Jag bestämde mig för i våras att jag skulle ta tag i att komma iväg på tävlingar med Spock för att få bukt med hans förväntan och hets. Tänkte att jag ger det ett ordentligt försök och sen skippar jag tävlandet om det inte blir bättre. Tycker inte att det är kul med en brötig och uppvarvad hund även om Spock kunnat göra bra ifrån sig så vill jag inte ha det så. Sen är det klart att det kan vara så under en period innan hunden landat.
Spock har tävlats i agility, i vallning, i rally, ja typ allt jag kunnat hitta starter i och fått in i kalendern

. Vi har försökt tävla varje vecka och ibland mer än så..
Nu senaste tävlingarna (ta i trä) har han faktiskt varit chill och även när han var iväg med husse på agilitytävling (där förväntan varit som störst) så sa husse att han verkligen ser framsteg.
Vi har varit iväg på två starter till i vallning och jag var jättenöjd med honom

. Ena dagen visslade jag dock fel flera gånger, jätteirriterande när hunden går så bra men man själv ställer till det.. Det är egentligen samma med vallningen, jag bestämde att jag skulle försöka åka ut på så mycket tävlingar som möjligt i år. Bara för att träna på att tävla och få grepp om det och jag ser framsteg där också. Sen har vi inte fått till nån kvalitetsträning sen i maj utan det har varit att flytta får, hitta förrymda får och gått nåt pass på kor men men.. Träningen har helt enkelt varit tävlingarna

.
Tänk att det funkar att faktiskt träna och utsätta sig för de jobbiga situationerna, precis som jag jämt uppmuntrar andra till

.. Så glad över framstegen vi gör

.
Visa bifogad fil 189180