Uppdateringstråd 31

Om att vara sjuk... Milou har ju genomlevt en Covid period när jag var sjuk i 3 månader 2020, och förra året hade jag ju oförklarad feber i 5 månader med 4 antibiotikakurer för att bli av med den. Och när Alvin dog nu i januari fick jag lunginflammation som jag ännu inte blivit frisk från. Ibland orkar jag ingenting och när jag väl kommer ut på en"riktig" promenad hostar jag lungorna ur mig i princip hela promenaden men jag är glad att ens ta mig runt en promenad så hostandet får jag stå ut med. Cocillanan hjälper en del.

Men jag har i princip alltid dåligt samvete för att Milou inte ska få det han behöver, några dagar bodde han hos mina föräldrar och jag saknade honom men det var det bästa för honom. Och några dagar kom dom hit och gick en sväng med honom här hos mig. Så snällt av dom, hade nog inte fixat det utan dom för Milou har varit så rastlös senaste tiden om han inte får sina promenader och träning. Det går så klart en period men jag har varit sjuk nästan hela tiden i ett halvår. Men nu kan jag andas, jag har inte feber men jag dras med en extrem hosta och lika extrem trötthet. Men på något sätt tror jag att jag lyckats få honom nöjd nu det senaste på egen hand men det tar all min energi.

Äntligen kom svaret på röntgen!! Så nöjd 🥳
1000010979.webp

Jobbat intensivt men igår var vi till fårhagen en sväng. Annars brukar jag skämma bort killarna med lite föremålssök på morgonpromenaden, ibland leksak, ibland en vante eller annat. Det är mycket uppskattat och de har väldigt olika stil, Tay söker noggrant och metodiskt av bit för bit medans Spock springer i stora cirklar och söker av i luften tills han får upp rätt doft. Bägge har blivit riktigt duktiga så det brukar inte ta lång tid innan nån fått fatt i den 😀.

20250213_134510.webp

Nu har han vandrat vidare 💔😭 det var så fint och vi har världens bästa veterinär som varit med oss i så mycket så man kan känna sig helt lugn. Nu är det så tyst, även fast vi har en galen labbe i huset. Men Jack var en ljudlig hund som alltid hördes, många många gånger man tyckt det varit jobbigt, nu önskar man inget mer än att höra honom igen.😭
Han har varit så pigg ända in i det sista och jag har verkligen känt mig som en svikare som fattat det här beslutet, men jag vet ju innerst inne att det var rätt för snart hade det varit tvunget och han hade mått sämre. Nu fick han somna innan det.

Har alltid haft två hundar men nu kommer jag nog ha bara en ett ganska bra tag, vad planen är nu. Vill verkligen satsa på Toke och lägga all min tid på honom. Och eftersom jaktlabbe blivit min ras och jag känner att två unga hanar samtidigt av den rasen blir för mycket så får det troligtvis vänta några år ❤️ när tidigare hundar somnat in så har det alltid funnits planer på en valp och det har gjort allt lite lättare, att ha något positivt att fokusera på även fast det aldrig ersätter den tidigare på något vis.

Nu är det jag och Toke och han är en helt fantastisk hund när det kommer till att få mig att må bättre ❤️

Tack för alla fina år Jack ❤️❤️
Screenshot_20220731-074637_Instagram.webp

Nu har han vandrat vidare 💔😭 det var så fint och vi har världens bästa veterinär som varit med oss i så mycket så man kan känna sig helt lugn. Nu är det så tyst, även fast vi har en galen labbe i huset. Men Jack var en ljudlig hund som alltid hördes, många många gånger man tyckt det varit jobbigt, nu önskar man inget mer än att höra honom igen.😭
Han har varit så pigg ända in i det sista och jag har verkligen känt mig som en svikare som fattat det här beslutet, men jag vet ju innerst inne att det var rätt för snart hade det varit tvunget och han hade mått sämre. Nu fick han somna innan det.

Har alltid haft två hundar men nu kommer jag nog ha bara en ett ganska bra tag, vad planen är nu. Vill verkligen satsa på Toke och lägga all min tid på honom. Och eftersom jaktlabbe blivit min ras och jag känner att två unga hanar samtidigt av den rasen blir för mycket så får det troligtvis vänta några år ❤️ när tidigare hundar somnat in så har det alltid funnits planer på en valp och det har gjort allt lite lättare, att ha något positivt att fokusera på även fast det aldrig ersätter den tidigare på något vis.

Nu är det jag och Toke och han är en helt fantastisk hund när det kommer till att få mig att må bättre ❤️

Visa bifogad fil 162324

Jag beklagar förlusten :heart

Visa bifogad fil 162324
Beklagar 💔 Gry och många fler möter honom där på andra sidan ♥️

Visa bifogad fil 162324
Beklagar, men du gjorde helt rätt :heart

Jag behöver få lite lugnande ord, tror jag :crazy:

Lilla L och dotterns hund busade, som vanligt. Plötsligt skrek dotterns hund till och sa ifrån till Lilla L mer skarpt än vad han någonsin gjort. När båda hundarna sedan sprang till mig, såg jag att dotterns hund haltade :nailbiting: Det gick över inom två minuter, och nu är vi inne igen och de båda ligger och sover intill varandra. Nu sitter jag och oroar mig för om dotterns hund kan stelna till och få ont igen när han ligger stilla, eller om det var något som verkligen gick över så snabbt som det verkade.

/Hönsmatte och "hönsmormor" :o

Jag behöver få lite lugnande ord, tror jag :crazy:

Lilla L och dotterns hund busade, som vanligt. Plötsligt skrek dotterns hund till och sa ifrån till Lilla L mer skarpt än vad han någonsin gjort. När båda hundarna sedan sprang till mig, såg jag att dotterns hund haltade :nailbiting: Det gick över inom två minuter, och nu är vi inne igen och de båda ligger och sover intill varandra. Nu sitter jag och oroar mig för om dotterns hund kan stelna till och få ont igen när han ligger stilla, eller om det var något som verkligen gick över så snabbt som det verkade.

/Hönsmatte och "hönsmormor" :o
Om du tänker att du själv smäller in foten i ett sängben eller liknande, då gör ju det väldigt(!) ont och du stapplar troligen fram ett tag, eller hur? Men det är ju inte något farligt för dig. Precis lika ofarligt är det många gånger när hundar smäller i något, och tex i en situation där en hund sagt åt en annan så kan de ju ha råkat sparka till en sten, snubblat och slagit knät i marken eller vad som. Det behöver inte vara några problem, men det är såklart bra att vara uppmärksam på hur hunden rör sig framöver och komma ihåg när det hela började om det visar sig något negativt framöver :)

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 080
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 473
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 495
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025