Uppdateringstråd 31

Nu har vi varit på promenad med en person som ville träffa lite fler salukis för att lära känna rasen bättre :) Hon fick följa med på en skogspromenad och sedan komma hem, mysa med dem i soffan och se när jag tränade lite tricks med dem.

Salukipojken var MYCKET nöjd med detta och ville gärna ligga i hennes knä hela tiden för att få klappar :pHon å andra sidan tyckte det var kul att se mina i alla vardagliga situationer och konstaterade att de verkade vara mycket mer avslappnade och sociala än andra salukis hon träffat.

Kunde i alla fall ge henne tips på någon till uppfödare att kontakta, och hon kommer höra av sig igen om/när hon får fler frågor om vad som helst. Om/när hon skaffar sig en saluki så blir det dessutom lätt för oss att ses för lite salukispring i lämplig inhägnad. Det skulle vara kul :D

Nu ligger hela trion här hemma och sover. Senare idag ska vi hem till sambons mor för att äta middag, då blir de jätteglada igen. Jag som skulle vila idag har igång en miljard projekt och har knappt suttit stilla en sekund. Men det är så lugnt och skönt hemma nu att det blev lätt att fortsätta hålla tempot uppe efter skogspromenaden.

Voffsen hade häromveckan besök av ett par som var intresserade av rasen men inte hade träffat några. Tydligen gjorde de ett gott jobb med att charma dom för jag fick meddelande här i veckan att de pratat med Lemmys uppfödare och förhoppningsvis flyttar det en valp från henne till dom här framöver! :love:

Hemskt väder med småregn och plusgrader. Tur Bellan gillar att fysa i djupsnö…

IMG_8648.webp

Jag hittade en bra fingertuta åt Oskar. Barntandborsten slog i tandköttet och är bökig. Så fingertutan med mjuka siliconpiggar funkar bättre.
Har en billig tandkräm med köttsmak från ...dogman?
Borstar ett par gånger i veckan

Hemskt väder med småregn och plusgrader. Tur Bellan gillar att fysa i djupsnö…

Visa bifogad fil 162767

Nar Jag bodde pa ostkusten dar det ar varmt aret om sa korde jag fysio i vatten ... tills Jag berattade om ponden jag brukade kasta boll till Mandy och min granne sa glatt, "Ah, du menar 'gator pond'".:nailbiting: Det brukade tydligen forvirra sig alligators dit ganska ofta ... sa plotsligt blev det tre ganger sa langt till en lamplig sjo.

Milou med sin nya favorit leksak, en räv som är nästan lika stor som honom själv :D . Typisk kines look också med frisyren lite huller om buller även om han nyligen blivit borstad, men om man dragit runt i soffan med huvudet neråt som en plog och röjt runt med leksaken med mig och själv ser man ut så:p Men söt är han i alla fall :heart

IMG_2281.webp

Hejsan allihopa! Jag var på jakt efter en presentationstråd men hittade ingen, så vi hoppar med här istället! Tänkte att det är lite trevligt att skriva ett par rader om sig själv när man är helt ny :)

Jag har läst en hel del på Buke över de senaste 2 åren eller så då det finns så mycket kanon information om olika erfarenheter av både raser och annat. Numera är Buke en del av min "vakna till liv"-ritual innan jag orkar masa mig upp ur sängen på morgnarna, eller sängritual för att varva ner innan det är dags att somna. Nu har jag kommit hit för att knyta lite kontakter, lära mig av andra och dela med mig om livet med en (min) curly! Vi finns i sköna Värmland och hoppas på att så småningom umgås med andra hundmänniskor :up:

Jag delar mitt liv med Knut, en snart 8 år gammal curly coated retriever, så en senior. Fast som hans fysioterapeut säger så vet han inte om att han är en senior och jisses vad det stämmer numera.. Han blir bara vildare och busigare med åldern. I princip varje dag består av att jag med dov röst säger "nuuuu.. kommer! jaaag.. ooooooch.. TAR DIG!" och så blir det morr och knorr och race med leksak i munnen :D

Men men, jag är väldigt glad över att han är så pigg och fräsch och GLAD trots mysko hälta, stelhet och så som gör att vi inte kan vara i närheten av så aktiva som vi vill. Därför lägger vi krut på att dagligen utöver 2,5 timmars promenader göra mer sansade saker (om än säkert inte alls "som man ska") såsom nosework/specialsök, sök av dummies och godis, tricks och rallylydnad. Planen är att börja gå regelbundet för en instruktör då rallylydnad verkligen passar oss! Jag väntar bara på information om min ekonomi.

