han börjar studsa omkring :rofl: Lite, lite sugen är jag på att ställa vår gamling i veteranklass också, bara för att se om takterna sitter i, och för att Lilla L skulle få med sig sällskap av en erfaren herre.

Varit iväg och tränat agility med hundarna. Hade mest fokus på Spock då corgin ska tävla på söndag och Tay ska iväg och köra i coachgrupp med husse ikväll. Det gick faktiskt riktigt bra och var rolig och flytig bana uppe som gav mersmak. Både Spock och Lilla M hade jättebra slalom idag. Tay fick bara träna lite running och spara krafterna till ikväll.

Funderar på att åka iväg till fårhagen imorgon och valla lite om jag hinner, har ett möte jag inte riktigt vet hur lång tid det kommer ta.

Glad Tay imorse ❤️
20250212_090209.webp

Jag älskar alla mina hundar men vissa kryper närmare in på skinnet på än andra. :heart
Det här känner jag så igen. Jack är inte den hunden för mig, men älskar honom till månen och tillbaka och håller totalt på att gå sönder nu när vi bara har 2 dagar kvar ihop. Och då kommer tankarna på hur jag någonsin ska kunna ta mig igenom det här med Toke, för han är den hunden. Jag har haft hundar hela livet, men har aldrig upplevt den känslan förut som jag har med honom. Min mamma har också haft hund hela livet, oftast två åt gången och är 60+ nu, för henne är det en under alla år som satt sig riktigt hårt i hjärtat och som hon så ofta pratar om och fortfarande sörjer djupt även fast hon saknar och älskar alla hon haft. Det är otroligt ❤️

20250212_113836.webp

Vi var ner och hämtade paket med täcket. I vann på en tävling. Så då fick även Nisse spana lite på änderna. Spännande sa Nisse.
Och matten insåg att vi hmm behöver träna på och vara mer där de händer lite saker än hemmavid/skogen 🙈
Täcket vi vann är det på bilden.

Jag och Milou har det skönt bara vi, jag håller kontakten med den uppfödaren jag skrivit med men bryr mig inte om att leta vidare efter valp. Blir det inget av där eller med hennes uppfördarvänner så släpper jag det ett tag. Milou är så lätt och smidig att ha att göra med och äntligen kan vi orka med att att gå så pass långt som min lunginflammation tillåter och testa nya stigar och vägar. Man kan alltid hitta nya ställen som antingen är intressanta eller gör att man hamnar helt vilse. Oftast båda och. Tomrummet efter Alvin finns kvar men jag försöker att inte tänka på det utan på det jag har har fokus på här och nu med Milou och han är en fantastisk liten hund.

Det är ont om längre promenader nu när jag är däckad för tredje veckan.
Men tack och lov har han lärt sig att göra sina behov utan att jag tittar på!! Dvs ute vid dörren.

Han tigger ut på spaning så jag sätter fast honom i en spårlina vid ytterdören. Ända tills han tröttnar och kraftsar på dörren och vill gå in.(ja, jag vet att "bandhund" inte är ... önskvärt). Ibland vill han inte gå in heller utan vill stanna på bron och spana. Orkar jag går vi en bit

Det är ont om längre promenader nu när jag är däckad för tredje veckan.
Men tack och lov har han lärt sig att göra sina behov utan att jag tittar på!! Dvs ute vid dörren.

Han tigger ut på spaning så jag sätter fast honom i en spårlina vid ytterdören. Ända tills han tröttnar och kraftsar på dörren och vill gå in.(ja, jag vet att "bandhund" inte är ... önskvärt). Ibland vill han inte gå in heller utan vill stanna på bron och spana. Orkar jag går vi en bit

Och jag slapper ut hundarna pa tomten (som har staket) och vantar tills de sager till att de vill komma in igen nar jag inte mar bra. Nu nar jag mar battre kan vi kora lite nosework innomhus ... men det blir ju inte manga minuter for Tate som kan och vet exact vad det handlar om.

Det far helt enkelt racka nar man inte kan mera ... och atminstone min Malle kan jag inte lamna bort ... Den lilla vita ar helt nojd, hon springer och leker ute och inne och ar nojd med tillvaron som bara en Golden kan vara.

Nar du och Jag mar battre och kan sa blir det mer kvalitets umgange med hundarna, sa enkelt maste det fa vara.

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 069
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 473
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 491
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Ridskoleryttare