Visa bifogad fil 187529
Trassel och Milou har tränat med fotbollen. Jag lärde Alvin och Milou att ”spela ”fotboll, på kommando sparkade eller knuffade dom runt fotbollen. Skulle inte vilja kalla dom för fotbollsspelare dock för det här med var bollen skulle hamna var inte så viktigt
Milou kan balansera på en fotboll med framtassarna och rulla den framför sig. Han klarar väldigt långt men det var länge sen men han var snabbt på det för han älskar att rulla bollen och spela fotboll så jag får ta bort bollen ibland för han vill träna med den hela tiden och visa mig. Och det orkar inte jag.
Trassel har fått stå på en mindre boll en gång och nu var det en stor boll. Han hade sprungit bredvid när Milou rullade bollen och såg hur han gjorde och vilka kommandon som gällde (på och framåt, inte svårare än så)så han bjöd direkt på att vilja rulla bollen. Tekniken satt inte riktigt eftersom det var första gången men visst så klarade han en liten bit ändå utan att jag behövde göra mer än ta fram bollen om den rullat iväg en bit där dom inte når som under ett bord för annars söker dom upp bollen själva
Smidig träning när man gör något folk tycker är lite häftigt som att balansera på och rulla en boll (Milou kan rulla stora, stora cylindrar som väger mer än honom och är högre och allt som går att rulla och det tycker jag ser coolt ut också) och när jag väl presenterat momentet och visat vad jag vill så rullar (

) träningen på ganska mycket självmant utan vidare ansträngning från min sida med alla mina hundar. Alvin kunde också. Jag visar bollen och sen peppar jag dom bara lite om det behövs.