Det fanns en tid när jag ofta gick med en fårskinnstoffel.
Bättre att frysa om en fot än bägge
De känns som en väldigt lockande toffel för små hundar
Knut gillar mest mina plast-tofflor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fanns en tid när jag ofta gick med en fårskinnstoffel.
Trassel har gjort det till sin uppgift att hämta mina tofflor och sen lägga sig hos dom på mattan eller soffan. Han säger inget närjag tar tillbaka dom utan tittar mest på mig som att vår överenskommelse stämmer. Vi hämtar men ingen blir arg. Enda problemen är när han gömmer dom och att han gnager på fårskinnet på bara stortårna. Jag avverkar flera par tofflor per årDet fanns en tid när jag ofta gick med en fårskinnstoffel.
Ff för långt fram med frambenen.Visa bifogad fil 186005
Jag tror mig då och då att jag lärt Trassel att stå som på utställning men det är svårt att se framifrån exakt hur det blir (för mig som är ny på det här ) och det blir fortfarande fel ibland men nu börjar dom bra gångerna bli mycket fler än innan. Han har faktiskt blivit rätt duktig. Jobbar på att inte få honom att svanka och hamna för långt fram med framtassarna men det blir också bättre. Ibland i alla fall. Men känner mig rätt usel ibland men man blir ju inte bättre av att slå på sig själv över det dåliga så jag ska se alla framsteg.
Det fungerar utmärkt att be honom att flytta ett bakben i taget på kommando och han har börjat känna av när han står rätt. Då backar han helst inte mer, som att han faktiskt vet vad jag är ute efter nu.
Jag vet, får inte till detFf för långt fram med frambenen.
Hur ska jag lösa det? Ibland fungerar det om jag ber honom backa och börja om men vi har definitivt ett problemJag vet, får inte till det![]()
Man brukar inte backa dom utan tvärt om ett steg framHur ska jag lösa det? Ibland fungerar det om jag ber honom backa och börja om men vi har definitivt ett problem
Trassel har gjort det till sin uppgift att hämta mina tofflor och sen lägga sig hos dom på mattan eller soffan. Han säger inget närjag tar tillbaka dom utan tittar mest på mig som att vår överenskommelse stämmer. Vi hämtar men ingen blir arg. Enda problemen är när han gömmer dom och att han gnager på fårskinnet på bara stortårna. Jag avverkar flera par tofflor per år![]()
.Tasstargets? En för framtassarna, en för baktassarna? Kan vara vad som helst som hunden är ok att stå på, antingen lite upphöjt (tegelsten, bok, en bit bräda) eller något platt som en musmatta eller liknande.Hur ska jag lösa det? Ibland fungerar det om jag ber honom backa och börja om men vi har definitivt ett problem
Jag har gjort det också några gånger men får ta nya tag imorgon och testa igen då. Vad är viktigast för hållningen, bakbenen, frambenen eller är båda lika viktiga?Man brukar inte backa dom utan tvärt om ett steg fram
Framben, att dom är under hunden o inte framförJag har gjort det också några gånger men får ta nya tag imorgon och testa igen då. Vad är viktigast för hållningen, bakbenen, frambenen eller är båda lika viktiga?
Aha, bra idé. Vet att uppfödaren kör med små pallar från IKEA. Jag har ju tränat med targets förut men inte i det här syftet,tror du vi hinner lära in och plocka bort targettsen till lördag? Tack för jätte bra praktiskt tips!Tasstargets? En för framtassarna, en för baktassarna? Kan vara vad som helst som hunden är ok att stå på, antingen lite upphöjt (tegelsten, bok, en bit bräda) eller något platt som en musmatta eller liknande.
Då ska dom in under, någon gång ska vi väl lyckas. Fast fokuset kommer ligga på agility och rally i sommar så sa vi bara få till detFramben, att dom är under hunden o inte framför
Varför har corgin flyttat?Jag jobbar helg, Spock har välförtjänt vila och har mest spanat på ankorna. Idag var vi iväg och tränade lite fokus och följsamhet utanför affären där vi hade en hel del störning i form av folk. Han var duktig och skötte sig. Vi blev tilltalade av en farbror som sa att han var himla väldresserad och undrade om det var en schäfer (med mycket osäker ton ska tilläggas)?Tackade och sa att det faktisk var en border collie och Spock hälsade lite väl översvallande på mannen för att bekräfta att han inte alls var så väldresserad
. Kul iallafall, det går framåt nu när jag kört några korta pass på nya ställen med störning.
Spock fick förutom en del hundgodis även smaka lite på min glass.
Visa bifogad fil 186044
Husse och Tay har varit iväg och tävlat i agility hoppklass och kom på en fjärdeplats i stort startfält och plockade hem en till SM-pinne.
Corgiprinsessan har flyttat hem till uppfödaren men jag ska träffa dem imorgon för lite träning ihop.
Varför har corgin flyttat?
Duktig hundBella har fattat att leverera tofflor = duktig hund, så nu kan jag bara ha tofflorna framme om jag är beredd att ha dem på mig
Visa bifogad fil 186043
Ni verkar ju otroligt samspelta och han verkar lära sig snabbt så det är nog inte omöjligt alls.Aha, bra idé. Vet att uppfödaren kör med små pallar från IKEA. Jag har ju tränat med targets förut men inte i det här syftet,tror du vi hinner lära in och plocka bort targettsen till lördag? Tack för jätte bra praktiskt tips!
Måste komma på tagets. Kanske en liten handduk fram och bak som jag viker eller tidningar eller något du föreslog eller vad jag har hemmaNi verkar ju otroligt samspelta och han verkar lära sig snabbt så det är nog inte omöjligt alls.