Idag har vi inte hunnit göra något förutom att gå första promenaden med skräck pga fågelbajs ifrån en buske på overallen och ta en välbehövd dusch som jag har skjutit på, men det lär bli både sök och tricksande efter nästa promenad. Nu ska vi mest sitta och umgås medan han vilar efter maten.

Det är kul att vara här! :up:

Bifogade filer

• IMG_20241025_110717760.webp
    IMG_20241025_110717760.webp
    176,2 KB · Visningar: 185
Hejsan allihopa! Jag var på jakt efter en presentationstråd men hittade ingen, så vi hoppar med här istället! Tänkte att det är lite trevligt att skriva ett par rader om sig själv när man är helt ny :)

Jag har läst en hel del på Buke över de senaste 2 åren eller så då det finns så mycket kanon information om olika erfarenheter av både raser och annat. Numera är Buke en del av min "vakna till liv"-ritual innan jag orkar masa mig upp ur sängen på morgnarna, eller sängritual för att varva ner innan det är dags att somna. Nu har jag kommit hit för att knyta lite kontakter, lära mig av andra och dela med mig om livet med en (min) curly! Vi finns i sköna Värmland och hoppas på att så småningom umgås med andra hundmänniskor :up:

Jag delar mitt liv med Knut, en snart 8 år gammal curly coated retriever, så en senior. Fast som hans fysioterapeut säger så vet han inte om att han är en senior och jisses vad det stämmer numera.. Han blir bara vildare och busigare med åldern. I princip varje dag består av att jag med dov röst säger "nuuuu.. kommer! jaaag.. ooooooch.. TAR DIG!" och så blir det morr och knorr och race med leksak i munnen :D

Men men, jag är väldigt glad över att han är så pigg och fräsch och GLAD trots mysko hälta, stelhet och så som gör att vi inte kan vara i närheten av så aktiva som vi vill. Därför lägger vi krut på att dagligen utöver 2,5 timmars promenader göra mer sansade saker (om än säkert inte alls "som man ska") såsom nosework/specialsök, sök av dummies och godis, tricks och rallylydnad. Planen är att börja gå regelbundet för en instruktör då rallylydnad verkligen passar oss! Jag väntar bara på information om min ekonomi.

Idag har vi inte hunnit göra något förutom att gå första promenaden med skräck pga fågelbajs ifrån en buske på overallen och ta en välbehövd dusch som jag har skjutit på, men det lär bli både sök och tricksande efter nästa promenad. Nu ska vi mest sitta och umgås medan han vilar efter maten.

Välkommen till tråden :heart

Jag blir så omåttligt glad när jag tränar med Milou, det är en av dom bästa sakerna jag vet.:love: Idag orkade jag med ett litet pass hemma med en glad och taggad Milou. Han gick all in för allt så det var lite skutt och viftningar med tassar och små ljud när han tyckte matte var trög. Men vi gjorde faktiskt framsteg med en ny sak idag som vi bara gjort 2 gånger innan och han har klarat det men han har sett lite förvirrad ut och då är det ju alltid jag som har förklarat fel innan, när jag vet hur jag kan visa på ett pedagogiskt sätt lär sig ju hundarna lättare.

Så idag fattade vi båda och det gick super bra och jag testade ett till pass lite senare men då var han lite trött så vi körde några minuter tills det kändes bra sen fick han vila igen så tar jag det vidare imorgon. Det är en del bakbensarbete i det vi gör nu så även om han har naturligt i sig att gå upp på bakbenen och kan många trick på bakbenen så är vi ju båda inte i samma form som vi brukar så vill inte pressa utan sluta när det går lätt. Det behöver inte alltid vara så komplicerat.

Valkommen! Det ar kul med nya formagor har pa Buke. :)

Vi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyo :( Min älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej :cry:

Min älskade lilla tjej :cry:

Bifogade filer

• IMG_0758.webp
    IMG_0758.webp
    118,7 KB · Visningar: 142
Vi har inget annat än otur o ursäkta mitt ordspråk men fy faan för pyo :( Min älskade 1,5 åriga tik Nova gick igår bort pga pyo o nu e jag så otroligt less på precis allt. Från 8 hundar till 3 på 7 månader, de gör så fruktansvärt ont i mej :cry:

Men nej, så fruktansvärt :heart :cry: Beklagar verkligen

Men fy va bedrövligt 😥 Beklagar verkligen! ❤️

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 014
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 189
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 485
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka